Gå til innhold

Katarina Flatland gir treningstips?


Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2012/04/28/tema/klikk/helse/21356379/

Jeg fulgte denne artikkelen med positive øyne helt til jeg leste, og jeg siterer:

"Studiene mine har også gjort meg veldig bevisst på valgene jeg tar i butikken. Jeg følger Nøkkelhullproduktene og velger for eksempel fullkornspasta fremfor vanlig pasta. "

Betyr det at Grandiosa er helt fantastisk å spise? YES!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er galt med nøkkeltull? Før det merket kom på brokkolien visste jeg ikke at den hadde mindre salt, sukker og fett enn en Big One, men nå som den og Grandi har nøkkelhull regner jeg med Grandi er en av de 5 om dagen.

hahaha dør, og dør litt til xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne_
:( Kjempeprogram det der gitt... Tre øvelser som involverer skuldre/bryst/triceps, CURLS, en tullejenteøvelse med ball, en mageøvelse med rotasjon og null draøvelser :thumbsdown:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den artikkelen var ikke så ille som de pleier å være. Det er jo med styrketrening der, og at man må tenke over hva man spiser, og måtehold med all mat er viktig. Vanligvis så nevnes det man nesten ikke trenger å trene noe, og likevel spise hva man vil. :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit nok at det ikke er fitnessbloggenkvalitet over det der, men er det virkelig så ille når til og med overskriften oppfordrer jenter til å trene benkpress? Dips er heller ingen tulleøvelse. Hun viser bulgariske utfall og sidehev. Hvor kritiske skal folk egentlig være? Herregud.

Sier meg enig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne_

Men hvis man følger det programmet der tar det vel en uke eller to før man føkker opp skuldrene :eek: Er nivået på treningsartikler rettet mot jenter så latterlig lavt at man godtar et så hinsides ubalansert program som "bra nok"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis man følger det programmet der tar det vel en uke eller to før man føkker opp skuldrene :eek: Er nivået på treningsartikler rettet mot jenter så latterlig lavt at man godtar et så hinsides ubalansert program som "bra nok"?

Det er i de aller fleste tilfeller bra nok for de som leser dagbladet (eller hva det var) i stedet for fitnessbloggen. Hvis en er helt utrent er dette helt fint, veien til "skikkelig trening" er kortere fra det programmet enn fra sofaen. Alle må begynne et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hanne_
Det er i de aller fleste tilfeller bra nok for de som leser dagbladet (eller hva det var) i stedet for fitnessbloggen. Hvis en er helt utrent er dette helt fint, veien til "skikkelig trening" er kortere fra det programmet enn fra sofaen. Alle må begynne et sted.

Ja, men likevel, de kunne vel bytte ut en eller to av pressøvelsene med en ryggøvelse :(Et program som ignorer kroppens nest største muskelgruppe er da virkelig ikke bra nok for noe. Mener jeg :whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrkeprogrammet:

Utfall - underkropp

Biceps curl - biceps

Sidehev - skuldre

Benkpress - bryst og triceps

Dips - triceps

Rotasjon - mage

Hmm... Utfall og benkpress er jo gode øvelser. Skulderpress ville imidlertid vært mer hensiktsmessig enn å trene de samme musklene fordelt på to øvelser (dips og sidehev). Men det verste med programmet er jo at det ikke finnes en eneste rygg-øvelse. Biceps curlen burde byttes ut med roing, chins eller nedtrekk. Da hadde det i hvert fall nærmet seg noe... Rotasjon kan byttes ut med markløft. Da får man trent rygg, bein og underarmer i tillegg til magen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...