Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,hei :)

Har dere andre erfaringer mht Pepsi Max`en og vektnedgang?

Altså om å drikke den påvirker systemet osv.

Det er jo så godt å kunne drikke noe som smaker...i stedet for å klikke helt på mer usunne saker som godteri, hveteprodukter mm.

Jeg har gått ned selvom drukket en del av det, men synes magen er oppblåst...og at den burde ha "krympet" mer liksom.... :eek:

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9170-pepsi-max-og-vektnedgang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pepsi Max inneholder så og si ikke kcal, så er ikke noe problem iforhold til vektnedgang eller nedgang i fett % i seg selv. Når det er sagt, er det mange som føler mer søtsug og/eller føler seg oppblåst når man drikker mye pepsi max. Så det får du bare kjenne på selv :)

Hei,hei :)

Har dere andre erfaringer mht Pepsi Max`en og vektnedgang?

Altså om å drikken den påvirker systemet osv.

Det er jo så godt å kunne drikke noe som smaker...i stedet for å klikke helt på mer usunne saker som godteri, hveteprodukter mm.

Jeg har gått ned selvom drukket en del av det, men synes magen er oppblåst...og at den burde ha "krympet" mer liksom.... :eek:

Jeg hadde tenkt mer på alle tilsetningsstoffene man dytter i seg gjennom å helle i seg halvannen liter av denne drikken daglig.

Annonse

Hadde vore greitt å fått høyre noken "vitenskaplege" svar rundt dette ja. Høyrer så utruleg mykje om kor farleg denne Pepsi Maxen er. Skal viss nok inneholde antirust-stoff, legge seg som fett etter ein periode då kroppen ikkje gidd å ta opp desse E-stoffa, gje negativt utslag når ein vert 40-50.

Ja. Så kva kan ein Pepsi Max-drikkar forvente seg av helseskader? :p

Jeg hadde tenkt mer på alle tilsetningsstoffene man dytter i seg gjennom å helle i seg halvannen liter av denne drikken daglig.

Du får ikke i deg så mye tilsetningsstoffer at det er noe du skal bekymre deg over. Selvfølgelig vil det være bedre å drikke vann, men om du føler pepsi max hjelper deg til å holde deg unna andre søte alternativer så er det hvertfall ikke farlig :)

Hadde vore greitt å fått høyre noken "vitenskaplege" svar rundt dette ja. Høyrer så utruleg mykje om kor farleg denne Pepsi Maxen er. Skal viss nok inneholde antirust-stoff, legge seg som fett etter ein periode då kroppen ikkje gidd å ta opp desse E-stoffa, gje negativt utslag når ein vert 40-50.

Ja. Så kva kan ein Pepsi Max-drikkar forvente seg av helseskader? :p

Antirust-stoff?

Driiiiiiiter i tilsetningsstoffer :D Blir for høy hippiefaktor for min del :whistling: Hva gjør egentlig disse slemme tilsetningsstoffene? Har noen et faktisk vitenskapelig svar på dette?

Det er kjempefarlig........... hvis du drikker 10 liter hver eneste dag over lang tid.

Men det er det ingen som gjør, så da er det ikke noe å bekymre seg for.

Alltid morsomt når de som bekymrer seg over slikt røyker, snuser og drikker seg dritings i helga.

drikk pepsi max du, om tannlegen ikke har brukt kjeft på deg pga av manglende emalje;) han brukte kjeft på meg:D så nå drikker jeg andre ting som antageligvis er snillere mot tenna, men med mere kalorier:p Ikke riktig så ille, men har slutta og kjøpe brus på butikken i 1.5 liters flasker. Og kjøper nå istedet energi drikker, smoothies, juice, osv osv på bensinstasjon i stedet for pepsi max de gangene jeg har lyst på det.. Altså man blir feit av og slutte og drikke pepsi max.. :p Må bli flinkere til og drikke vann, fortinssvis uten og kjøpe det på flaske!

Annonse

Hehehe. Yepp! Var på ein resturant og bestilte Pepsi Max. Dei hadde det ikkje, og servitøren sa: "Du bør ikke drikke Pepsi Max. Det inneholder antirust-stoffer".

No skal det seiast at eg ikkje festa så veldig lit til dette! ;)

Du gjør nok lurt i å ikke feste noe særlig lit til dette ;)

drikk pepsi max du, om tannlegen ikke har brukt kjeft på deg pga av manglende emalje;) han brukte kjeft på meg:D så nå drikker jeg andre ting som antageligvis er snillere mot tenna, men med mere kalorier:p Ikke riktig så ille, men har slutta og kjøpe brus på butikken i 1.5 liters flasker. Og kjøper nå istedet energi drikker, smoothies, juice, osv osv på bensinstasjon i stedet for pepsi max de gangene jeg har lyst på det.. Altså man blir feit av og slutte og drikke pepsi max.. :p Må bli flinkere til og drikke vann, fortinssvis uten og kjøpe det på flaske!

De alternativene er ikke særlig mye snillere med tennene ;)

Du får ikke i deg så mye tilsetningsstoffer at det er noe du skal bekymre deg over. Selvfølgelig vil det være bedre å drikke vann, men om du føler pepsi max hjelper deg til å holde deg unna andre søte alternativer så er det hvertfall ikke farlig :)

Alt med måte. Selvsagt er det forskjell på et glass om dagen, kontra fire liter. Jeg har aldri hevdet at Pepsi Max er snarveien til cellegift og hvit enebolig med blomster på taket.

he he...:) Takker så mye for alle innspill.

Har hørt at det skal påvirke insulinproduksjonen også.... dvs at når hodet forstår at det kommer søtt, selvom kunstig, at det frigjøres mer insulin = fettlagring???

Ja, jeg tenker at om jeg drikker en del P.Max i stedet for å kicke på andre ting, så får heller den eventuelle langtidseffekten ved fks aspartamen være... Er jo begrenset hvor mye jeg orker helle i meg uansett :p

he he...:) Takker så mye for alle innspill.

Har hørt at det skal påvirke insulinproduksjonen også.... dvs at når hodet forstår at det kommer søtt, selvom kunstig, at det frigjøres mer insulin = fettlagring???

Ja, jeg tenker at om jeg drikker en del P.Max i stedet for å kicke på andre ting, så får heller den eventuelle langtidseffekten ved fks aspartamen være... Er jo begrenset hvor mye jeg orker helle i meg uansett :p

Næh

Påvirker aspartam blodsukkeret? - Fitnessbloggen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...