Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjøttpudding fra FP både ser ut og smaker som hundebæsj !

De " rene " varene er helt OK, de utspedde skyr jeg mer enn utspedde varer generelt...

Word. De prosesserte produktene fra FP har innholdsdeklarasjoner som kan skremme fanden på flatmark. Og jeg er ikke lettskremt.

Fortsetter under...

Vet du hvordan næringsinnholdet er i forhold til Gilde?

Ku er ku.. okse er okse , storfe er storfe.. kall det hva du vil:p

http://no.wikipedia.org/wiki/Karbonadedeig

såe.. skal ikke være noe forskejell sånn sett.. i alle fall ikke på et produkt som karbondadeig, som er en kvernet råvare uten tilsetning..

Det står en kode på alt som er laget; -NORGE tallkode EFTA-, dene koden kan du sjekke opp på mattilsynet sine sider for og finne ut hvor produktet er laget.. ..

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.6495889

Ellers kan jeg tilføye at Firstprice eggene sjennerelt er ganske ferske, og det kan variere hvor ferske de fra en ende av kartongen til en annen... Et egg som er gammel nok, les; passe gammelt, ikke utgått på dato:p Slipper skallet når det er kokt.. Det gjør f... meg ikke first price egga når du kjøper de.. Så de trenger lagring.. Men first price eggene er store, det skal de ha.. Tips; kom i kontakt med en eggbonde og kjøpe egg fra han.. De egga vi aldri ser for de ikke har rett størrelse, kansje 2 plommer osv.. De får du for 30 kr brettet,(30 stk) eller noe deromkring;) First price egga passer heller ikke i prior/solvinge/whatever sine kartonger, det ser du på størrelses forskjellen på de. derfor blir de billig egg.. Akkurat som panel hos byggevarhandelen har 1, 2 og 3 sort pga kvist, og lignede. Så er egg sortert etter størrelse.. Du får det du betaler for.. Eller i eggets tilfelle, jo større egg, jo billigre er det..

Men er ikke First Price giftig da?

Jeg er fanatiker og kjøper nesten bare merkevarer. Unntaket er Euroshopper italiensk pizza som faktisk er en av de mest autentiske man finner i Norge og veldig, veldig god. Eldorado synes jeg er greit. Animalske produkter er jeg superkresen på etter at jeg en gang tenkte jeg ikke skulle klage da mor kom hjem med Coop X-tra-kjøttdeig, og jeg fikk noe som minnet mest om en pakning i tacoen min.

Huff, er student og jobber rævva av meg for å ha råd til mine to særheter (og ingenting annet): VIL bo alene og SKAL ha merkevaremat. Er kjempedum. Men noen billige produkter kan nok inneholde mer sukker og usunt fett fordi det er billig (og gir god smak). Så jeg rettferdiggjør hysteriet mitt med dét :p

Ku er ku.. okse er okse , storfe er storfe.. kall det hva du vil:p

http://no.wikipedia.org/wiki/Karbonadedeig

såe.. skal ikke være noe forskejell sånn sett.. i alle fall ikke på et produkt som karbondadeig, som er en kvernet råvare uten tilsetning..

Enig, når du la til din siste presisering.

Pølser, "kjøtt"kaker, "kjøttpudding " osv derimot, inneholder mye rart. Ekstra mye rart på FP produktene.

Et kyllinglår eller et laksestykke er det derimot ikke mulig å ødelegge totalt, her går det mer på estetiske ( skjæring, nøyaktighet i størrelse på biter mv )

Jeg har alltid vært skeptisk til FP produkter... generelt alle billigprodukter. Men etter jeg begynte spise veldig mye kjøtt og fisk i stede for brød, har jeg begynt å ptøve ting. Og hvis ingen sier til meg at kyllingen er fra FP og ikke prior, så merker man faktisk ikke det... det er mest psykisk, når jeg vet hvor det er fra. Men nå i det siste har jeg lært at det er som noen her sier, billigere fordi det er mat som ikke har rett størrelse og lignende, men egentlig er bra mat... og er nok mest der det ligger. og at de bruker lite penger og et latterlig design på innpakkningen..... Bytt det, og mye er gjort.

Men litt morsomt... når det var så mye snakk om muk for litt siden, var pølsene til FP overlegent best i test med minst muk enn alle de andre merkene. Gilde sine var på toppen av lista med mest. Det hadde jeg aldri trodd....

Annonse

Kylling med palmeolje ? Laksefilet med palmeolje ?

