Gå til innhold

Silikon og styrke?


CaraMella

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Grunnen til at mange (ikke alle) jenter som driver med fitness/bodybulding velger å ta silikon har ikke noe med sporten å gjøre, men heller personlige grunner at de fortsatt ønsker å føle seg bra/feminine/kvinnelige (pupper er jo veldig kvinnelig!) selv om de er i god form. Det er jo helt individuelt hvor fettreservene blir tatt fra først/sist, noen kan jo vøre i bra form og likevel ha litt pupper.

Jeg tenker det slik at hun du sendte mail til som ikke svarte, er av den enkle grunn at hun ikke ønsker å "offentliggjøre" det, selv om det kanskje er selvsagt. Vi er alle forskjellige, og noen føler dette er en mer personlig sak enn andre føler det som :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har googlet mye det der med over/under muskel tidligere. Det virker som at grunnen til at mange fitnessjenter tar over muskelen, er at det kan bli ubehagelig å trene bryst etterpå dersom man tar under muskelen. Har aldri hørt eller lest noe om at man kan skade muskelen, bare at det blir ubehagelig og at silikonen beveger seg under muskelen mens man trener. Har ikke silikon selv, så har ikke egen erfaring på det.

Har man silikon over muskelen, og har lav fettprosent, kan kanten på innlegget bli veldig tydelig. Da ser det unaturlig ut. Man kan også få "ripling", altså at det ruglete på innlegget vises gjennom huden (hvis legen velger den typen innlegg).

Så det er jo egentlig bare å veie to ulemper opp imot hverandre..?

Men jeg ville i alle fall stolt på legen. H*n vet jo best hva som passer akkurat deg. Jeg ville også bestilt time på flere klinikker fra starten av, sånn at man kan få vurdering fra flere leger. Så kan man kjenne seg trygg på avgjørelsen man tar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for flotte svar! Om det skal bli aktuelt, skal jeg uansett gjøre grundig research! Og jeg må virkelig si at jeg ikke likte at muskelen ble "ødelagt"...hm...Men det dukker stadig opp nye metoder, så kanskje det finnes noen "smarte" alternativer på markedet!

Noen som vet hvor stort det minste innlegget man kan ta er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deportista: Takk for linken, ser ut til at det er faktisk anbefalt OVER for oss trenings freaks. Jeg skal snakke med kirurgen ang dette.

Tror ikke jeg er villig til å ta under muskel pr idag. Hadde vært kjekt med bilder, hvor man ser denne "rislingen"( eller hvordan det skrives):p for å se hvor styggt det KAN bli..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved hjelp av google finner man alt!..

Her er noen bilder av ripling:

breast-implant-rippling4.jpg&sa=X&ei=2VdvTqSXE8TIsgaX9ZylBw&ved=0CAcQ8wc&usg=AFQjCNEBWENKgP_OonZpr9yLr-kAqqN-PQ

Rippling_VictoriaSilvstedt1.jpg&sa=X&ei=7lhvTrXGMorEsgaUg8WhBw&ved=0CAYQ8wc4MQ&usg=AFQjCNE7vW7d0312FTrPNmOoiGTttRux6A

saline-breast-implant-rippling-dr-barry-eppley-indianapolis.jpg&sa=X&ei=WVlvTr7BBIjPsgb3u_GyBw&ved=0CAcQ8wc&usg=AFQjCNGou2i14T600k8OwTj6WQ7dWa4BHg

Når det skjer, er det satt inn implantat av den typen over. Men antar jo at legen unngår det, hvis du har lav fettprosent/ forteller at du i perioder kommer til å ha det? Vet ikke hva fordelen med den typen implantat er, men google har sikkert svaret på det og :)

Nå blei det jammen meg en ordentlig puppetråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

jeg har også, under muskelen... jeg kan kjenne ripling selvom, men har ikke sett det.... men jeg vil bare si at jeg trente ikke styrke når jeg tok silikon, begynte med løping etter 8 uker og ca 3 mnd etter operasjonen skulle jeg klarte over et gjerde, da måtte jeg liksom støtte meg opp på armene og da sviktet de pga brystmusklene, jeg fikk ikke til å bruke brystmusklene, det var som om jeg var lam i de..... så det å f.eks dra seg opp av badebasseng osv var håpløst, de virket bare ikke.... tok minst et halvt år før de virket igjen... ville bare si det, du kan risikere det... :) lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har over brystmusklen, og jeg er lykkelig for, at jeg valgte det ! Jeg var igang med cardio efter 2uger og træning 3-4uger.. brysttræning 2mdr - jeg har kun fået positiv respons på dem derudover - ingen har endnu kunne "se" de var lavede - hvis ikke de så ar.. Så jeg er meget tilfreds med det valg - over BM:thumbsup:

Held og lykke med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som tar silikon, hvor små pupper har dere fra før? Jeg har hatt alt fra B-cup til F cup ( alt etter hvor mye jeg veier ) men vurderte aldri silikon selv da jeg hadde B-cup og veide 48 kg.. :) jeg skjønner godt de som tar silikon dersom de er helt flate, men har man pupper fra før så er det litt vanskelig å skjønne hvorfor man vil gjøre det med kroppen sin. Tror man uansett skal tenke godt gjennom dette før man gjør det, er mange som velger å ta de ut etterhvert pga smerter eller ikke liker det likevel. Vei fordeler mot ulemper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som tar silikon, hvor små pupper har dere fra før? Jeg har hatt alt fra B-cup til F cup ( alt etter hvor mye jeg veier ) men vurderte aldri silikon selv da jeg hadde B-cup og veide 48 kg.. :) jeg skjønner godt de som tar silikon dersom de er helt flate, men har man pupper fra før så er det litt vanskelig å skjønne hvorfor man vil gjøre det med kroppen sin. Tror man uansett skal tenke godt gjennom dette før man gjør det, er mange som velger å ta de ut etterhvert pga smerter eller ikke liker det likevel. Vei fordeler mot ulemper ;)

Fra A til B.

Angrer ikke ett sekund, pupper er gøy :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://bodywork.blogg.no/1322050712_23nov2011.html

http://bodywork.blogg.no/1326061278_08jan2012.html

Restitusjonstiden er nok litt individuell, men her skriver Silje Mariela at hun ikke kunne ta pushups i ett år etter operasjon under muskelen på grunn av ubehag. Tror likevel at implantater under muskelen er mest gunstig på mange andre områder. Det ser MYE penere og naturlig ut også, spesielt ved lav fettprosent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...