MissFit Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Nå har det vært endel negativt om" inkompetente fæle" personlige trenere her, men det må vel være noen solskinnshistorier der ute å fokusere på også? Så kom igjen da folkens - del erfaringer om hvor fornøyd du har vært med din pt, resultater du har oppnådd, hva du har lært, hvor sprek du føler deg a.p.t (after pt) etc etc. Hilsen - [ATTACH]38086[/ATTACH] Personlig trener etterlyser motivasjon Tor og Kristin Charm 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9605-om-personlig-trener-erfaring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zimbo Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Jeg har pt på Evo og er kjempefornøyd, Har aldri trent før- er godt voksen- men ville gjøre noe pga betennelser og vondter og dårlig form. Er overvektig og har nesten 30 års erfaring som jojoslanker så nå går kroppen veeeeeldig sakte ned. Går ned en kg i mnd og det er jeg i grunnen fornøyd med. Blir pushet og har stort sett trent 3 ganger i uken i siden jeg begynte for et halvt år siden. Selv som skadet. Helt klart sterkere i overkropp og armer. Har feks hatt mange uker på krykker uten å få vondt i armer og skuldre og bare dét er jo helt fantastisk. Imponert hvor forskjellige pt´ene på mitt senter behandler kundene sine. Noen trenger høylytt pushing andre mer stille ros, tilrettelagte øvelser, hjelp til både dette og hint i forskjellige situasjoner og jeg har ikke hørt noen som ikke er fornøyd der hvor jeg er. MissFit 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9605-om-personlig-trener-erfaring/#findComment-351756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissFit Skrevet 16. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2012 Zimbo: pt - meg = glad for å lese innlegget ditt , at du er fornøyd samt resultater. Blir inspirert og motivert jeg :thumbsup: Zimbo 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9605-om-personlig-trener-erfaring/#findComment-351778 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ukjent666 Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Kan ikke fortelle av personlig erfaring da jeg stort sett mener PT er "tull". Når det gjelder selve styrketreningen/program for min del. Da går det mer på kosthold/kondisjonstrening osv.. MEN: Stefar/Mor har PT på Evo Fitness. Spesielt moren min snakker om at hun er fornøyd. Hun har aldri vært noen treningsfreak, men merker fort på begge foreldre at de blir mer og mer "trenings relatert" i alt de gjør. Både kosthold og hva de gjør ellers. Pt'en til moren min, legger til rette alt av treningen og varierer, noe moren min er glad for og blir inspirert. Hun er også fornøyd med måten PT'en "pusher" henne. Moren min lider av sjelden sykdom og kan derfor ikke trene noe hardt. Men bevege seg kan hun jo! Og PT'en er VELDIG flink til å tilrettelegge og ta hensyn til de mer "utfordrende" tingene. Så er mange PT'er der ute som også trenger skryt. Er vel bare mer her inne at de fleste har gjerne lest like mye som enkelte PT'er rundt om i Norge. Og har sine forskjellige felt! Kristin Charm og Zimbo 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9605-om-personlig-trener-erfaring/#findComment-352358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Charm Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Problemet ligger vel i at mange her inne har mye kunnskap liggende. De vet hvordan de skal trene, og har kanskje mer/like mye kompetanse som mange av de personlige trenerne der ute, og dermed føler de at PT'ene er overvurdert. Men den største delen av befolkningen har ikke den kompetansen, og for dem er en helt gjennomsnittlig PT helt fantastisk, fordi de hjelper dem med å komme i gang! Ja, de kunne selvfølgelig brukt tid og energi på å lese masse og lære seg opp selv, men det er ikke alltid like lett å motivere seg for noe slik, og man vet vel ikke hvor man skal starte. Jeg har aldri hatt behov for en personlig trener selv, men jeg kjenner flere som har fått god hjelp med skader, forebyggende trening og rett og slett å komme seg i gang med treningen. