Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hm..om du føler deg for "beinete" så er det vel egentlig ikke verre enn å spise litt ekstra ved hvert måltid? Litt ekstra saus til middagen, en håndfull nøtter sammen med forkost og kvelds. Ei brødskive elletr to ekstra + flytende næring som sjokomelk, biola, proteinshake ?!

Dersom problemet er at du føler deg for mett - så spis næringstette matvarer som gir deg mye kcal iforhold til volum - altså typisk oljer, nøtter/frø/kjerner, tørket frukt, peanøttsmør, fet fisk o.l. EKstra saus, og tykkere lag smør på skiva - feks :)

Jeg er 54 kg og 172 høy. Trent Ryp i 13 uker (4-5 ganger i uka) går ikke ned i vekt, men blir så himla beinete!- Spiser en del (lite karbs) ,men skulle sikkert spist mer.. er det noen som har eksempel på hvor mye jeg bør spise? Sånn type i brødskive osv.. :) HELP...

Som Snapper sier her, nøtter er fantastisk for kalorier.

100g=600 kalorier.

Du kan også begynne å steke mat i olje.

• 2 uker senere...

Annonse

Begyn med å skrive ned hva du spiser daglig nå. Så blir det lettere å svare deg.

Frokost: 1 til 2 litt tynne brødskiver på morgenen med smør og makrell, 1 glass extra lett melk.

Etter trening (ca lunchtider): alt i fra 1 banan til en omelett med 4 egg (vanlig omelett med eggeplomme og alt)

Middag er som regel 1 por. med alt fra kjøttkaker til laks. halv -1 potet og grønnsaker. event ris el pasta.

Kanskje et eple el noe til kvelds.

Jeg vet at jeg ikke spiser nok måltider i løpet av en dag, men tro meg, jeg spiser mye mer nå enn før.

Frokost: 1 til 2 litt tynne brødskiver på morgenen med smør og makrell, 1 glass extra lett melk.

Etter trening (ca lunchtider): alt i fra 1 banan til en omelett med 4 egg (vanlig omelett med eggeplomme og alt)

Middag er som regel 1 por. med alt fra kjøttkaker til laks. halv -1 potet og grønnsaker. event ris el pasta.

Jeg vet at jeg ikke spiser nok måltider i løpet av en dag, men tro meg, jeg spiser mye mer nå enn før.

igjen: NØTTER - ta en håndfull sammen med eplet om kvelden, og sammen med frokost/lunsj. Bruk ekstra saus med middagen. Drikke biola/sjokomelk o.l -- det metter ikke særlig med gir deg god næring og kalorier.

JEg bruker å fordele 175-200g nøtter utover dagen. 1000kcal+ in your tummy.

Gjest Ukjent666
JEg bruker å fordele 175-200g nøtter utover dagen. 1000kcal+ in your tummy.

Er noen som er heldig som ikke er på den evige slankeren:cry:

Men som alle andre sier: Spis det du finner hvis du vil opp i vekt/bygge muskler!

Du spiser altfor lite, og det ser du jo selv!:) Så det er bra!

Du kan med stor fordel putte på et par ekstra skiver, en hånd med nøtter, ta tran f.eks om morningen, spise litt ekstra saus, lage mer mat selv, typ pannekaker med litt syltetøy på, spise en sjokolade i ny og ne(siden du skal opp litt i vekt)!

Spørsmålet er jo egentlig bare "hvor sunt vil du opp?". Altså hvor typisk "Byggemåltider" vil du ha?

Begynn å logge på f.eks Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold :) Og se hvordan det går i 1 uke:) Og lag deg loggbok med trening/aktivitet og matføring! Så får du MASSE hjelp etterhvert!

Annonse

Det er sikkert lurt å planlegge litt og ha noen faste måltider. Personlig hjalp Health and fitness concept meg en del når jeg skulle øke matinnaket mitt (du må dog passe på å få i deg nok likevel, da man fort kan gå ned i vekt om man velger de minst kaloririke alternativene.)

Mange nevner nøtter, og det er jo veldig godt i kombinasjon med yoghurt/skyr/cottage cheese/kesam, proteinshake på melk er også supert (synes jeg), ha med matpakker når du er på farta osv. så du ikke "glemmer" eller ikke har tid til å spise:)

Er det volumet som gjør at du ikke klarer å spise mer? I såfall er det et par triks du kan benytte deg av.

-Ikke bruk lettprodukter. Fullfettprodukter gir mer energi per mengde. Bytt ut ekstra lett-melken med en fetere type.

-Flytende energi metter mindre enn fast føde, kan du få i deg mer energi på denne måten?

-Berik maten din med energiholdige matvarer som smør, fløte, rømme og olje. Det er en effektiv måte å øke energiinnholdet i det du spiser, uten at det blir noe særlig større mengde av det.

-Og som flere nevner her, nøtter og frø er også energirike, og fungerer utmerket som snacks og mellommåltider.

Hvis du ikke klarer å øke energimengden i hvert enkelt måltid må du vurdere å legge inn noen flere måltider i stedet. Det er totalmengden mat over tid som spiller inn, så her må du prøve å legge til rette for å få i deg nok på en måte som passer deg og dine preferanser :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...