Gå til innhold

Tøyer//strekker dere ut etter trening?


Arajntos

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Svært sjeldent, men jeg tøyer og strekker ut litt før styrketrening som regel for å varme opp musklene :) Føler ikke jeg får noe ut av det rett og slett, antageligvis dumt men :p

Er akkurat det samme jeg og føler... hovedsakelig derfor jeg lurer hahah :mellow: Jeg strekker bare ut musklaturen i beina etter f.eks intervaller elns ettersom jeg følte jeg virkelig mistet en del av smidigheten//fleksibiliteten etter en lang periode hvor jeg ikke tøyde ut etter løp. Synes ikke jeg får noe ut av det med styrketrening :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme som Kristin så bør jeg gjøre det oftere. Jeg føler meg mye bedre etter jeg tøyer, er så stiv og knirkete når jeg ikke gjør det. Det behøver ikke å være etter trening etter min mening, jeg gjør det som oftest hjemme på kvelden EDIT: (de gangene jeg gjør det) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er sløv med den tøyingen må jeg innrømme...

Tidligere kom jeg ut i alle spagatene, nå føler jeg meg stiv som en stokk i forhold. Men men, innen det hemmer meg i styrketreningen bryr jeg meg lite om det, det er så kjedelig og vondt:p

Bør nok gjøre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tøyer alltid godt ut på kampsporttrening. Der tøyer vi etter oppvarming og etter hele økten er ferdig.

Men etter styrketrening, eller annen trening der musklene er skikkelig strammet, tøyer jeg aldri. Når musklene nettopp har fått skikkelig juling er de stramme og fulle av små rifter. Om man tøyer da vil disse riftene bli enda mer revet opp, og tøyingen vil bare ha negativ effekt. Det er derfor bedre å legge tøyingen til andre tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger tøyingen til etter utholdenhetsøkter. Tøyer pectoralis, iliopsoas, hamstrings, quadriceps, gastrocnemius og utadrotatorer i sete, for å opprettholde bevegelsesutslag og fordi det er en fin måte å avslutte økta på :) Tøyer ikke hardt etter tung styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tøyer beina slik at jeg beholder mykheten, og så prøver jeg å tøye brystmusklaturen og ryggen i ny og ne. Føler meg altfor stiv og skrøpelig hvis jeg ikke tøyer og strekker litt på kroppen. Det sies jo at tøying forlenger livet også så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker for det meste massasjerulle en gang i uka og bruker dynamisk oppvarming. Har hjulpet meg utrolig mye, både på dybden i knebøy og på fotballbanen. Statisk tøying/utstrekking vet jeg dessverre ikke så mye om, men jeg vet klubber i Premier League bruker både dynamisk og statisk oppvarming. Dynamisk først, statisk etterpå.

http://myrevolution.no/blade/2011/11/23/pulling-the-trigger-on-stretching/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvarmingsprosessen jeg bruker på overkropp er som følger:

5-10 min på sykkel for å bli litt varm i trøya.

Egenmassasje av lats, bryst og skuldre.

Tøyning av lats, bryst og sleeper stretch.

Mobilisering av brystrygg, scap pushups og wall slides,

og til slutt LYTP.

Dette gjør jeg alltid før jeg begynner løftingen.

Dette er Eirik Sandviks gratis oppvarmingsplan. Her er link (nederst på siden).

Har brukt denne planen i 2 uker og har allerede betydelig mindre vondt i skuldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...