Gå til innhold

Blåmerker ved styrketrening?


Lima82

Anbefalte innlegg

Første gang jeg fikk det var for en drøy mnd siden...

To skikkelige herlige blåmerker på kosrsryggen.

Men jeg hadde vært på fest, så jeg tenkte at jeg kanskje hadde skumpa borti noe.. :p Haha!

Så for 2 uker siden, fikk jeg et nytt et opp skulderen. Skikkelig blåmerke, men ikke vondt. Noen dager etter fikk jeg på armen, innside arm. Heftige blåmerker egentlig...

I går var de nesten borte, alle jeg hadde og var fornøyd med det :)

Etter corebartrening i gårkveld, da jeg dreiv å skifta så hadde jeg fått merker på underside arm igjen. De var stooore, og røde! Ekle egentlig,.... :p

Så, spm mitt, mulig å få blåmerker ved styrketrening? Blodkar som sprekker eller noe?

Jeg løfter vel tungt kroppsvekt tatt i betraktning, men at eg skal få blåmerker?

Jeg må legge til at jeg alltid har fått lett for blåmerker. men jeg VET at jeg ikke har slått meg nå. Så de blåmerkene på armen er et mysterieum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får blåmerker på knærne og leggene når jeg kjører markløft og stanga dultes borte beina.

Jeg har og opplevd å få blodutredelse på ryggen etter knebøy, men aldri store blåmærker.

Så skal det jo også nevnes at det er veldig individuelt hvor lett man får blåmerker. Noen får lettere blåmerker enn andre, så det er fullt mulig at det er treningen det kommer av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da slår jeg meg til ro med at det er treninga sin feil...

Det kan du nok gjøre med stor trygghet! :) Jeg får blåmerker jevnlig både her og der jeg. Dro til legen med det for å dobbeltsjekke og alt ellers er i orden, så treninga har nok skylda, ja ;) Mine er derimot ikke vonde i det hele tatt, de bare er der! Bittelitt ømme når jeg trykker på dem bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moro at dette ble ett tema idag. Fikk nemlig sjokk når jeg så meg selv i speilet ista. Hadde to heftige blodutredelser på skuldrene etter tåhev idag:p Ingenting vondt eller noe. Bare sjokkerende når jeg så det;)

En får jo litt sjokk da... Eller rettere sagt noia, da en ser sånne merker, og vite at en IKKE har slått seg :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Jeg får blåmerker på knærne når jeg kjører dypere knebøy enn vanlig o_O Skjedd flere ganger nå, ser verre ut enn det føles.. Aner ikke hva det kommer av :huh: Fått det på biceps noen ganger også :)

Sikker på at det er knebøyen det kommer av?

Kjører du noen øvelser før/etter som kan være årsaken til blåmerkene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen kan blåmerker skyldes genetiske sykdommer(husker ikke hva de heter, selv om jeg "lider" av det selv), som gjør at man lettere får slikt, og når du er ganske lys i huden, så vises det megetmeget godt..., men dukker det opp på plasser som ikke har vært utsatt for noe som helst trykk, eller at man plutselig begynner å få blåmerker lett, uten at det har vært tilfelle tidligre, så bør man komme seg en tur til legen for å få avkreftet at man har lukemi eller noe slikt(ikke meninga å skape panikk nå altså!!). Men vet man at området har vært borti ett eller anet under trening, så er det stort sett det som er problemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
[ATTACH]16680[/ATTACH]

Ser ikke så ille ut ser jeg.. :p

Hei Lima eg har nettopp oppdaget de samme blåmerkene, fant du ut hva det var for noe?

[ATTACH]95306[/ATTACH]

post-24943-14440930441754_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...