Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Chronik-Fotos | Facebook

Hva er din favorittgrønnsak?

Valget om førsteplassen var ikke lett, fordi det er så mange gode. Men min favoritt er tomat. Fordi det finnes så mange forskjellige typer, de smaker så godt og de er superanvendelige.

post-10232-14440898573145_thumb.jpg

post-10232-14440898573501_thumb.jpg

post-10232-14440898575967_thumb.jpg

post-10232-14440898577436_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13837-hva-er-din-favoritt-gr%C3%B8nnsak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Chronik-Fotos | Facebook

Hva er din favorittgrønnsak?

Valget om førsteplassen var ikke lett, fordi det er så mange gode. Men min favoritt er tomat. Fordi det finnes så mange forskjellige typer, de smaker så godt og de er superanvendelige.

Hate to be a mood buster...mn tomat er en FRUKT 8-)

Annonse

Hate to be a mood buster...mn tomat er en FRUKT :cool:

Ja, tenkte på det.. At kanskje det er det.. men den har jo mange av egenskapene til en grønnsak.. Så den kategoriseres ofte som en grønnsak :) Kunne ikke velge avocado, for det er jo også en frukt.. men jeg kan velge SØTPOTET da :) eller blir det paprika.. spinat kanskje.. ånei.. dette var for vanskelig...

Annonse

Hmmm, vanskelig å velge mellom brokkoli og blomkål, men tror det må bli brokkoli. Bruker brokkoli så å si hver dag, smaker godt både alene og oppi nesten alt av mat :) Til og med katten min elsker brokkoli :p

Brokkoli er supermat for superdyr:)

Kalorifattig, rike på mineraler og diabetikervennlig! (y)

post-15858-14440898610493_thumb.jpg

Skorsonneroten kommer fra Spania. rotvekst som blir ca 20-30 cm lang og skallet er mørkebrunt med masse sand. Denne må vaskes godt og gjerne skrubbes litt med hender/skrubb. Den er gulhvit inne og det pipler litt melkesaft ut når den skrelles/kuttes. Dette er kun et godt tegn på god råvare! :D minner litt om asparges. Mild og god i smak og konsistens er hard og fin. Den inneholder inulin, en stivelse som er bygget opp av fruktose- som er supert for diabetikere! :D(y)

Eneste minus er at den reagerer raskt med oksygen så den blir fort brun hvis den ikke legges direkte i vann inntill du kutter/behandler den.

Selv elsker jeg den som puré, i risotto, supper, fritert, gratinert og sautert :love: you name it! Den kan egentlig brukes til nesten alt! nydelig på smak, noen kaller det fattigmannsasparges...

post-15858-14440898610171_thumb.jpg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...