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9605-om-personlig-trener-erfaring/#findComment-352553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zimbo Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 -og så vil jeg si at for oss som ikke har trent før så er det fint å ha en som retter på teknikken. Det er ikke alltid like lett å kjenne at skuldrene går opp eller noe sånt når man aldri har tenkt på skuldrenes plassering noen gang.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9605-om-personlig-trener-erfaring/#findComment-352579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jubis Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Kan ikke fortelle av personlig erfaring da jeg stort sett mener PT er "tull". Når det gjelder selve styrketreningen/program for min del. Da går det mer på kosthold/kondisjonstrening osv.. MEN: Stefar/Mor har PT på Evo Fitness. Spesielt moren min snakker om at hun er fornøyd. Hun har aldri vært noen treningsfreak, men merker fort på begge foreldre at de blir mer og mer "trenings relatert" i alt de gjør. Både kosthold og hva de gjør ellers. Pt'en til moren min, legger til rette alt av treningen og varierer, noe moren min er glad for og blir inspirert. Hun er også fornøyd med måten PT'en "pusher" henne. Moren min lider av sjelden sykdom og kan derfor ikke trene noe hardt. Men bevege seg kan hun jo! Og PT'en er VELDIG flink til å tilrettelegge og ta hensyn til de mer "utfordrende" tingene. Så er mange PT'er der ute som også trenger skryt. Er vel bare mer her inne at de fleste har gjerne lest like mye som enkelte PT'er rundt om i Norge. Og har sine forskjellige felt! Er enig! Jeg synes PT er bortkastede penger, med mindre mann tilhører den eldre generasjonen som ikke leser like mye om trening som den yngre. Synes også PTer generelt ser altfor dårlig trent ut, da de burde sette et eksempel på hva man kan oppnå med god trening. PTene på gymen min ser ut som de aldri har løftet vekter og det er lite motiverende for nybegynner. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9605-om-personlig-trener-erfaring/#findComment-676556 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jay Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Er enig! Jeg synes PT er bortkastede penger, med mindre mann tilhører den eldre generasjonen som ikke leser like mye om trening som den yngre. Synes også PTer generelt ser altfor dårlig trent ut, da de burde sette et eksempel på hva man kan oppnå med god trening. PTene på gymen min ser ut som de aldri har løftet vekter og det er lite motiverende for nybegynner. Latterlig begrunnelse spør du meg. En PT kan være kanongod selv om han/hun ikke nødvendigvis er den største eller sterkeste på senteret. Det har ingenting med kvaliteten på det disse personene sitter på. I tillegg er jeg overbevist om at du ikke trenger være av den eldre generasjonen eller være dårlig trent for å ha utbytte av en flink PT. Det er nå i hvert fall min mening. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9605-om-personlig-trener-erfaring/#findComment-679691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 For min del er nok en PT bortkasta penger. Men tenk på så mange som virkelig trenger å bli pusha på trening for å få den framgangen de leiter etter. Det er ikke alle som klarer å pushe seg selv, heller ikke takle "smerten" som hører med. Jeg har hatt en PT time for å lære knebøy og markteknikk ordentlig. Han var jeg veldig fornøyd med og han jobber nå (er vel daglig leder eller noe) for flere av EVO treningssentrene i Oslo. Han brenner virkelig for det han driver med:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9605-om-personlig-trener-erfaring/#findComment-679785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mano Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Til alle dere som mener pt er bortkasta: vis meg et bilde av den fantastisk råe fysikken/formen din, den feilfrie bøyen, marken og benken din og treningsdagboken din som viser at du har hatt kontinuerlig framgang over en lengre periode. Så skal jeg bedømme om du virkelig trenger det eller om du ser på deg selv som 90% av treningsentusiaster gjør: Fasiten. PT - Benita 