Jump to content

Ev1bl

Members
  • Content Count

    82
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Ev1bl

  1. Dersom noen er interessert i å komme og prøve å trene hos oss i Odin SK så er det bare å sende klubbleder Lars Kilvik en mail på [email protected] . Vi holder til i Leirvikåsen 35 i Godvik/Olsvik og har utøvere fra ferskeste nybegynnernivå til utøvere på landslag/internasjonalt nivå.
  2. Hvem med vettet i behold løfter full/maks ROM i en benkpresskonkurranse? Det finnes ingen stilpoeng; bare et regelverk man skal følge. Jeg håper inderlig for din egen skyld at du løfter mer enn 110kg i benkpress ellers så er det veldig pinlig at du kommer med en slik kommentar. Det er det forsåvidt uansett, men særlig da...
  3. Hadde du sendt et nært familiemedlem til den "gode" PTen?
  4. Cornelis ser vel ikke bedre ut enn at hvem som helst med nok prohormoner, en fitnessball og et par strikker kan få til de samme resultatene, evt. bedre. Dette er ikke nødvendigvis en anklage, men et poeng satt på spissen for å demonstrere at argumentet hans om at "jo større biceps, jo bedre coach" ikke nødvendigvis er veldig mye verdt.
  5. Det er ikke mulig å løfte tunge vekter uten å ende opp med stangen over skuldrene på toppen av løftet. Den eneste måten man da i så fall kan presse rett opp, er om stangen toucher kragebeinet og albuene går rett ut til sidene.
  6. Ikke helt enig her. Jeg har prøvd med 250. Det gikk greit. Nøytral ryggsøyle er det sterkeste og tryggeste - ikke svai. Det vil naturligvis nok uansett være en liten svai i en nøytral rygg, men ettersom jeg aldri har sett noen slite med for rett rygg i knebøy, så dermed kan man likeså godt strebe etter rettest mulig rygg. Med tanke på hvor vanlig det er hos styrketrenende mennesker med for dårlig fleksibilitet til å rette hoftene skikkelig ut synes jeg at dette er noe man skal ta vare på så godt man kan. Snakker da altså om nøytral rygg og bekken, ikke til punktet hvor ryggen krummes og bekkenet tiltes bakover.
  7. Bare et generelt innspill om dette med dybde og boks: Husk at graden av forovervandring i knærne også spiller inn når det kommer til hvor høy boks du skal velge. Selv om du sitter deg uten vekt på boksen og det da ser godkjent ut, kan det godt være at du driver knærne lengre frem når du løfter med vekt - og dermed ender opp med for grunn knebøy. Jeg kan forøvrig ikke se noen grunn til at folk flest som ikke konkurrerer i styrkeløft skal løfte knebøy med lav stangplassering. Det er gjevnt over mindre naturlig, og gjør det vanskeligere å opprettholde stabiliteten rundt bekken og rygg gjennom løftet via at større krav til hoftemobilitet stilles.
  8. Du klarer vel å forstå at det ikke er kapasitet i en tråd som denne til å ta opp doping, alkohol, tobakk OG marihuana? Argumentet at bare fordi alkohol og tobakk er lovlig så bør også doping være det er mildt sagt ubrukelig. Som nevnt tidligere i tråden hadde disse tingene aldri vært lovlig i Norge om det ble introdusert i dag. Forøvrig så går det for meg fint å drikke alkohol et par ganger i året; har derimot til gode å høre om noen som inntar steroider kun et par ganger i året.
  9. Det blir for dumt å dra inn alkohol, tobakk eller marihuana for den saks skyld, i denne tråden. Det kan ikke sammenlignes.
  10. Yes yes dette blir bra. Jeg skal være der som skivepåsetter/sikrer, så bare det synet er alene verdt å få med seg.
  11. For å unngå videre misforståelser så kan du vel begynne med å omtale idretten som vektløfting, og øvelsene som rykk og støt.
  12. Ev1bl

    dietmar

    Ja jeg vet ikke hva du kan eller hvem du er, men jeg har i hvertfall fått forklart dette på trenerkurs av sjefen sjøl Mr. Dietmar Wolf. Programmene henger sammen, og er en i tvil er alltid et mengdeprogram en god idè. Litt mer langsiktig tenkning.
  13. Ev1bl

    dietmar

    Ikke helt sikker på hva at han har trent før og vet hva han løfter har med saken å gjøre. Dietmar sine programmer er utformet slik at det er meningen at en skal gå gjennom et mengdeprogram først og deretter et oppkjøringsprogram.
  14. Ev1bl

