Gå til innhold

Silikon og styrke?


CaraMella

Anbefalte innlegg

Jeg skal under kniven ( jesus christ!!) om litt over 1 mnd.

Er veldig stressa, for at jeg ikke skal få trent noe på 6 uker.

Og jeg lurer på om noen har erfaring, med trening etter denne type operasjon?

Hvor lang tid vil det ta før jeg har formen ( styrken) min igjen?

Legen fortalte, at jeg aldri kan bli noe sterk i bryst, hele styrken vil være 50% svekket for alltid.

Noen som har noe erfaring med dette? Og er det ikke noe vits i å trene bryst lenger?:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til! Såvidt jeg vet kan det være litt enklere å rive av muskler på dips, uten at du skal ta det alt for mye som fakta. Du skal være veldig forsiktig med de (les: puppene) i nesten ett år, og da tror jeg bryst trening utgår en god stund.

Uæææ..Dette har jeg ikke blitt fortalt, legen mente at etter 6 uker kunne jeg trene akuratt som før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ventet 6 mnd med å trene bryst etter operasjonen. Du kommer til å miste mye muskler i overkroppen pga at du vil føle det litt ubehagelig i brystene på nesten alle øvelser for overkroppen en lengre periode.

MEN du blir like sterk igjen, ikke noe problem. Jeg er mye sterkere i bryst nå enn før operasjonen (selv om jeg la innleggene under brystmuskelen). Har aldri hørt at musklene skulle bli svekket etter en operasjon :cool: Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar du under eller over brystmusklene. Jeg har hatt endel kunder med implantater. Jeg kan se tilbake hvordan jeg gjorde det med hun ene som tok operasjonen mens vi trente. Og se hvordan vi la det opp.

Det skal og sies at jeg trener ei jente som tar 80kg i benkpress med implantater ( dog over muskel). Så man kan bli sterk igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å vite det kan ordne seg, jeg skal ta under muskelen.. Men "Deportista" ett halvt år??? Men selvom det er ubehagelig, kan man vel bare bite det i seg og trene?? legen mente hvertfall at etter 6 uker, skulle jeg ikke være redd for noe, men å bli spessielt sterk i brystet, kunne jeg bare drømme om:meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CaraMella, jeg var litt pysete fordi jeg var så redd for å 'ødelegge' investeringen min ;) men kirurgen sa at det ikke var noe problem å trene hardt etter 8 uker så det er nok ikke noe galt i det. Jeg tok for øvrig en ny operasjon etter noen år (fordi jeg ville ha større :blush:) og da begynte jeg å trene hardt etter bare ca. 5 uker fordi jeg ikke kjente de 'vondtene' som jeg hadde 1. gangen. 2ndre gangen var 'piece of cake' da 'hulrommet' allerede er laget og jeg var faktisk på jobb samme kveld.

1st gang du legger under brystmuskelen får du endel smerter fordi en del muskler faktisk blir revet av (hehe nei ikke som å være støl), men dersom du er som meg (med lite fett på overkroppen), vil det se penere ut å legge implantatet under muskelen.

Anyway, du har ingenting å bekymre deg over, du blir så fort sterk igjen og når du ser resultatet kommer du ikke til å tenke på styrken på en stund fnis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå takk for trøstende ord! Bare synes det er synd å "kaste" bort alt jeg har jobbet for nå. ( Ikke det at jeg har sånn kjempe bryst :p)

Men jeg har hvertfall fått godt med grunnlag og utviklet meg ganske greit. Men jeg får bare ta det som det kommer. Gå turer etter den første uka også ta styrken litt etter litt, kanskje jeg blir utvikler meg enda bedre etter en pause? Huff.. hva vi jenter ikke må offre!:blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du under eller over brystmusklene. Jeg har hatt endel kunder med implantater. Jeg kan se tilbake hvordan jeg gjorde det med hun ene som tok operasjonen mens vi trente. Og se hvordan vi la det opp.

Det skal og sies at jeg trener ei jente som tar 80kg i benkpress med implantater ( dog over muskel). Så man kan bli sterk igjen;)

Jeg begynner egentlig å tvile på hele greia, skal ta under muskel, da legen ikke vil legge over på meg ,mest av kosmetiske grunner.

Men har du noen forslag til meg, ang hvordan jeg burde trene i etter tid? Leste i går ett sted at om man skulle ta dips så kunne man ryke en eller annen muskel:unsure: våknet altfor tidlig idag og kjente på angsten om å kanskje aldri kunne trene meg sterk igjen..hjeeelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller ikke du skal bekymre deg CaraMella. Den operasjonen du skal ta er blitt gjort av 10000vis av fitness og byggedamer før deg :) Hadde dette vært noe problem hadde jeg garantert visst om det...jeg er Fru pessimisstisk og Fru Bekymring personlig :oops: og gjør ingenting med kroppen uten å lese ALT av 'sideeffects' :p

Gled deg til å få nye boobs nå og fortell oss hvordan det har gått med deg når dette er vel overstått :thumbsup: sikkert flere med meg som er nysgjerrige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynner egentlig å tvile på hele greia, skal ta under muskel, da legen ikke vil legge over på meg ,mest av kosmetiske grunner.

Men har du noen forslag til meg, ang hvordan jeg burde trene i etter tid? Leste i går ett sted at om man skulle ta dips så kunne man ryke en eller annen muskel:unsure: våknet altfor tidlig idag og kjente på angsten om å kanskje aldri kunne trene meg sterk igjen..hjeeelp!

Dersom du begynner å bli usikker er det kanskje lurt å utsette operasjonen til du er hundre prosent sikker på at du faktisk vil dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det har ordnet seg for de fleste her:) Er fortsatt døds nervøs, mtp på treningen.

Leser så mye forskjellig, bla at om man tar dips med innlegg under muskel, kan man ryke noe muskler :eek:

Og at de fleste fitnessjentene har OVER muskel..Veit ikke hva jeg skal gjøre, operasjons datoen er jo satt:unsure:

Kanskje kreve over muskel? Selvom det ikke blir så pent... tenke, tenke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig litt OT, men jeg ser ikke nødvendigheten med å lage en helt ny tråd bare for dette:

- Hvordan er det egentlig med fitnessjenter og silikon: er det "vanlig" å ta silikon når man driver med fitness?

Jeg sendte en personlig mail til ei som drev med fitness, uten å få noe svar på om hun brukte det eller ei...Er det litt tabu kanskje? Puppene består jo av mye fett, og når man reduserer fettprosenten så mye som man gjør når man driver med fitness, så er det jo helt naturlig å miste litt derfra også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...