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9605-om-personlig-trener-erfaring/#findComment-679826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johanne22 Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Jeg trener med PT når jeg kjører tunge løft da jeg ikke har noen treningspartner. Men det er også det vi gjør sammen, resten tar jeg meg av på egenhånd:) Det booster selvtillitten min, det er trygt og vite at noen er der og sørger for at du faktisk gjennomfører med riktig teknikk - ja min PT kan riktig teknikk;) På sikt er det meningen at jeg ikke skal ha noe behov for det - men frem til jeg føler meg sikker på at jeg klarer det selv er det noe jeg kommer til å forsette med. For meg er det vel investerte penger da treningen min er noe jeg brener for og har en STOR plass i hverdagen min Tor 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9605-om-personlig-trener-erfaring/#findComment-679940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheSeniorWrangler Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Nå har det vært endel negativt om" inkompetente fæle" personlige trenere her, men det må vel være noen solskinnshistorier der ute å fokusere på også? Så kom igjen da folkens - del erfaringer om hvor fornøyd du har vært med din pt, resultater du har oppnådd, hva du har lært, hvor sprek du føler deg a.p.t (after pt) etc etc. Hilsen - [ATTACH]38086[/ATTACH] Personlig trener etterlyser motivasjon Jeg er dritfornøyd med min pt:) jeg startet på nislanking på egenhånd for ca tusende gang med et treningsprogram tilpasset noen som hadde helt andre forutsetninger enn jeg har og var demotivert, hadde vondt i alt som var og mest lyst til å gi opp. Lot meg overtale av gubben til å droppe alt jeg hadde gjort og få meg en pt. I starten var jeg litt misfornøyd med hvor pinglete jeg skulle trene og at hun hadde fokus på helt andre øvelser enn jeg selv ville gjøre og at hun nektet for at jeg trengte å slanke meg noe mer, men det viste seg at hun hadde rett:) I løpet av ti beinharde uker gikk jeg fra "pinglete" kjerneøvelser til å bli ordentlig sterk, fått masse ny selvtillit og skjønner en god del mer av hva og hvorfor:) har lært masse av henne og er på et helt annet nivå nå-det ville jeg aldri k verden ha oppnådd uten en hel haug kyndig veiledning og pushing av ei som vet akkurat hvilke knapper hun skal trykke på for å få deg til å yte litt mer enn du trodde du kunne. Anbefales varmt (og dette var på Elixia kolbotn om noen lurer). Skulle lommeboka tillate det igjen en gang i fremtiden kjøper jeg gjerne fler pt-timer. Tor 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9605-om-personlig-trener-erfaring/#findComment-680141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Fin tråd! Mange PT'er der ute som fortjener ros. Er vel egentlig innhabil siden jeg selv har jobbet som PT. Men jeg yttrer min mening alikevel. Personlig har jeg for tiden en egen PT. Jeg ser klart behovet for å ha personlig oppfølging på felter jeg selv føler jeg ikke er kompetent nok. Denne gangen er det løping, cardio altså. Jeg kunne sikkert ha lagt opp min egen løpetrening helt fin, fått gode resultater og vært storfornøyd. Så hvorfor gjør jeg ikke det? Enkelt, fordi jeg hverken har tid, nok kunnskap eller lyst til å bruke den tiden det trengs å tillegne meg den kunnskapen som trengs. Høres litt banalt ut, men jeg bruker så mye tid på å planlegge/utføre og lese om styrke, mobilitets og skadeforebyggende trening, at å lese meg opp spesielt rundt cardio ville ha tatt drepen av lysten min. Med en PT som legger opp treningen min, som kjenner kroppen min og som på fersk ny og faglig kunnskap kan gi meg de rette verktøyene for bedre bruk av tiden - jeg hater nemlig å løpe og skal løpe maraton - gjør at jeg setter enorm pris på å ha en PT. Jeg vil løpe maratonnet på en god tid, da må jeg spørre de beste. Heldigvis har min PT mer tid og mil på beina en jeg kommer til å få resten av mitt liv. Når jeg tenker meg om hadde det vært greit med en PT sporadisk ellers også, en som kan terpe og minne meg på ting jeg kanskje allerede vet. Eller som sitter på mer eller ny kunnskap om emnene som jeg har lyst