Gå til innhold

Hvordan ville du slanket en stor gruppe mennesker? Kreativ diskusjon


Anbefalte innlegg

La si du får en enorm gruppe personer som kunne tenke seg å gå ned i vekt til å lese noe du har skrevet... hva ville du gjort og skrevet om for å sørge for at flest mulig kommer seg ned i vekt?

Ingen spesiell begrensning på lenge

Vanlige personer i alle aldre

Selv ville jeg forklart energibalansen og kjørt et praktisk opplegg med fokus på kosthold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Gitt dem en kort innføring i hva som gjør oss overvektige og enkle tiltak i hverdagen som kan hjelpe dem med å unngå dette.

- Kort innføring i ernæring, energibalanse og gjerne bedt dem om å teste høykarbo en dag og sammenlignet med en dag med lite karbo og mye ren mat bare for å få de til å merke forskjellen.

- Ikke hatt fokus på å gjør alt perfekt med en gang, men gi de ett innblikk i hva de kan forvente seg av de forskjellige endringene de velger å gjøre.

- Gitt de forslag på treningsprogram;

Egenvektsøvelser for de som hadde en del å ta av (pga jeg synes ofte det holder for svært utrente personer og har en liten teori om at det å merke at man behersker sin egen kroppsvekt bedre er en enorm motivasjon for mange). Fått dem til å begynne med motbakkeløp.

- Prøvd å fått de til å oppleve gleden av å trene og å føle at man gjør seg fortjent til å slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville banket inn fleskedynamikkens læresetninger om det var menn, og forklart dem, jenter, derfor fungerer ikke treningen og dietten deres, om det var quinder :D

Gjort som Asle, og lagt til sjokolademelk.

Helt seriøst:

Forsøkt å blitt politiker og skapt en liten mini-revolusjon anngående norsk matkultur og ukultur. Men da har personene som leste artikkelen ikke fått så mye igjen for det sånn med en gang. Så jeg har brutk mine uovervinnelige diskusjonsegenskaper (Les: Dådyrøyne) til å tvinge dem med på bootcamp med relatert undervisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var snakk om en stor gruppe med ganske sterkt overvektige, ville jeg innført en form for lavkarbokosthold på hele gjengen. Kuttet sukker, brød, pasta, ris og potet. Økt inntaket av grønnsaker og kjøtt/fisk/egg. Oppfordret til så mye aktivitet som mulig, i form av daglig bevegelse. Trening hadde jeg nok ikke fokusert på så mye i begynnelsen med mindre det var et ønske fra de aktuelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I can see what you are doing here Espen ;)

*Introduksjon med forklaring av energibalanse, og at kostholdet er det desidert viktigste i forhold til vektnedgang.

"Kosthold er kilo, trening er gram"

*Litt informasjon om hormoner, og hvordan kostholdet påvirker disse

*En oversikt over Ja-mat, nei-mat og litt-mat.

*Eksempel på dagsmenyer.

*Litt om trening, hvorfor styrketrening er å foretrekke ved vektnedgang, og hvorfor det daglige aktivitetsnivået er viktigere enn treningen. Eksempel på et enkelt fullkroppsprogram som kan trenes 2-3 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjort det enkelt og greit med eple-dietten. Det hadde gitt topp resultater for en slik gruppe. Eple-dietten er som følger:

2 måltider pr dag, lunsj og middag. Hvert måltid består av følgende regler:

Menn:

Kylling, kjøtt eller fisk, 150-200 gram.

Grønnsaker, 200-300 gram.

Poteter ris eller past. Ferdiglaget volum lik en tennisball

Kvinner:

Kylling, kjøtt eller fisk 100-120 gram.

Grønnsaker, 150-200 gram.

Poteter ris eller past. Ferdiglaget volum lik en biljardkule

1 stk proteinshake med vann etter trening

Resten av dagen spiser du kun epler når du blir sulten. Ingenting annet!! Dette gir flere fordeler.

- Epler er lette å oppbevare og kan taes med overalt

- Epler fås kjøpt i alle kiosker og bensinstasjoner

- Du blir litt lei, men er du sulten nok glir eplet ned.

- Gir fiber

- Gjør deg tynn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjort det enkelt og greit med eple-dietten. Det hadde gitt topp resultater for en slik gruppe. Eple-dietten er som følger:

2 måltider pr dag, lunsj og middag. Hvert måltid består av følgende regler:

Menn:

Kylling, kjøtt eller fisk, 150-200 gram.

Grønnsaker, 200-300 gram.

Poteter ris eller past. Ferdiglaget volum lik en tennisball

Kvinner:

Kylling, kjøtt eller fisk 100-120 gram.

Grønnsaker, 150-200 gram.

Poteter ris eller past. Ferdiglaget volum lik en biljardkule

1 stk proteinshake med vann etter trening

Resten av dagen spiser du kun epler når du blir sulten. Ingenting annet!! Dette gir flere fordeler.

- Epler er lette å oppbevare og kan taes med overalt

- Epler fås kjøpt i alle kiosker og bensinstasjoner

- Du blir litt lei, men er du sulten nok glir eplet ned.

- Gir fiber

- Gjør deg tynn!

Og pluttselig ble deffing en hel del enklere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Jeg ville gjort det enkelt og greit med eple-dietten. Det hadde gitt topp resultater for en slik gruppe. Eple-dietten er som følger:

2 måltider pr dag, lunsj og middag. Hvert måltid består av følgende regler:

Menn:

Kylling, kjøtt eller fisk, 150-200 gram.

Grønnsaker, 200-300 gram.

Poteter ris eller past. Ferdiglaget volum lik en tennisball

Kvinner:

Kylling, kjøtt eller fisk 100-120 gram.

Grønnsaker, 150-200 gram.

Poteter ris eller past. Ferdiglaget volum lik en biljardkule

1 stk proteinshake med vann etter trening

Resten av dagen spiser du kun epler når du blir sulten. Ingenting annet!! Dette gir flere fordeler.

- Epler er lette å oppbevare og kan taes med overalt

- Epler fås kjøpt i alle kiosker og bensinstasjoner

- Du blir litt lei, men er du sulten nok glir eplet ned.

- Gir fiber

- Gjør deg tynn!

denne skulle jeg likt å sett funke veldig lenge :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...