Gå til innhold

Dagens negative


Tuba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Egentlig gårsdagens negative.

Spiste for mye, og sov bort hele kvelden ved å slukne på sofaen etter minimalistisk treningsøkt.

Jeg trodde koffein skulle motvirke trøtthet? :$

Koffein er sentralstimulerende, ikke nødvendigvis oppkvikkende. Er du stressa og drikker kaffe -> mer stressa, er du glad når du drikker kaffe -> mer glad, er du trøtt når du drikker kaffe -> mer trøtt, osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeeeeg spiser det rett fra boksen, jeg da - men det er dritgodt på banan, på havregrøt, pannekaker, bananbrød, riskaker, i saus (jeg lagde 'satay' med mandelsmør i dag). Erstatter peanøttsmør, rett og slett :)

Skjønner. Så det er ikke en lavkarbo greie... Det er en QueenWinther greie. :giggle: Jeg får prøve det en dag. En dag da solen skinner og regnbuen strekker seg fra Nord til Sør osv.

Rett før konkurranse. Rett etter konkurranse tenker man mer "SHIT! Hva skal jeg gjøre med resten av denne dyre gørra?" ;)

Du kan jo alltids gni deg inn med den dyre gørra og høre om noen vil komme å hjelpe deg med å ta det vekk? :playful:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT:

Ikke fått jobbet med mastern på flere dager. Drar til byen for å sitte på kontoret og planlegger en produktiv dag. Når jeg kommer hit har han ene som jobber her møter lagt opp for hele dagen. Han og ei dame med GrandPrixStemme og -aksent sitter høylytt og skyper med en tysk dude. Dette er et åpent kontorlokale. Livet ass... livet.

:cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var nytt for meg. Har du kilde?

SNL: Hos mennesket virker koffein i første rekke på hjernen; mindre doser har tydelig stimulerende virkning, slik at tretthet og søvnighet forsvinner; store doser fremkaller hodepine og uro.

3-6mg pr kg kroppsvekt har en prestasjonsøkende effekt påfølgende 1-2timer(størst effekt på morgenen), overstigende dose har ingen effekt til motsatt effekt -> søvnløshet, utmattelse, fordøyelsesplager.

http://www.jissn.com/content/7/1/5

Koffein øker stresshormoner, dog på mus..

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/0091305780900179

En lang artikkel om koffein og virkning/bivirkning på det meste

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25057583

Ikke helt sammenlignbart eller konkret dog :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har vore fornuftig og tatt hensyn til kroppen min i dag... :(

Det innebærer å ha kansellert ein fjelltur eg faktisk hadde byrja å gleda meg til. DusteSkader!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...