Jump to content

Siri88

Members
  • Content Count

    107
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Siri88 last won the day on November 4 2012

Siri88 had the most liked content!

About Siri88

  • Rank
    Member
  • Birthday 07/04/1988

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Må nok tenke på at det er en ganske mye større skole enn de andre. Det er ca 250 førsteklassing og like mange i 3. + at det holdes kurs for de som jobber i etaten og. Det er nok litt av en kabal når alle førsteklassingene gjerne skal ha den samme undervisningen fra uke til uke, for at de skal ha kommet like langt i undervisningen. Jeg er meget glad for at jeg ikke skal legge opp den kabalen, og det er nok derfor det blir såpass spredt med fritimer osv. Skjønner hans frustrasjon, men jeg skjønner også frustrasjonen til de som skal legge opp den kabalen.
  2. Hentet fra phs.no: Søkere må ha gyldig førerkort klasse B før søknadsfristen utløper 1. mars. For å ha lov til å begynne med utrykningskjøring i andre studieår, må søkere ha hatt gyldig førerkort i minimum to år på tidspunktet opplæringen begynner. Politihøgskolen kan dermed ikke dispensere fra dette kravet, da det vil gå hardt utover mulighetene til å gjennomføre praksisåret på en fullverdig måte. Mener jeg har lest noe om at det er kommet nye regler og at man må ha hatt førerkort fra september året før, men litt usikker i og med at det ikke står på phs.no. Ring opptakskontoret!
  3. Det er ikke noe å grue seg til! Anbefaler å ha løpt den et par ganger før opptaket. Den er grusomt hard og det er det siste man gjør på opptaket, med andre ord man er ganske sliten etter svømming og styrke. MEN, dere bør gå gjennom alle testene minst en gang før opptaket for å se hvordan dere ligger an. Løpetesten kan nok være lurt å gjøre flere ganger, og da gjør det ordentlig! Mål opp en bane i samme størrelse, og legg dere ned på mag/rygg på hver langside. Ha noen med deg som kan ta tida og si hvordan du ligger an i forhold til kravene! Det kommer til å gå kjempebra! Dere har jo god tid på å trene dere opp!
  4. Skolen i Oslo er jo veldig stor og uoversiktlig egentlig. Også er den jo rimelig gammel. I og med at det er så mange elever som går der så blir man ikke kjent med andre enn de i klassen og fadderklassen i 3. Grunnen til at jeg går her er fordi jeg har samboer i Oslo, og da ville jeg ikke pendle til Stavern. Men det beste er jo såklart å ha kommet inn, det er jo "bare" 2 år på skole! Det er åpen dag på skolen i mars (tror jeg?) så da kan du jo komme å sjekke ut fasilitetene!
  5. Det med at man må ha undervisning på skjerm har jeg ikke hørt noe om faktisk, og jeg går i Oslo. Men ser grunnen til at folk velger de andre skolene. Hadde jeg kunnet hadde jeg nok gått i Stavern.
  6. Ahh, så kjipt! Men da tar du det igjen neste år!
  7. Hva var det som gjorde at du ikke kom inn?
  8. Du søker 1. mars, og hvis du kommer videre er det ca 2 uker etter du må sende inn papirer (karakterer, kopi av førerkort, legeattest). Tror fristen i år var 17. mars. Og legesjekker er rimelig dyr, kan komme på 1000 kroner! Må huske at du skal sjekke alt! Blod, urin, pust, hørsel. Legen min var så søt og syns det ble dyrt da jeg betalte endel, så jeg fikk det til 700 kroner. Ho syns det var så dyrt å være jente nå til dags, at jeg heller skulle få det jeg betalte over til gode hos henne. Husker ikke hvor mye det egentlig var.
  9. Mer motivert! Hey hoe!

  10. Hei jenter! Dette klarer dere nok knirkefritt begge to! Anbefaler dere å ta en titt innom disse to trådene: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1381863&st=1420 og http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1443482&st=80 her er det masse informasjon å hente! Det er diskusjon om opptaket i år og for neste år! Jeg hang ihvertfall der før mitt opptak! Veldig interessant å snakke med andre som hadde samme mål som meg!
  11. Ny driv! Jeg går på rett kjøl!

  12. Hva i alle dager bruker du dette til?
  13. Så bra at du har fokus på trening da! Ok, og hvorfor vil du ha med alle de øvelsene du har? Tror du at du trenger 4 øvelser på skuldre f. eks? Lykke til med å sette opp nytt program
  14. En ny ting er å være student!

  15. Hei Mette! Nå har jeg lest gjennom tråden din og her er det noen bra svar. Det jeg syns er litt dumt er at du har altfor stort fokus på maten du får i deg! Hvor er fokuset på treningen? Jeg leste at du er en nybegynner i styrketrening og har fått en program av en kamerat som driver med konkurranse? Dette er en klassisk feil blant ALLE som velger å bevege seg inn i styrkerommet. De gjør det andre gjør, fordi det har funket på de. Kast det programmet! Du må finne noe som passer for DEG! Ett 5-splitt program passer for folk som har trent styrke over lenger tid og gjerne også har bygget ganske mye muskler. De trenger da vedlikehold, men de vet også hva de driver med. Hvis du trener en muskelgruppe kun en gang i uka, blir du ikke sterkere eller strammere. En gang i uka er vedlikehold, trener du 2 ganger er det forbedring og 3 ganger er en BONUS! Prøv heller å sette opp et helkroppsprogram med 8-10 øvelser. Her er fokuset på STORE muskelgrupper. Trener du f.eksempel knebøy, markløft, benkpress, nedtrekk, skuldre, triceps, biceps og mage har du HELE kroppen. 3 sett på hver øvelse, men tunge vekter som du løfter mellom 8-12 reps. Klarer du 12 reps eller mer må du legge på vekt. Pass på at du ikke trener programmet/en muskelgruppe mer enn 3-4 ganger i uka og med en dags hvile i mellom. Trener du for eksempel bein to dager etter hverandre, vil du etterhvert stagnere og bli utslitt. Jeg kan garantere deg, at hvis du trener fullkroppsprogram 3 ganger i uka og kondisjon 2-3 dager i uka ser du forbedringer fortere enn du aner! Og ikke vær bekymret for å stappe innpå mer mat, spis kanskje bare litt mer til hvert måltid og magesekken din vil utvide seg. Jeg tipper at magesekken din er rimelig liten, da sier det seg selv at du ikke orker like mye mat som alle andre. Det viktigste å tenke på når man trener er hva som passer deg og din kropp! Alle kropper er forskjellige så ikke følg programmet til en venninne, kamerat eller noen andre. Tenk kun på deg sjøl og ikke sammenlikne deg med andre, for uansett for hardt man prøver er det noen ting man ikke kan forandre. Ønsker deg virkelig lykke til og hvis du ikke syns at folk her inne er gode på å svare, ta kontakt med fagpersonell! De finnes overalt i dag! Edit: Har også lest igjennom loggen din, og du har virkelig altfor mye øvelser på hver muskelgruppe! Selv om det kanskje føles skikkelig dust å bare ha 8-10 øvelser å gjøre - er dette sinnsykt effektivt! Det er også skadeforebyggende, noe som er veldig viktig når man trener!
×
×
  • Create New...