Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Artikkelen er helt fantastisk.

Men ser på treningsprogrammet til hu dama. F.eks dag 2, så er det kun benkpress og pull-ups.

Er man på treningssenteret i 10 min på dag 2 da eller?

Er det alt hun gjør på dag 2 og blitt så sterk? Det høres for enkelt ut :p

Fortsetter under...

Skrevet
  "alex160 skrev:
Hei!

Men ser på treningsprogrammet til hu dama. F.eks dag 2, så er det kun benkpress og pull-ups.

mange effektive program gjennomfører økter på 45min..Det som er sjarmen med flerledsøvelser vet du ;)

Skrevet
  "alex160 skrev:
Hei!

Helt riktig at det er bare to øvelser, med pause mellom sett likner det mer på 15 - 20 min trening som er en fullverdig og kjapp økt ;)

Annonse

• 2 uker senere...
Skrevet

Om en øvelse stiller store krav til nevromuskulær kontroll og teknikk, er det viktig med oppvarming.

1. Du kan starte med skikkelig oppvarming: Dynamisk oppvarming for overkropp - Fitnessbloggen

2. Etter det begynner du å varme opp med øvelsen du skal trene i. Også her er det viktig å bruke tid på riktig teknikk.

3. Når det er gjort, kan du begynne med arbeidssettene. I så effektive øvelser som pullups og benkpress får du utrettet utrolig mye. Den mekaniske belastningen blir høy, du har høy muskelaktivering og du trener flere muskelgrupper samtidig.

Skrevet
  "GrommiZ skrev:
Hvordan varmer man opp til pullups da, bruker strikk først?

Det spørs hvor sterk du er. Jeg kjører med 40kg i beltet, og da kan jeg fint kjøre noen oppvarmingssett med kroppsvekt, 10kg i belte og 30 kg i belte.

Alternativt. kan du varme opp med strikk, negative repetisjoner eller i nedtrekksapparat.

Skrevet
  "Robert Eilertsen skrev:
Det spørs hvor sterk du er. Jeg kjører med 40kg i beltet, og da kan jeg fint kjøre noen oppvarmingssett med kroppsvekt, 10kg i belte og 30 kg i belte.

Alternativt. kan du varme opp med strikk, negative repetisjoner eller i nedtrekksapparat.

Okey, er for tung til å klare noe særlig mere enn 8 reps med egen kv. Kanskje greit med litt lett nedtrekk først da, takk for tips.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...