Gå til innhold

Krydder,hva er dine favoritter?=)


LindaP

Anbefalte innlegg

Jeg liker å krydre vaniljekesam,havregrøt og smoothies med hindu kanel. Ellers er jeg stor fan av Cayennekrydder,hvitløks- og chilipulver. Går mye i Gastromat også og tacokrydder=) Til fisk bruker jeg sitronpepper eller fiskekrydder. Men er litt lei nå og lurte på om noen kan tipse meg om noen gode krydder der ute som ikke er så vanlig kanskje? Gjerne litt eksotiske og sterke krydder,men liker urtekrydder også=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Jester

Ferske krydder: Koriander, basilikum, oregano, chili, habanero,hvitløk, ingefær i bøtter og spann (om ingefær regnes)

Tørket: Spisskumin, cayenne, kanel, Karri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemomme i tillegg til kanel på "søte" ting er knallgodt:thumbsup: Vaniljekesamen lager jeg selv, av mager kesam med ønsket mengde økologisk vaniljepulver (helsekost) og søtning. Slik får jeg den helt uten tilsatt sukker:D

Jeg er stor fan av de krydderne på glasskvern fra SantaMaria, både Chicken&Steak og Seafood&Fish brukes hyppig. Shish Kebab-kryddermiksen fra Hindu er også en slager (ikke bare på kjøtt, funker ypperlig på tunfisk!), samt at det går en del i original tabascosaus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stort sett disse jeg bruker:

Kanel - på grøt og i shake (kjøper ekte økologisk ceylonkanel fra iHerb, den er mye bedre enn cassiakanel som fåes kjøpt i butikken)

Caram Masala - til gryteretter, curry og taco

Extra hot chili powder - til gryteretter, curry og taco

Hvitløkspulver - til dressinger og gryteretter

Jeera (spisskummen) - til gryteretter, curry og taco

Piffi :meh: (hender jeg synder og bruker litt av den også ja)

Svart pepper - til kjøtt

Gurkemeie (utrolig mye antioksidanter i gurkemeie) - til alt

Paprikapulver

Oregana

Basilikum

Estragon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...