å forbedre meg på. Jeg kan godt se at det finnes mennesker der ute som ikke trenger PT, og som klarer resultater fint på egenhånd. Men jeg er ikke den typen rett og slett fordi jeg vil lære av den beste, og siden trening ikke lenger er jobben min og mer hobbyen/livstilen min er det greit for meg å kunne bruke tiden på noe annet ellers. Takke seg til en tur på kinoen og en god middag når jeg egentlig måtte ha satt meg ned å fundert på hva den "nye" trusselen med smerten i foten gjør for periodiseringen min - PT'en s jobb Så kan jeg tenke på noe annet fornuftig PT - Benita, Ole-Mats Moskvil, Kristian og 2 andre 5 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9605-om-personlig-trener-erfaring/#findComment-680401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Jeg har trent i mange år, uten fremgang. Men mye er også min egen feil da jeg ikkehar vært nysgjerrig nok eller satt meg skikkelig i det.. Nå ble jeg litt lei av standard opplegg fra elixa, sats, 3t, som jeg har hatt diverse på fra søkte jeg meg rundt på nett. Kjøpte timer hos Martin Norum og jeg er så fornøyd. Martin skal ha mye æren for min 1. Motivasjon 2. Nysgjerrighet rundt trening/ teknikk utførelse 3. kost summen er gitt meg -20 kg og et sterkere kropp (vel faen så svak trodde jeg aldri at jeg var) så for min del var det verdt alle pengene og er evig glad for at jeg investerte i dette og at det var akkurat han! Tor 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9605-om-personlig-trener-erfaring/#findComment-680406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johanne22 Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Når jeg tenker meg om hadde det vært greit med en PT sporadisk ellers også, en som kan terpe og minne meg på ting jeg kanskje allerede vet. Eller som sitter på mer eller ny kunnskap om emnene som jeg har lyst å forbedre meg på. Jeg er enig med deg! Det er alltid bra med variasjon og nye utfordringer. Jeg tror at mange kan nytte godt av å bruke en PT eller en coach innimellom. Ikke nødvendighvis for å lære deg ting du allerede kan, men for å utfordre deg selv. Presse deg ut av din komfortsone:D Lykke til med maraton(y) (synd at du hater å løpe, det er jo ganske langt. Kanskje dte forandrer seg når du nailer det og presterer som en helt!) Tor 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9605-om-personlig-trener-erfaring/#findComment-680408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereseB Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Jeg har kun hatt noen få PT-timer, da med Espen Nordhagen. Alltid kommet ut derfra med stor forskjell i teknikk kontra da jeg entret studio. Selv om man har trent lenge selv med forholdsvis god utførelse, tror jeg det er en fordel å kunne få innspill fra noen andre nå og da. Det er ikke store uvanene man skal legge til selv som over tid kan utgjøre en negativ effekt på øvelsene. Man blir pushet til å bryte egne grenser, samt får en god motivasjonsboost.Sålenge man hyrer en PT med større kunnskapsbase enn en selv, vil man alltid komme positivt ut av det. Tor og Espen Nordhagen 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9605-om-personlig-trener-erfaring/#findComment-680636 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeaaam Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Jeg har veldig god erfaring med PT, og vil si det virkelig er gull verdt! Jeg hadde lenge ønsket å få den kroppen og livet jeg ville ha og bestemte meg hver sommer for at NÅ skal det skje. Og det skjedde jo aldri! Har alltid trent, men trente jo ikke "riktig" og visste for lite. En dag tenkte jeg nok er nok nå skal jeg prøve PT. Etter 2 måneder hadde jeg gått ned noen kg, økt muskelmasse og ned i fettprosent! Siden da har det bare gått en vei og jeg har aldri følt meg bedre! Å ha en PT er for meg super motivasjon og viktig. Mange tror liksom at trene det trenger man ingen trener til, men jeg mener at som i fotball, svømming osv så trenger man noen som kan faget sitt til å lære det bort! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9605-om-personlig-trener-erfaring/#findComment-681166 Del på andre sider Flere delingsvalg…
