Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Skal starte på PSMF imorgen. Og lurte på om matprogramet mitt ser greit ut?

Frokost: 150g kyllingfilet, 50g salat, 50g agurk, 50g paprika og 50g gullerøtter.

Lunsj: 150g Karbonadedeig, 30g agurk, 30g paprika, 50g brokkoli.

Mellommåltid: 1/2 boks vaniljekesam + fun light(?)

Kvelds: Det samme som frokost. Kanskje jeg bytter kylling ut med torsk

Til sammen blir dette 120-123g protein, 27,35g karbohydrater og 26,78g fett. Men fett og karbohydrater skal vell holdes under 20? Er det virklig så mye karb og fett i vaniljekesam(den som trakk det skyhøyt opp!)? Skal eg kutte ned på den, og heller spise 1/3 boks eller?

Så skal eg ta 1 ss fiskeolje i tillegg, men det telles vell ikke med, slik som eg har forstått det?

Ellers tenker eg å trene styker 3 dager i uke 30-45 min.

Er 157 høy, veier 53kg, og fettprosent 22%. Vil ned til 48kg (det er vertfall det eg satt meg som mål nå). Er jo tynn sånn sett, men har litt ekstra fett på magen som eg gjerne skulle bli kvitt.

Tror du dette kommer til å gå?:-)

Ganske fersk på dette, så ble mange spørsmål!:unsure:

Fortsetter under...

Både kesam og gulerøtter trekker nok opp, ja. Spesielt når du ligger så lavt i kalorier bør du klare å gå ned i karbo og fett - det er folk som skal ha i seg 200+g protein som klarer det, så da har du ingen unnskyldning ;)

Har reknet litt feil på kesamen.. Spiser den mager vaniljekesam, eg hadde tatt tall utifra den orginale :) Så da ble det plutslig 10g mindre fett.. Så da er den ordnet! Så da må eg bare få karbo under 20 :)

Bytt ut gulrøttene med tomat. Hvis du liker dem søte, gå for cherry typen. Kutter litt i hvertfall. Synes forresten at 48kg høres ganske lite ut... hvertfall om du også skal forme kroppen med litt muskler. Viktigere med formet kropp enn et tall på vekta.

1. Det ble spurt om på forrige side. Eggeplommen inneholder for mye fett, men eggehviter er bra

2. Du kan drikke vann og andre kaloriløse drikker. Ting som inneholder karbohydrater og/eller fett skal man holde seg unna. Melk inneholder begge deler i relativt store mengder

3. Krydder ;)

PSMF er ikke en eksotisk diett. Den er ikke noe rund og koselig og myk i kantene. Men den fungerer, og det går raskere enn alt annet.

Tusen takk for svar:)

Jeg må bare spørre for det virker som det er så mye mat i en porsjon - i dag lagde jeg frokost. Jeg skal da ha ca 250g protein altså kjøtt i alle 4-5 måltider (det går ikke, da holder det vel med 4 måltider og et mindre mellommåltid?) og så spiste jeg ca 200-250 g grønnsaker alt stekt i vann... er jeg helt på jordet nå eller er det sånn det skal gjøres? :) Jeg orket ikke alt på tallerken så er dette feil? :)

Gjest Ukjent666
Tusen takk for svar:)

Jeg må bare spørre for det virker som det er så mye mat i en porsjon - i dag lagde jeg frokost. Jeg skal da ha ca 250g protein altså kjøtt i alle 4-5 måltider (det går ikke, da holder det vel med 4 måltider og et mindre mellommåltid?) og så spiste jeg ca 200-250 g grønnsaker alt stekt i vann... er jeg helt på jordet nå eller er det sånn det skal gjøres? :) Jeg orket ikke alt på tallerken så er dette feil? :)

Du skal ned til 100kg?:) 250/2,5g=100kg;) Som ønsket nåvekt;)

Du kan fordele maten utover dagen så mye eller så lite du vil;) Men lev etter: 2,5g protein etter hvilken vekt du vil "ende" på:) og under 20 karbs/fett!

Hvis du skal spise alt i 2f.eks er det jo såklart mye.. Hvis man f.eks tar mindre grønnsaker;) Så virker det litt mindre ihvertfall:)

Annonse

Du skal ned til 100kg?:) 250/2,5g=100kg;) Som ønsket nåvekt;)

Du kan fordele maten utover dagen så mye eller så lite du vil;) Men lev etter: 2,5g protein etter hvilken vekt du vil "ende" på:) og under 20 karbs/fett!

Hvis du skal spise alt i 2f.eks er det jo såklart mye.. Hvis man f.eks tar mindre grønnsaker;) Så virker det litt mindre ihvertfall:)

Dette stod på en side jeg leste: Er du 100-120kg eller mer skal du spise alle 4-5 måltider med TO porsjonsstørrelser i hvert måltid.

