Gå til innhold

Dette forteller fettvalkene deg


Velvet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

grevinneheng pga giftstoffer, hm, betyr det at fettcellene i blodet spiser opp gifta som en makrofag spiser virus og forter seg og gjemme seg i fettvævet før gifta rekker å nå et viktig organ?:blackeye:eller transporteres gifta til lagring i et eksisterende fettlager bevisst av kroppen? eller havner giftstoffer i fettvæv på en tilfeldig måte? I såfall hvordan? Kan man avgifte fettvæv uten å forbrenne fettet først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grevinneheng pga giftstoffer, hm, betyr det at fettcellene i blodet spiser opp gifta som en makrofag spiser virus og forter seg og gjemme seg i fettvævet før gifta rekker å nå et viktig organ?:blackeye:eller transporteres gifta til lagring i et eksisterende fettlager bevisst av kroppen? eller havner giftstoffer i fettvæv på en tilfeldig måte? I såfall hvordan? Kan man avgifte fettvæv uten å forbrenne fettet først?

Gidder ikke lese saken eller uttale meg om det som står der (det høres uansett latterlig ut). Men, de fleste giftstoffer lagres i fettvevet, så akkurat den biten stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke lese saken eller uttale meg om det som står der (det høres uansett latterlig ut). Men, de fleste giftstoffer lagres i fettvevet, så akkurat den biten stemmer.

det skulle du kanskje for å svare meg, fordi det står at de som har grevinneheng har det fordi de har fått i seg mye giftstoffer, bl.a fra å drikke fra plastikkflasker.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke lese saken eller uttale meg om det som står der (det høres uansett latterlig ut). Men, de fleste giftstoffer lagres i fettvevet, så akkurat den biten stemmer.

Akkurat dette er noe jeg har tenkt litt på i det siste. Er det sånn at det kan være en helsemessig risiko forbundet med å gå svært raskt ned i vekt dersom man har store fettreserver, eller vil "deponiene" uansett være så små at kroppen kan avvikle dem uten å ta skade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det skulle du kanskje for å svare meg, fordi det står at de som har grevinneheng har det fordi de har fått i seg mye giftstoffer, bl.a fra å drikke fra plastikkflasker.:)

Ville bare bekrefte det at giftstoffer deponeres i fettvev. At dette skal forårsake grevinneheng er bare tull.

Akkurat dette er noe jeg har tenkt litt på i det siste. Er det sånn at det kan være en helsemessig risiko forbundet med å gå svært raskt ned i vekt dersom man har store fettreserver, eller vil "deponiene" uansett være så små at kroppen kan avvikle dem uten å ta skade?

Det er riktig. Det er også en av tingene som gjør at man ikke anbefaler rask vektnedgang under amming, siden giftstoffene etterhvert finner veien fra fettvevet til brystmelken. Det er også teorier om at dette er en av grunnene til at folk opplever tilsynelatende uforklarlige platåer i vektnedgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bekreftelsen, Vegard:).. angående platåer, mener du at kroppen ikke tør forbrenne fettet pga redselen for giftstoffene? Hvor mye leveren er belastet fra før av medisiner og alkohol har kanskje noe å si også?

Det er bare en teori, har ikke sett noe som underbygger det. Men i mine øyne er det en plausibel forklaring om ikke annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...