Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg spiser havregrøt hver morgen. 1dl havregrynmiks(havregryn, 4-korn, kruskakli, havrekli), 1dl skumma melk og 0,5dl vann. Så bruker jeg å ha lett syltetøy oppå.

Jeg regnet meg frem til at det er ca 6-7gram protein i måltidet, og jeg regner med at jeg trenger en hel del mer enn det. Så spørsmålet er om dere har tips til hvordan å få opp proteininnholdet i havregrøt? Jeg har lest mange steder at folk har oppi proteinpulver, funker dette bra? I så fall hvilke proteinpulver bruker du?

Takk for svar! :)

Fortsetter under...

Annonse

Jeg brukte dette med vaniljesmak en gang, men du kan sikkert bruke hvilket pulver du vil. Det var egentlig bare kvalmende, så tror det blir uten smak neste gang. For den som ikke er like kresen som meg, så funker vel det meste.

Ha oppi litt av gangen og rør rundt sånn at det ikke blir klumper.

jeg har laget med egg oppi (men med plommen også da jeg trenger kaloriene) så det funker nok også med eggehviter =) Vanligvis koker jeg grøten på lettmelk i mikroen, og så klekker jeg i egget - blander det godt inn - og gir nytt oppkok. Så toppes hele greia med 2 ss cottage cheese, mandler og kanel! yumyum!!

Har erfart at det er best å tilsette cc etter at grøten er ferdig kokt, hvis ikke blir det bare seigt og klumpete.

Og - veldig greit å koke opp to ganger, og evt tilsette mer melk mellom oppkokingen slik at grøten virkelig sveller opp.

ellers er jo proteinpulver i grøten også en mulighet - mange sverger jo til "sjokohavregrøt"/"vaniljehavregrøt"

Brukte veldig ofte før å først lage havregrøt med salt og vann i mikroen, og så hadde i cottage cheese og mager vaniljekesam, toppet med kanel og sukrin :) Men ble veldig fort lei av dette, nå er det sykt godt med havregryn, sjokoladeprotein (bruker whey gourmet milk chocolate), salt og vann i mikroen, toppet med sukrin+ :D Det er faktisk utrolig godt!

Jeg lager vanlig havregrøt (kokt på vann), så blander jeg en sjokoladeshake som jeg heller over den ferdige grøten. Kjempe godt!

474238-8-1340605106294.jpg

Ellers, når jeg er tom for prottis, så moser jeg en banan som jeg har oppi, samt mager vanilje kesam.

Jeg bruker proteinpulver i :)

Første gangen prøvde jeg å ha det i mens jeg kokte havregrøten (merk deg: det fungerte ikke bra).

Andre gangen prøvde jeg å ha opp i proteinpulveret ETTERPÅ, da havregrøten var ferdigkokt :D

Da blandet jeg det i havregrøten slik at det ikke blir havregrøt + pulver, men at den "smelter" inn.

Bruker whey-80 (2 scoops), kjøpt hos gymgrossisten, med sjokoladesmak. Topper det med to spiseskjeer cottage cheese og en spiseskje sukkerfri syltetøy! Alt ettersom hva man liker :p

Elsker det, smaker helt fantastisk godt! :)

[ATTACH]63080[/ATTACH]

post-7680-14440892878426_thumb.jpg

Annonse

Takk for tips :)

Har dere et proteinpulver som er godt i havregrøt og som ikke er svindyrt? :)

Sorry for mange spørsmål...

Gymgrossisten har kjempetilbud på 8 kg!

949 ,- koster det, men definitivt verdt det over tid :) Da har du det i en lang periode, og det er dødsbillig. Smaker delicious :hungry:

Da velger du to forskjellige smaker (eller samme smak for den saks skyld), 4 kg på hver :)

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/whey-80-storkjp-8-kg

EDIT: jeg har sjokolade og jordbær. Elsker å bruke jordbær til shake og sjokolade til matlaging.

Jeg bruker proteinpulver i :)

Første gangen prøvde jeg å ha det i mens jeg kokte havregrøten (merk deg: det fungerte ikke bra).

Andre gangen prøvde jeg å ha opp i proteinpulveret ETTERPÅ, da havregrøten var ferdigkokt :D

Da blandet jeg det i havregrøten slik at det ikke blir havregrøt + pulver, men at den "smelter" inn.

Bruker whey-80 (2 scoops), kjøpt hos gymgrossisten, med sjokoladesmak. Topper det med to spiseskjeer cottage cheese og en spiseskje sukkerfri syltetøy! Alt ettersom hva man liker :p

Elsker det, smaker helt fantastisk godt! :)

[ATTACH]63080[/ATTACH]

Hør på denne dama :) Proteinpulver ETTER koking, og det funker som fjell (y)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...