Gå til innhold

Drareimer, markløft.


Marie

Anbefalte innlegg

Er det noen der ute som kan gi meg en ordentelig instruks på hvordan jeg bruker drareimer? Grepet mitt svikter totalt i markløft, og jeg har derfor skaffet meg reimer. Jeg har prøvd å bruke dem, men etter å fomlet en stund og følt meg som en gjøk til spot og spe for alle de andre på senteret har jeg gitt opp for jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal bruke dem.

Tips mottas med den største takknemlighet!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Jester
Det beste er nok å trene draøvelser for grepsstyrke, men det kan jo fort bli for tungt og særlig i markløft :) Ikke bruk reimer før du må om du vil bli sterkere :D

...Sterkere i grepet mener du?

Om grepet er svakt og det hindrer henne i marken vil jo faktisk reimer bidra til å gjøre henne sterkere da hun kan dra mer i mark, MEN ja, grepet blir å henge etter. Men så fremst hun trener dette regelmessig og ved siden av så ser jeg ikke problemet med at hun kan dra mark med reimer for å bli sterkere en å ha dårligere progressjon pga grepet svikter.

Når det er sagt så er det jo selvfølgelig et STORT forbehold her når det gjelder hva målet er. Om hun aldri har tenkt å løfte i noen form for konkurranse så er det begrenset hvor sterk hun trenger å være i klypene. Ser jo bl.a mange "byggere" kjører med reimer på det meste da underarmene gir seg før muskelgruppen de skal kjøre, så de bruker reimer o.l for å klare økta ut med mening,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grepstrening. Det fungerer. Prøv å holde deg unna drareimer, du kan fort bli "avhengig". Dvs at du bruker dei plustselig på alle draøveøser og at du mister eindel grepstyrke og grepsstyrken kjem berre til å henge lenger og lenger etter resten av kroppen. Så øv opp grepet, tar litt tid, men det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker reimer fordi jeg sliter med vonde, stive og verkende ledd i fingrene etter tunge draøkter. Jeg tror ikke denne verkninga hadde gitt seg hvis jeg trente grepsstyrke, styrken er allerede brukbar, men er det noen som har erfaringer med dette? Jeg kommer for øvrig fra en familie med mye leddproblemer så jeg har vel konkludert med at jeg bare er sånn:confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker lifting pads http://proteinfabrikken.no/Sport--and--Fritid/HanskerReimerSt%C3%B8tte/Drareimer/Pads/Lifting-Pads-IRONCORE-Ironcore-Nutrition-14580-p0000006546.aspx i øvelser hvor grepet svikter lenge før musklene. Har aldri prøvd vanlige drareimer da jeg synes det ser så tungvint ut å bruke dem :p

Jeg synes det er helt greit å hjelpe grepet i tunge øvelser med reimer/pads så lenge man får trent underarmer ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...