Gå til innhold

Erstatter for helgekos?


bmikeh

Anbefalte innlegg

Lurte på hva enkelte koser seg med i helgene da sjokolade, chips og lignende er mer eller mindre uaktuelt for folk flest her inne.

Absolutt ikkje! Kan ikkje bli redd for kaloriar, det er ikkje bra. Om eg skulle finne på å trykke i meg godteri med 1500 kcal så kompenserer eg kanskje ved å ete mindre vanleg mat den dagen. Om eg skal opp i vekt betyr det ikkje all verden så lenge det ikkje er snakk om å ete godteri kvar einaste dag. Ein dag i veka med nokre hundre kaloriar ekstra betyr ikkje stort.

Om eg absolutt skal vere "sunn" så kan eg bruke kesam til dip. Proteinshake er som sjokolademjølk, så det er noko eg fint kan kose meg med. Nøtter utan salt, ein sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gele av fun light med bær inni, er en klassiker om jeg skal være sunn men vil skjeie ut :) Og proteinbar gir meg litt bedre samvittighet en sjokolade! Er jeg sunn holder jeg meg kanskje til litt frukt og tyggis, mens er det tid for å være usunn velger jeg sjokolade eller candy king-smågodt:D

Det hørtes veldig godt ut, men lurer på hvordan du putter bær i? :)

Venter du til det har stivnet litt, slik at de "stopper" midt i, eller må de ligge i bunnen uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes veldig godt ut, men lurer på hvordan du putter bær i? :)

Venter du til det har stivnet litt, slik at de "stopper" midt i, eller må de ligge i bunnen uansett?

Jeg bare hiver en dæsj med frosne bær oppi røren når den er helt flytende. så bærene ender litt tilfeldig. Men går sikkert også ann å putte de ned i etter at gelen har vært i kjøleskapet en liten stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare hiver en dæsj med frosne bær oppi røren når den er helt flytende. så bærene ender litt tilfeldig. Men går sikkert også ann å putte de ned i etter at gelen har vært i kjøleskapet en liten stund :)

Ah, nam! Tror jeg må prøve det i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!! Synes det er litt synd at mange forbinder kun helg med kos :D Hverdagskos i moderate mengder all the way !

Samme her. Jeg tilllegger måltid en proteinmuffins, proteinkjeks eller en proteinberiket hjemmelaget sjokoladebit hver dag. Spiser aldri frukt og liker ikke gele og cottage cheese med fun light ,tror jeg. Jeg gjør mat ut av godis. Popcorn er nevnt her, men det har svært høy GI så det ville jeg holdt meg langt unna. Noe annet godt jeg bruker daglig er kaffe latte med soyamelk søtet med suketter.Har jeg ikke hjemmelaget sjokolade bruker jeg ta en rad tagatosesjokolade, den mørkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag blanda jeg sammen halvannen spiseskje peanøttmel, to spiseskjeer sukrinmelis, i underkant av 20 gram sjokoladeprotein, litt raw kakaopulver, stevia vanilje og english toffee, litt agavesirup, kanel og vann til en god smørje, satt det kaldt bittelitt, og så spiste jeg det med skje! Mektig og godt, og stilna det jeg hadde av sjokoladesug :D Og så spiste jeg samtidig en kurv med jordbær, det er definitivt helgekos, namnam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagsmousse av 1/2-1 boks CC, 1/2-1 scoop sjokoladeprotein, 5-15g kakaopulver og ønsket mengde sukrin, kjøres med stavmikser/blender. Så godt, men så utrolig enkelt!:D

Proteinlefse (google oppskrift) m/stivpisket eggehvite m/sukrin og kanel på halve og syltetøy (hjemmelaget, sukkerfritt eller vanlig, you pick) på andre halvdel, og legg de oppå hverandre. Eller bare proteinlefse m/philadelphia melkesjokolade på.

Waldorfsalat av frukt, mager kesam og sukrin.

Proteinkakao! (mange oppskrifter på nettet. Har også en egen på s. 9 i loggboken min)

Forskjellig bakst som muffins (gode peanøttmuffins på s. 7 i loggbok), kake, risboller (s. 10 i loggbok), pannekaker, vafler og mye, mye mer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...