makawe Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Jeg trener med PT og er kjempe fornøyd! Hun har virkelig gitt meg treningsgleden og motivasjonen tilbake. Hun har hjulpet meg masse med teknikken min, og gitt meg mange nye øvelser. Hun pusher meg, og får meg virkelig til å yte maksimalt. Jeg har lenge slitt med vonde knær, vond rygg og vonde hofter, og hodepine nesten daglig. De stabilitetsøvelsene og styrkeøvelsene hun har lært meg har gitt meg en ny kropp som ikke gjør vondt, jeg har fått ny kroppsholdning og har ikke hatt hodepine på flere uker. Hun tar seg ofte tid til en god prat etter timen, og tar ønskene mine på alvor. Føler virkelig det er verdt pengene Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9605-om-personlig-trener-erfaring/#findComment-751146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anja2708 Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Jeg trener med PT, og begynte med det i slutten av oktober i fjor på SiS Sportssenter. Jeg var en typisk periode-trener, som trente det som passa meg selv. Med Sigurd har jeg fått periode-planer, vi har satt opp mål for 4-6 uker frem i tid, og hatt ulike fokus. Men alle går på det samme med å ønske om å bli mindre i størrelse, men sterkere. Jeg har også vært mye skadet i knær og legger, og fått mye hjelp av både Sigurd og en muskelterapaut for å få dette i sjakk. De siste ukene har vi fokusert på et 5*5 treningsprogram. Først med mye teknikk i knebøy og markløft før vi startet uken før påske. Resultatet? Økte 27,5 kg i markløft, 25kg i knebøy, 7,5kg i benkpress, og tilsvarende i andre øvelser. Jeg har lært mye både om meg selv, hvordan trene/spise, og at ikke alt trenger å komme på engang. Har gått ned rundt 10kg på et halvår, 50cm rundt kroppen, blitt skadefri og gått fra å være en XL til M jente Jeg hadde kanskje greidd mye av dette selv, men ikke like effektiv, teknikkmessig bra og det er gøy å ha en som motiverer deg. Det varierer hvor ofte vi har økter i lag, alt etter som hva målet er. Jeg spiser sunt, variert - har hovedfokus på styrketrening og balanserer med pilates, stretching og kardiotrening. Fra å være en periodetrener til å være den jenta som trener minst 5 ganger i uken, - det må jeg nok takke PTn min mye for Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9605-om-personlig-trener-erfaring/#findComment-751153 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Appelsin juice Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Børge fagerli Nå har jeg ikke hatt PT timer med han, om det er slik dere tenker. Men jeg hadde 3 månder med online couching. Det koster mye å ha Børge som PT, men i dette tilfelle så mener jeg at det er verdt pengene. På de 3 måndene, gikk jeg ned mye i fett % å hadde veldig gode resultater. Han svarer raskt på mail, å om man er litt nysjerig å spør å graver litt så vil man alltid får gode svar. Jeg lærte utrolig mye av Børge, den stunden jeg hadde han. Kunnskapen hans er det ingenting å si på. Treningsprogrammene han satt opp, var bra forklart å lærte mye om myo-reps, å hvordan man bør øke, belastning o.l Han anbefalte gode oppvarminger, for å unngå skader. Maten var det heller ingenting å si på, Børge setter opp en diet du skal kunne leve å trives med. Maten er god å man får mange oppskrifter på mat man kan lage, som gjør det mye lettere å gå på diet. Det som også er posetivt med å spise etter bio rytme dieten, er at man trenger ikke å sulte seg ihjel for å gå ned i vekt. Man får mer en nok av alle næringstoffene, til å fint kunne leve med det. Når man har hatt god fremgang å får skryt av Børge, så er det noe som personlig motiverte meg til å følge dieten enda bedre, trene enda hardere. Så om dere vurderer Børge som couch, så vil jeg anbefale han på det sterkeste, lærte utrolig mye på de 3 måndene. Prisen kan virke høy, men personlig mener jeg det var verdt hver eneste krone. Legger ved et bilde, dette var vell 9 uker med Børge. Lurer på om jeg også var syk en uke her. noldus 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9605-om-personlig-trener-erfaring/#findComment-751168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.