Gå til innhold

Fettdepoter som er vanskelig å bli kvitt,tips?


LindaP

Anbefalte innlegg

Jeg er greit slank men sliter med å bli kvitt fett på lårene,spesielt innsiden på lårene:/ vet det ikke går ann å punktslanke seg,men er det noen som har tips for å bli kvitt dette? Må jeg bare kjøre på med diett og få ned

fettprosenten enda mer? Har så lyst å gå i shorts uten å ha de stygge fleskeposene som ødelegger alt:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Du kan prøve ett lite kjerringtips som ikke har noe grobunn i noe vitenskapelig bevist forskning :)

Skyll lårene dine med vekselsvis varmt og kaldt vann i ca ett halvminutt hver 5-6 ganger når du dusjer. Det skal være så kaldt du klarer å få det. Det øker blodsirkulasjonen i området og kan virke oppstrammende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste prosentene en har lyst å kvitte seg med før en blir fornøyd, er de mest gjenstridige - uten tvil. Det er da også helt naturlig, siden kroppen responderer med å tviholde på fettreservenene etterhvert som de blir mindre.. Det er dermed bare to løsninger som funker - underskudd og en kunnskapsbasert tilnærming til underskudd. (Den beste løsningen er naturligvis kunnskapsbasert.)

:)

Om en snakker om normalvektige og et ønske om å gå ytterligere ned i fettprosent - og det er hva trådstarter tar utgangspunkt i - så stilles det større krav til både kosthold og treningsregimet og måten det er tilpasset på enn i forhold til overvektige. En har klart mest å hente på å sette opp en kostholdsplan, fremfor å utvide kardiotreningen. Jeg antar da at like så viktig som å gå ned i fettprosent er det å opprettholde muskelmassen. PSMF er den nye slageren som "alle" mer eller mindre har omfavnet. Flott det - det er slikt ungdommen likar...

;)

Det viktigste for aktive, normalvektige som ønsker å få bort de siste gjenstridige lagrene av fett er imidlertid å begripe hvorfor PSMF fungerer. Om en gjør det, så kan en nemlig tilpasse en kostholdsplan individuelt og sånn sett best mulig sikre gode resultater og - like viktig - ha en plan som en kan trives og lykkes med. Nøkkelen er altså kunnskap. I forhold til problemstillingen som reises så er Leptin et hormon det kan være lurt å forstå funksjonene av og jeg anbefaler denne https://www.tn.no/drivkraft/artikler/leptin-det-magiske-hormonet artikkelen som en relativt lettlest og god innføring.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan prøve ett lite kjerringtips som ikke har noe grobunn i noe vitenskapelig bevist forskning :)

Skyll lårene dine med vekselsvis varmt og kaldt vann i ca ett halvminutt hver 5-6 ganger når du dusjer. Det skal være så kaldt du klarer å få det. Det øker blodsirkulasjonen i området og kan virke oppstrammende.

Sounds legit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sounds legit!

Ikke egentlig :p

Det er ett kjerringråd og må tas med en klype salt. I samme slengen kan jeg jo si at jeg gjorde dette på magen min da jeg begynte å oppdage løshud. Jeg hadde da etter en periode langt mindre løshud. Men, i samme slengen smurte jeg magen inn med hvetekimolje, så man skal ikke skylde på det heller, hehe. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Du kan prøve ett lite kjerringtips som ikke har noe grobunn i noe vitenskapelig bevist forskning :)

Skyll lårene dine med vekselsvis varmt og kaldt vann i ca ett halvminutt hver 5-6 ganger når du dusjer. Det skal være så kaldt du klarer å få det. Det øker blodsirkulasjonen i området og kan virke oppstrammende.

Da kan man jo likesågreit få noen til å rappe til deg med flathanda på problemområdene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Neisj, det funker ikke. Ræva mi er enda ganske kjøttfull. :)

Hehe, så vi kan nok konkludere med at ingen mengde rapp over ræva eller kaldtvann kan fikse problemet? :)

Dessverre..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff en fettklype og finn ut om det er fettprosenten som egentlig er problemet. Viser fettklypa kun 10 cm på innsiden av lårene er det ikke fettprosenten som er problemet, men mangelen på muskler. Man kan ikke punktforbrenne fett, men man kan "punktbygge" muskler og med mer muskler vil fettprosenten på gitte område gå ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...