Gå til innhold

Klarer ikke få i meg proteinpulveret...tips?


Mette L

Anbefalte innlegg

Dem første gangene gikk det greit å drikke det kaldt...har proteinpulver med jordebærsmak og blander 2 slike skjeer i 3 dl vann ca.

Prøvde å blande det i smoothie her om dagen men det smakte like ille...

Jeg sliter med å få i meg nok mat og da også nok proteiner slik at jeg bør få til å få i meg det tilegget...men jeg blir så kvalm at resten av dagen blir ødelagt hvist jeg presser det i meg!

HJELP!!! Hva annet kan jeg blande det i så smaken forsvinner? har prøvd med melk men det er ikke konstistensen som er problemet men smaken...Har ei hel bøtte her så bør jo drikke den før jeg feks prøver en annen smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, kjipt å treffe på ekle pulver.. Jeg har heldigvis bare truffet på sånne som jeg liker. Synes proteinshakene mine er som sjokomelk og dritgode:)

Du kan jo blande det i smoothie, eller kesam f.eks:) og det er genialt å bruke om du baker. Jeg bruker proteinpulver som mel.

Har du en blender, kan du jo bare kjøpe frossne jordbær og vaniljekesam og lage en enkel kjapp smoothie. Og om du fortsatt kjenner smaken er det vel bare å blande i bær/frukt med sterk smak for å overdøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proteinpulveret må ikke nødvendigvis drikkes; det kan også spises. :) Hvis du blar litt rundt i matlagingsseksjonen av forumet, kan du finne mange gode idéer. F.eks. kan du lage proteinhavregrøt, proteinpannekaker, proteinvafler eller proteiniskrem. En annen ting du kan gjøre er å blande inn proteinpulveret i yoghurt, og spise det med litt bær ved siden av. Mulighetene er mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

billigpulver har alltid litt ekkel smak, men pleier bare å venne meg til det. Tech Nutrition med kokos/sjokolade og jordbær/hvit sjokolade er knallgod, veldig forskjellig smak på forskjellige pulver. De som ikke smaker så godt, blander jeg med minst mulig vann, da er det enklere å drikke. Da snakker vi like tykt som smoothie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å ha i smoothie med bær som smaker mye, for eksempel skogsbærblanding. Tilsett litt stevia/sukrin + evt. litt kesam, så bør det smake ok :) Ellers kan du bruke det i bakst (eks. jordbærmuffins) :) Det tok meg mange måneder fra jeg begynte med proteinpulver før jeg syntes det gikk greit å drikke, nå går det meste ned :p Men som noen nevner over, pass på at den ikke blir for tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sliter også litt med den proteinpulver-bismaken. Har funnet et sjokoladepulver som er greit, men selv det pleier jeg å blande i melk, og supplere med litt sukrinmelis og liiitt kakao. Da blir det godt så lenge jeg drikker, men jeg må drikke alt på en gang, for med en gang jeg stopper, kjenner jeg bismaken. Det går litt bedre å blande i lapper o.l., men skal jeg drikke det må jeg bare helle det rett ned og ikke tenke for mye over det. Sugerør hjelper for min del ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send mail til forskjellige produsenter om de kan sende smaksprøver av de ulike smakene å typene.. Kan også hjelpe hvis du lår shaken stå litt før du hiver den nedpå.. smaken setter seg bedre da som sagt.. Personlig anbefaler jeg Myoprotein fra myrevolution.no !

Koster skjorta men smaker himmelsk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...