Gå til innhold

iHerb-tråden


Tessa

Anbefalte innlegg

jeeeeej,fant ut hvordan jeg måtte gjøre det. tok 34,45 USD og tok MINUS 4USD(som er frakt) og så plusset på rewards på 1,5. og regnet da ut i NOK etter det kursen er no 6,3NOK og kom fram t at det ble OVER 200NOK, så jeg måtte ta bort 2 lysyler, så kom det på 190 NOK + frakt hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

[ATTACH=full]131031[/ATTACH]

HJEEEEEEEEEELP!!

hei dere. lurer på hvilke beløp jeg skal gå ut ifra mtp å komme under 200NOK (ikke inkl 4 USD for frakt)

Går dette greit da?

Du kan trekke fra frakt-kostnadene (shipping-fees) og se om du havner under 200nkr :)

Men når du først havner over 200kr for varen, så blir frakten medregnet i momsen.

Altså f eks. 210kr(vare) + 50kr(frakt)= 260kr.

260kr x 1.25(moms) = 325kr

MEN

180kr(vare) + 50kr(frakt)= 230kr = ingen moms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bestilling nr 4 på få dager i boks.

http://www.iherb.com?rcode=ZEQ508

Få opptil 10 USD i rabatt på din første bestilling ved å bruke denne linken

Gleder meg til å teste dem gurkemeie tablettene. de koster jo HALV pris på IHerb enn på bl.a helsekostbutikker

Noe av det nyere forskning indikerer at gurkemeie og curcumin kan ha positiv effekt på:

Menstruasjonssmerter

Inflammasjoner og smertetilstander

Infeksjoner, sykdom og degenerative tilstander

Fordøyelsesproblemer og tarmgass

Overvekt og fedme

Høyt kolesterol

Blodpropp

Frie radikaler, hudlidelser og oksidative skader

Diabetes

Kreft

Leverskader og detox

Nevrodegenerative sykdommer som Parkinsons og Alzheimerspost-3065-14440968705883_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger den Caco butter lipbalm-en!

Og så de Waldern Farms produktene digger eg også! Blir spennende å teste den Bacon Ranch dressingen nå! :))

Og siden den vanlige kanelen har ett litt farlig stoff i seg i større mengder, bestillte eg ceylon kanel. Den ska visst vere bra :)

Og så eeeelsker eg mango, så tenkte å teste mango pureen fra ella`s kitchen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte jukse litt for å få flere til å se på problemstillingen min :p

SORRY pepes![ATTACH]131033[/ATTACH]Men nice ass då!

Faen. Hver gang man ser et bilde som er for godt til å være sant, så er det det. ALLTID lurebilde eller "dagens motivasjon :love:" i en random logg.

:mad: ....... :facepalm: ........... :cool: .......... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ei venninne som har fått DHL-regning på toll på en pakke som var under grensa, mulig de har regnet inn frakten. Hun har sendt mail og bekreftelse på hva varene kostet, og venter spent på svar.

488,- i ekstraregning for varer som koster mindre enn 200,- er ikke hyggelig.

Samme skjedde med meg, fikk en regning på nesten 600 på en pakke som var under 200! Sendte mail og fikk en mail om at de hadde mye å gjøre og dermed ville det ta tid å "behandle forespørselen" min, Fikk uken etterpå inkassovarsel på samme regning. Sendte ny mail og fikk svar fra en søt idiot i DHL om at pakken min kostet 245 kr... og det gjorde den jo... INKLUDERT frakt. Så ble sinnatelefon isteden for. Hun jeg snakket med beklaget og skyldte på at de hadde mye å gjøre... Så be venninnen ringe og for all del IKKE betale regningen, bare få de til å slette den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som har fått DHL-regning på toll på en pakke som var under grensa, mulig de har regnet inn frakten. Hun har sendt mail og bekreftelse på hva varene kostet, og venter spent på svar.

488,- i ekstraregning for varer som koster mindre enn 200,- er ikke hyggelig.

Samme skjedde med meg, fikk en regning på nesten 600 på en pakke som var under 200! Sendte mail og fikk en mail om at de hadde mye å gjøre og dermed ville det ta tid å "behandle forespørselen" min, Fikk uken etterpå inkassovarsel på samme regning. Sendte ny mail og fikk svar fra en søt idiot i DHL om at pakken min kostet 245 kr... og det gjorde den jo... INKLUDERT frakt. Så ble sinnatelefon isteden for. Hun jeg snakket med beklaget og skyldte på at de hadde mye å gjøre... Så be venninnen ringe og for all del IKKE betale regningen, bare få de til å slette den..

Det er derfor man *alltid* skal ha litt slingringsmonn mellom. Den kursen du kjøper til er ikke nødvendig vis den kursen det blir regnet fra. I tillegg kan det ha vært svingninger osv osv.

Personlig kjøper jeg aldri for over 190,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor man *alltid* skal ha litt slingringsmonn mellom. Den kursen du kjøper til er ikke nødvendig vis den kursen det blir regnet fra. I tillegg kan det ha vært svingninger osv osv.

Personlig kjøper jeg aldri for over 190,-

Det gjør jeg selv og, så var godt innenfor grensen. Problemet kommer når DHL regner med frakten. Litt dumt å jobbe i DHL når man ikke kjenner til reglene for toll og import, men hey...shit happens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg selv og, så var godt innenfor grensen. Problemet kommer når DHL regner med frakten. Litt dumt å jobbe i DHL når man ikke kjenner til reglene for toll og import, men hey...shit happens?

Hvis beløpet du kjøper fra overstiger 200,- i den kursen de regner med, så skal du betale moms og tollgebyr på frakten også. Slik er reglene.

Så: Om varene ut fra speditørens valutakurs overstiger 200,-

Blir: Ekstrakostnad = (varens verdi med speditørens valutakurs+fraktomkostninger) * 1,25 + fortollingsgebyr

...om jeg ikke har misforstått, men jeg mener jeg leste den delen noen ganger mens jeg himlet med øynene og er rimelig sikker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis beløpet du kjøper fra overstiger 200,- i den kursen de regner med, så skal du betale moms og tollgebyr på frakten også. Slik er reglene.

Så: Om varene ut fra speditørens valutakurs overstiger 200,-

Blir: Ekstrakostnad = (varens verdi med speditørens valutakurs+fraktomkostninger) * 1,25 + fortollingsgebyr

...om jeg ikke har misforstått, men jeg mener jeg leste den delen noen ganger mens jeg himlet med øynene og er rimelig sikker ;)

Meget mulig man må betale moms og tollgebyr på frakten også, men det opprinnelige beløpet som skal være under 200 er ikke medregnet frakt slik noen enkeltpersoner i DHL tror ;)

Men helt enig med deg, greit å safe på 190ish i forhold til valutakurser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...