Gå til innhold

Tunfisk på boks, hva bruker du det til?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bruker ofte tunfisk i salat, eller i wok hvis jeg har dårlig tid til å lage middag en dag :)

En av mine favoritter er å lage tunfiskrøre for å ha på brødmat.

Da tar jeg ca 1/2 boks kesam i en skål og blander inn en boks med tunfisk (heller av vannet først).

Så hakker jeg opp rødløk og har oppi. Og smaker til med salt, pepper og sitronsaft. Enkelt og kjempegodt :)

Hvis jeg har avocado så hender det jeg har det også oppi (da moser jeg den først).

(Har også en usunn versjon der jeg bruker rømme og majones istedenfor kesam ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunfiskburger(oppskrift i loggen min), steker den med div. (egg, grønnsaker, krydder og ketchup på toppen) taco, veldig godt!!! Ellers så blir det evt. Lage tunfiskmix-tunfisk, mager kesam, sitron, rødløk, paprika og masse krydder. Tunfisk kan jo brukes til det meste!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tunfiskburger(oppskrift i loggen min), steker den med div. (egg, grønnsaker, krydder og ketchup på toppen) taco, veldig godt!!! Ellers så blir det evt. Lage tunfiskmix-tunfisk, mager kesam, sitron, rødløk, paprika og masse krydder. Tunfisk kan jo brukes til det meste!! :)

Lager tunfiskburger selv, smaker digg !:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Lar den stå på hylla i butikken.

+1! Tunfisk er udigg!:p Smaken går jo ikke vekk! Og det har aldri passet bedre: smaken er som baken(seriøst)! fysj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Steker det sammen med litt løk og eventuelt andre godsaker.

2. Tar en boks tunfisk og moser det sammen med avokado. Krydrer med sitronpepper.

3. Lager en tunfisksalat:

Blander en boks tunfisk med rødløk, agurkmix og majones etter ønske. Smaker det til med pepper. Megadigg på brødskive!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager tunfisksalat til å ha som pålegg eller i salaten.

Boks med tufisk i vann (kan også bruke i olje)

Ha oppi olje (eller eventuellt majones)

Opphakkede grønnsaker av det du liker (Jeg liker best rødløk, paprika, tomat, agurk osv.)

Opphakkede sylteagurker, og ha i bitte litt av laken til sylteagurken for god smak.

Salt og pepper.

Rør alt godt sammen. Smak til som du vil med grønnsakene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunfisk i seg sjøl er så sunt at det er lov å ha noe søtt ved siden av,dessuten vil jeg si noe søtt og salt sammen med tunfisk balanserer smaken av tunfisken godt. Jeg pleier å kjøre tunfisk, ananasbiter + sitronpepper. Der får du alt du trenger smaksmessig, i tillegg er alt sammen lett å blande meg salat ! A WINNER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...