Gå til innhold

Pull Ups eller Chins?


Tor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fatter ikke at dette engang er en diskusjon?

Det at mange i Norge har brukt det omvendt betyr jo fint lite spør du meg. At Robert skriver som svar i sin artikkel at det er for å gjøre artikkelen "the norwegian way" gjør jo bare vondt verre. Resten av treningsverden omtaler de jo "the right way". Dersom mange gikk rundt og kalte triceps for biceps så ville vi vel rettet dem?

Chin ups har alltid vært og vil alltid være med underhåndsgrep (supinert)

Pull ups har alltid vært og vil alltid være med overhåndsgrep (pronert).

Uansett hva det Norske folk bestemmer seg for å kalle det..

Edit:

Jeg er ikke sur, bare veldig veldig skuffet.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brukernavn007

Så lærte vi noe nytt i dag også da gitt:cool: Greit å få oppklart det:)

Blir chins i morgen på treningen, hvis jeg får det til!:p Er tydligvis ikke så lett som det ser ut til, men det kommer vel etter hvert..øvelse gjør mester er det ikke det de sier?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lærte vi noe nytt i dag også da gitt:cool: Greit å få oppklart det:)

Blir chins i morgen på treningen, hvis jeg får det til!:p Er tydligvis ikke så lett som det ser ut til, men det kommer vel etter hvert..øvelse gjør mester er det ikke det de sier?;)

Og så antar jeg du kjører Pull Ups, sånn etter når du har klart chins ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007
Og så antar jeg du kjører Pull Ups, sånn etter når du har klart chins ;)

Er det sånn det fungerer altså? Chins og så Pull ups? Jeg sliter meg jo halvt i hel for å få til en halv da, men satser på at øvelse gjør mester?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menne, er det å anbefale å både bruke pull-up og chins i et program? Eller er det bare unødvendig? Tenker jo helst på at chins går mer på biceps f.eks.

Det har ingen ting og si:) om du velger chins fra nå og foraltid ville du mest sannsynlig sett helt lik ut om et år om du valgte pullups istede:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å trene biceps er pull-ups utmerket, for å trene rygg er chins utmerket :) Man trener som kjent også biceps ved chins, men her er bicepsen kun en støttemuskel.

Edit: Leste første innlegget i tråden, mulig at jeg kanskje bruker feil benevning på øvelsene.. hehe...

Ja, sånn jeg også tenker. Bruker selv begge deler, og etter å ha kuttet ut bicepscurl, mot kun baseøvelser der både chins og roing er med, er biceps mye mer markert. Da fortsetter jeg som jeg gjør :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge en del senere studier viser det seg at både Pullups og Chins aktiverer omtrent like stor del hver av musklene. Mao du trener ikke mer Biceps på chins enn på pullups, og du får ikke bredere rygg av wide grip vs small grip.

Dette er hva studiene sier, selv føler jeg chins bedre på biceps.. Men når jeg tenker meg om, så har jeg hatt enorm framgang bare på pullups. Følelsen er ikke det samme som fornuft tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...