    dietmar

    Du får mye mer ut av et oppkjøringsprogram om du har kjørt mengdeprogrammet først, så anbefaler deg å gjøre det sånn.
  15. Hvordan kan det være indirekte når det er fellesnevneren og årsaken til at det går som det går? Ano løfter i WPC og der er det ikke testing. Du har gjerne lest om AWPC, som er en del av WPC hvor det testes, men kun på konkurranser og ikke ellers. Ano løfter ikke i denne delen.
  16. Ano Turtiainen er et eksempel utav mange. Er det et sitat fra noe sted det der, eller skriver du på engelsk i håp om at det skal virke mer relevant? Ja, en kan sikkert dra på seg såpass stor utmattelse og betennelse at en risikerer å rive av en muskel. Dette punktet tror jeg er såpass smertefullt å oppnå at det neppe er særlig vanlig eller interessant her. Akkurat hva det er med doping som gjør at ting plutselig kan revne vet jeg ikke konkret, jeg bare vet at det tydeligvis er sånn. En kan vel se for seg at muskulaturen blir mye fortere stor og sterk enn senefester etc blir.
  17. Hva skal det være godt for? Det er bare å se på forekomster av dette i forbund som WPC, WPO, SPF etc - forbund som ikke tester, og forekomster av dette i IPF, som er et forbund med dopingtester. Det skumle med doping er at en tydeligvis er mer utsatt for disse avrivningene i årevis etter en har sluttet med doping også. En tidligere kroppsbygger på et gym jeg trente på rev brystet ca fem år etter han sluttet, og da faktisk var 100kg svakere i benkpress. Jeg kjenner flere som har revet bryst og biceps - og ingen av de er livstids dopingfri. Samtidig så er det en utrolig liten andel av løfterne jeg kjenner som faktisk bruker doping.
  18. Graden av bicepsaktivering i roing med supinert grep er ikke SÅ mye større enn med pronert grep..med mindre man gjør noe idiotisk med teknikken. Det er desverre ikke tullete, det er sånn det er. Det er slik at i styrkeløft så konkurreres det i både benkpress og markløft, og jeg har vel aldri hørt om noen som har revet bryst/biceps en gang, av dopingfri styrkeløftere. Av strongmen/byggere/andre som trener MINDRE BENK OG MARK men åpenbart doper, forekommer avrivninger i hytt og pine. Det er slik det er i praksis.
  19. Åja, så markløft med over/under-grep er det samme som stående roing med underhåndsgrep? Nei, det er det ikke. Desverre så er nok de der mest sannsynlig dopet ja. Det er ikke umulig men svært sjeldent å rive av biceps i markløft om en er dopingfri (og bryst i benkpress forøvrig). Det det dreier seg om her, er som sagt roing. Du fant frem tre filmer av bicepser som røk i markløft. Kan du også finne tre filmer av bicepser som ryker i roing? Du skal få lov å velge åpenbare dopere også.
  20. Grepet har ikke allervdens å si. Smak og behag. Og; sjansen for bicepsskade øker ikke drastisk med underhåndsgrep, den øker drastisk med steroidebruk.
  21. Ev1bl

    dietmar

    Selv om du stiller det inn til 10-5-10 betyr ikke det at du ikke vil ha mer fremgang enn som så, og du får ikke nødvendigvis mer fremgang av å stille det tyngre. Kjør all marken du.
  22. Ja, er nok helst Tor Emil og Kim Andre om noen er aktive antar jeg. De med vett i skallen flytter såklart til Bergen ja ;D
  23. Rull godt over rectus femoris, hamstrings og adductorene (særlig bakre/øvre del av adductor magnus) før du gjør denne øvelsen. Det bør hjelpe på. Bruk et pvc-rør til RF og en ball av noe slags(gjerne litt større enn en typisk Lax ball), oppå en benk til hamstrings og adductor.
  24. Ev1bl

    dietmar

    Kjør mengdeprogrammet først. Still det inn på persene dine. Deretter, kjør oppkjøringsprogrammet og still det inn på 10kg mer i knebøy, 5kg i benk og 10kg i mark. Uten at jeg vet hva slags nivå du er på så er det en dårlig ide å stille et oppkjøringsprogram til noe mer enn det. Målene som settes inn bestemmer forøvrig bare hvordan treningen din vil se ut, om du velger fornuftige vekter her og trener bra så vil du overgå målene som er satt opp. Altså, selv om målet ditt er satt til 5kg pers i benk, så kan det godt være at du ender på en større pers enn det. Det er bedre å gjøre det på den måten, enn å stille det for tungt og ikke ende på noen pers i det hele tatt.
  25. Finnes vel en styrkeløftklubb i Førde, de trener på Sunnfjord Gym. Men litt usikker på hvor aktiv den gjengen er om dagen. http://resultater.styrkeloft.no/klubb_vis.php?id=52
×
×
  • Create New...