Debatten sklir helt ut her nå, hva er det EGENTLIG som diskuteres ?

Husk at f.eks PRIOR ikke produserer en eneste kylling, det er det bøndene som er tilsluttet Prior ( som heter Nortura idag ) som gjør. Hvem som produserer kyllingen, har ingenting å si for kvaliteten, det er det kraftforet, og eventuell prosessering ETTER at fjørhaugen er slakta som bestemmer.

" mener å ha lest " får jeg helt fnatt av at noen skriver, enten har man lest noe, og kan vise til hva det sto i en artikkel eller så har man IKKE lest det...

For å si det sånn.. Jeg var på bedrifts søk hos Hoff litt utfor Trondheim med klassen. Hvor vi lærte om produksjon osv.

Det viste seg at dær produserte de salt chips til Rema,coop, First price og X. Det var akkurat samme innhold i alle posene, men prisen kunne variere 1-3kr ut i fra emballasjen.

Nå vet jeg ikke hvordan det er andre plasser, men regner med det er noe av samme greia.

Så selv produktet er billigere, betyr det nødvendigvis ikke at produktet er dårligere!

word

De biff/filetene av svin som koster 16,90,- da? Jeg har kjøpt dem et par ganger og synes de er gode :) Og kjøper bare first price egg og kyllingfilet.. Og så er spekeskinka relativt billig og med samme produsent tror jeg.. MEN det er det vell ikke så mange som spiser her inne kanskje!

Kylling med palmeolje ? Laksefilet med palmeolje ?

Debatten sklir helt ut her nå, hva er det EGENTLIG som diskuteres ?

Husk at f.eks PRIOR ikke produserer en eneste kylling, det er det bøndene som er tilsluttet Prior ( som heter Nortura idag ) som gjør. Hvem som produserer kyllingen, har ingenting å si for kvaliteten, det er det kraftforet, og eventuell prosessering ETTER at fjørhaugen er slakta som bestemmer.

" mener å ha lest " får jeg helt fnatt av at noen skriver, enten har man lest noe, og kan vise til hva det sto i en artikkel eller så har man IKKE lest det...

Ja beklager det. Det er derfor jeg spør!

Kvalitet framfor kvantitet her. Når man handler så er det nok ingenting i veien med å kjøpe ett par FP produkter.. Men for en stund tilbake fikk jeg øye på en i butikken som tydeligvis var på storhandel, kjøpte varer for sikkert 2-3 måneder. Tror du faen meg ikke alt, absolutt ALT var FP. Han sparte nok en formue på det, men det er da grenser:P eller?

Annonse

Synes mye av produktene til FP er helt OK :) Kjøper alltid egg derfra og noen ganger karbonadedeigen. Egg er egg, og karbonadedeigen er ganske OK, men har en og annen senebit her og der... Vanligvis kjøper jeg karbonadedeig hos Rema eller Rimi, synes deres billigmerker er mye bedre på kjøtt :)

Rene produkter fra First Price er det ingenting i veien med annet enn at de ikke faller inn under de ulike kravene til hovedprodusenten, som eksempelvis størrelse på kyllingfileten. Enkelte av produktene er kanskje tilsatt mer stoffer enn andre, men dette er isåfall produkter som er prosessert. Jeg ser ingenting i veien med å kjøpe First Price om deres suplement er jevngodt med merkevaren du opprinnelig hadde tenkt til å kjøpe. Sammenlikner det litt med merkleklær - hvorfor bruke flerfoldige tusen kroner på en kjole kun for merket i kragen? Je fatte itte. Mat er mat - sålenge den får kroppen min til å fungere, så gir jeg blanke i navnet på pakningen. :)

Og forøvrig: jeg liker vaniljeisen til First Price best.

Rene produkter fra First Price er det ingenting i veien med annet enn at de ikke faller inn under de ulike kravene til hovedprodusenten, som eksempelvis størrelse på kyllingfileten. Enkelte av produktene er kanskje tilsatt mer stoffer enn andre, men dette er isåfall produkter som er prosessert. Jeg ser ingenting i veien med å kjøpe First Price om deres suplement er jevngodt med merkevaren du opprinnelig hadde tenkt til å kjøpe. Sammenlikner det litt med merkleklær - hvorfor bruke flerfoldige tusen kroner på en kjole kun for merket i kragen? Je fatte itte. Mat er mat - sålenge den får kroppen min til å fungere, så gir jeg blanke i navnet på pakningen. :)

Og forøvrig: jeg liker vaniljeisen til First Price best.

isen er vel hennig olsen is hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...