Så dette stemmer da altså ikke? Tror jeg har spist ganske riktig siden jeg ikke spiste på langt nær opp alt:P

Så man skal heller ta utganspunkt i det man ønsker å veie til slutt? Og så gange det med 2,5? Eller skal jeg ta utgangspunkt i det jeg veier i dag? For jeg tror ikke jeg kan ifølge reglene på bloggen ende på ønsket vekt i løpet av de 3 mnd som er anbefalt?

Nå ble det mye spørsmål her:P Men jeg ble litt forvirret:P

Du kan regne ut hvor mye du trenger på to måter:

1. Vekten du har nå og fettprosenten du tror du har. Det er denne som står i artikkelen, men jeg mener den er tungvint

2. Vekten du ønsker å komme ned til

De fleste kunne ikke gjettet sin egen fettprosent om livet sto på spill, og derfor mener jeg at #2 er riktigst.

Tenk på det slik:

Ifølge artikkelen skal du ta nåværende vekt og gange det med et tall som stiger etter hvert som vekten går ned. Når du er helt fri for vekt skal du gange din daværende vekt med 2,6 for å finne proteiner. Det vi gjør, for enkelhets skyld, er å si at den vekten du ønsker å komme ned til er litt over den vekten du kunne konkurrert i kroppsbygging - og så gange den med 2.5. Resultatet er det samme, men det er mye enklere.

La oss ta et eksempel.

- En person er 100kg og har 25% fett. Han skal da gange 100 med 1,8 og får 180g protein. Her må vedkommende selv gjette på fettprosent

- En person er 100kg men ønsker å gå ned til 75. Han ganger da 75 med 2,5 og får 188g protein

You see?

JA:D hehe, tusen hjertelig takk. Det er jammen lett å bli forvirret! Jeg skjønner:) Så bra! Så for eksempel skal jeg spise 188 g kjøtt til 4 måltider sant? bare sånn for å være bombesikker:P

Det kommer an på hvilken vekt du skal ned til, men om du ønsker å gå ned til 75kg er 188g totalt for dagen et bra mål.

Jeg ønsker å gå ned til 70kg, da skal jeg gange 70 med 2,5 som er 175 g.

Skal jeg da spise 175g til frokost, 175g til lunsj, 175g til middag og 175g til kvelds? Eller skal jeg dele de 175 g på 4 måltider? så det blir ca 44g ? siden du skrev totalt for dagen? :p Jeg spør fælt her og det virker kanskje dumt men jeg vil gjøre det riktig:)

175g er totalen for dagen.

Jeg får det ikke helt til å stemme overens med eksemplene som er lagt ut:

Det var ett eksempel på en gutt som veide 110 kilo:

frokost 280 g kyllingfilet

lunsj 250g karbonadedeig

middag 250 g svinefilet

og jente på 70 kilo:

140 g kylling til frokost

150g karbonadedeig til lunsj

150g svinefilet til middag

Her er det jo ikke gjort sånn du sier? Eller misforstår jeg hva du mener nå? Nå føler jeg meg helt på bærtur her:P

Hvor mye kjøtt skal jeg spise pr måltid når jeg vil veie 70 kg? :)

JA:D hehe, tusen hjertelig takk. Det er jammen lett å bli forvirret! Jeg skjønner:) Så bra! Så for eksempel skal jeg spise 188 g kjøtt til 4 måltider sant? bare sånn for å være bombesikker:p

Altså, det er stor forskjell på 188 g proteiner og 188 g kjøtt. Om du skal ha 180 g proteiner i løpet av dagen, og skal spise fire identiske måltid, må du få inn 45 g proteiner per måltid. Dette tilsvarer vel 200-250 g kjøtt litt avhengig av kjøttype.

Altså, det er stor forskjell på 188 g proteiner og 188 g kjøtt. Om du skal ha 180 g proteiner i løpet av dagen, og skal spise fire identiske måltid, må du få inn 45 g proteiner per måltid. Dette tilsvarer vel 200-250 g kjøtt litt avhengig av kjøttype.

Ja jeg skjønner nå at jeg tenker på helt feil måte her.. Så nå skjønte jeg det, å det var endelig godt:P Da skal jeg nok klare å regne ut:) hehe, huff for en tulling jeg er :p

Annonse

Gjest Ukjent666
Jeg får det ikke helt til å stemme overens med eksemplene som er lagt ut:

Det var ett eksempel på en gutt som veide 110 kilo:

frokost 280 g kyllingfilet

lunsj 250g karbonadedeig

middag 250 g svinefilet

og jente på 70 kilo:

140 g kylling til frokost

150g karbonadedeig til lunsj

150g svinefilet til middag

Her er det jo ikke gjort sånn du sier? Eller misforstår jeg hva du mener nå? Nå føler jeg meg helt på bærtur her:p

Hvor mye kjøtt skal jeg spise pr måltid når jeg vil veie 70 kg? :)

Må bare spørre: hvor i "he******" har du funnet de eks?

