Gå til innhold

Sunnere alternativ til julekalender/adventskalder(Haribo, kinderegg, smarties)??

Anbefalte innlegg

Har alltid hatt 2 eller fler godterikalender av type pakkekalender, smarties, Kinderegg og haribo og mange ganger fler. I år tenkte jeg å bytte ut godiskalenderen med en sunnere variant? Noen tips? :D

Og nei jeg mener ikke oppkuttet frukt eller proteinshakes i julestrømpen! :lol:

(De jalla sjokoladekalenderene til 10 kr er heller ikke et alternativ)

Setter ufattelig stor pris på hjelp!

[ATTACH=full]72529[/ATTACH]

Fortsetter under...

Hva med å bake noen sunnere versjoner av hvite kakemenn eller pepperkaker? Har en bra oppskrift her et sted, men tok den fra fitnessnora.blogg.no, så du kan jo søke på sunnere kakemenn der inne , for eks :) Hva med klementiner? Det er jo SÅ godt :D

Annonse

Har alltid hatt 2 eller fler godterikalender av type pakkekalender, smarties, Kinderegg og haribo og mange ganger fler. I år tenkte jeg å bytte ut godiskalenderen med en sunnere variant? Noen tips? :D

Og nei jeg mener ikke oppkuttet frukt eller proteinshakes i julestrømpen! :lol:

(De jalla sjokoladekalenderene til 10 kr er heller ikke et alternativ)

Setter ufattelig stor pris på hjelp!

[ATTACH=full]72529[/ATTACH]

Hva med en opplevelses/feel good kalender?

Sånn med små lapper hvor det står, i dag skal jeg gå på cafe med min/mine beste.

I dag skal jeg ringe foreldrene mine.

I dag skal jeg invitere på sunn bakekveld.

I dag skal jeg unne meg noe godt.

I dag skal jeg gå på kino/bestillebilletter.

I dag skal jeg ta ansiktsmaske/fotbad.

Osv.

Veldig enkle ting, som ikke behøver å koste mye, men som gjør desember til en sosial og trivelig måned. :)

Hva med en opplevelses/feel good kalender?

Sånn med små lapper hvor det står, i dag skal jeg gå på cafe med min/mine beste.

I dag skal jeg ringe foreldrene mine.

I dag skal jeg invitere på sunn bakekveld.

I dag skal jeg unne meg noe godt.

I dag skal jeg gå på kino/bestillebilletter.

I dag skal jeg ta ansiktsmaske/fotbad.

Osv.

Veldig enkle ting, som ikke behøver å koste mye, men som gjør desember til en sosial og trivelig måned. :)

Det var jo supersmart. *notert* :D

Annonse

har hørt at de har fått inn adventskalender med sukkerfri sjoko og 24 luker på helsekost :D

Var på helsekkst i går, det hadde de ihvertfall laktosefrie og glutenfrie adventskaldendere, mulig de også var sukkerfrie. Kostet 60-70kr.

pleier selv bli enig om en ca sum med typen..så kjøper jeg til han og han til meg.. hjemmesnekra pakkekalender =) Han får alt fra proteinbarer, til aktivitets"løfter" fra meg, bøker, sportssokker, oppskrifter, gnagsårplaster osv.. =)

pleier selv bli enig om en ca sum med typen..så kjøper jeg til han og han til meg.. hjemmesnekra pakkekalender =) Han får alt fra proteinbarer, til aktivitets"løfter" fra meg, bøker, sportssokker, oppskrifter, gnagsårplaster osv.. =)

Det er kos da :D Det pleide vi også å gjøre, nå er det bare 3åringen som får kalender -_- *snurt*

Selv kjører jeg samme konsept som Lonepone, men det du også kan gjøre, om du vil ha noe som er godt/snacks, er at du lager lapper hvor det på alle lappene står noe du skal lage/bake, også trekker du dem tilfeldig hver dag :) Forutsetter selvfølgelig at du har litt tid til å bake!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...