Altså: 280g kyllingfilet+250g karbonadedeig+250g svinefilet:156/160g protein! = 64 kg ca=Hvis en kar på 110kg skal spise dette. Synes nå jeg det er i drøyeste laget da? haha:P men men, målvekt er vel målvekt. Dette kan Engine litt bedre. Men synes det var drøye forslag til de antall kg:)

Må bare spørre: hvor i "he******" har du funnet de eks?

Altså: 280g kyllingfilet+250g karbonadedeig+250g svinefilet:156/160g protein! = 64 kg ca=Hvis en kar på 110kg skal spise dette. Synes nå jeg det er i drøyeste laget da? haha:p men men, målvekt er vel målvekt. Dette kan Engine litt bedre. Men synes det var drøye forslag til de antall kg:)

Der var dette innlegget:http: //fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Men jeg tror at jeg surrer litt.. for jeg trodde jeg hadde skjønt opplegget men det har jeg tydeligvis ikke:P

Men nå skal jeg spørre veldig enkelt: hvis jeg vil veie 70 kg hvor mye g kjøtt skal jeg spise til hvert måltid da? :)

Gjest Ukjent666

Men jeg tror at jeg surrer litt.. for jeg trodde jeg hadde skjønt opplegget men det har jeg tydeligvis ikke:p

Men nå skal jeg spørre veldig enkelt: hvis jeg vil veie 70 kg hvor mye g kjøtt skal jeg spise til hvert måltid da? :)

Artikkelen er nok rett, er nok bare mitt snevre syn! hehe! Som for meg selv mente det var sykt at en pers på 110kg skulle spise så litt, raser ned i vekt da! men men!

PS: ser du glemte mellommåltidet på personen på 110kg=1boks CC og 10g proteinpulver;) Er jo litt protein der også;) Ser mer logikken da!

70kg*2,5g protein=175g protein

Maks 20g fett og 20g karbs

Greie pekepinner!;)Fett og karbs bør holdes så langt nede som overhode mulig!BORTSETT fra din daglig dose da;) med f.eks tran;)

Men jeg tror at jeg surrer litt.. for jeg trodde jeg hadde skjønt opplegget men det har jeg tydeligvis ikke:p

Det kommer jo helt av på hvilket kjøtt du velger og hvor mange måltid du vil ha. Du skal ha i deg 175 g proteiner i løpet av dagen. Om vi gjør det enkelt og sier at du bare spiser kyllingfilet som har 20 g proteiner per 100 g, da skal du ha i deg nesten 900 g kyllingfilet i løpet av dagen.

Det kommer jo helt av på hvilket kjøtt du velger og hvor mange måltid du vil ha. Du skal ha i deg 175 g proteiner i løpet av dagen. Om vi gjør det enkelt og sier at du bare spiser kyllingfilet som har 20 g proteiner per 100 g, da skal du ha i deg nesten 900 g kyllingfilet i løpet av dagen.

Ja, det er supert! :) Hehe.. Huff altså! Nå skal jeg ikke spørre mer... om det:P I get it;P

Artikkelen er nok rett, er nok bare mitt snevre syn! hehe! Som for meg selv mente det var sykt at en pers på 110kg skulle spise så litt, raser ned i vekt da! men men!

PS: ser du glemte mellommåltidet på personen på 110kg=1boks CC og 10g proteinpulver;) Er jo litt protein der også;) Ser mer logikken da!

70kg*2,5g protein=175g protein

Maks 20g fett og 20g karbs

Greie pekepinner!;)Fett og karbs bør holdes så langt nede som overhode mulig!BORTSETT fra din daglig dose da;) med f.eks tran;)

Ja jeg skjønner:) hehe endelig! LITE?? huff... Ja tror jeg må kjøpe protein pulver for å få i meg nok gitt.. :p Men å rase ned i vekt hørtes ok ut det:P

Kanskje det kunne vært lurt å starte en ny tråd med en FAQ slik at de hyppigste spørsmålene ikke blir gjentatt så ofte? Ser at det går mye i det samme og husker selv at det var litt forvirrende i begynnelsen når jeg bare hadde lest artikkelen og noen sider i tråden.

Jeg sier meg frivillig til å skrive et førsteutkast på FAQen hvis det er interesse for det. :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...