Gå til innhold

Skremmende bivirkninger av kreatin


mumlegaasegg

Anbefalte innlegg

Jeg skriver dette av egen erfaring og kjenner flere som har fått samme symtomer som meg! Ser derfor ingen grunn til å henvise til noen sikre kjilder.. Kreatin er sikkert ikke farlig for alle,men anbefaler alle å høre med legen sin før man begynner med kreatin

Leger flest kan nada om kosttilskudd. Svært lite om ernæring også. Kildekritikken var vel ment på påstanden om at kreatin står på listen over ikke-tillatte stoffer, det gjør det jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har prøvd å begynne på kreatin 3 ganger og fått samme reaksjon aller gangene! I vannski står den på doping lista

Løs mage er fint mulig, men det du sier deg enig i ellers er en beskrivelse av stimulanter. Du får i deg kreatin hver gang du spiser en form for kjøtt eller fisk. Regner ikke med at du får tallerkenpupiller av mørbrad?

Løs mage er vel den vanligste bivirkningen sammen med noe vektoppgang fordi muskulaturen holder mer væske. Det skal sies at veldig mange av bivirkningene unngås ved å ikke bruke drittkreatin fra Kina. Gått på den smellen der før. Creapure koster bittelitt mer enn den billigste driten, men det er ren vare. Merker ingen bivirkninger bortsett fra økt swolehet.

Sjekk dopinglisten selv:

http://www.wada-ama.org/Documents/World_Anti-Doping_Program/WADP-Prohibited-list/2012/WADA_Prohibited_List_2012_EN.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en god del useriøse produsenter av kosttilskudd som lager en uren vare som kan inneholde hva som helst.

Det finnes lite dokumentasjon av folk som reagerer negativt til ren kreatin monohydrat, på tross av at det er et av de mest brukte kosttilskuddene på verdensbasis.

Uren kreatin seier du, kor får man kjøpt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hairloss og kreatin?? Skjønner at alle tror det bare er bullshit, jeg for min del vet ikke hva jeg skal tro...

Jeg selv sliter med mystisk håravfall og mangler 3/4 deler av håret mitt, startet etter jeg la om kosten til mer kjøtt + startet med kreatin.... Alle prøver er tatt og er fine, så kan man jo undre da..

Kan være en million andre årsaker til dette selvfølgelig, men jeg tørr ikke å ta kreatin på en stund...:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har prøvd å begynne på kreatin 3 ganger og fått samme reaksjon aller gangene!

Betyr ikke at kreatin i seg selv gir bieffekter.

In medicine, a nocebo reaction or response refers to harmful, unpleasant, or undesirable effects a subject manifests after receiving an inertdummy drug or placebo. Nocebo responses are not chemically generated and are due only to the subject's pessimisticbelief andexpectation that the inert drug will produce negative consequences.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løs mage er fint mulig, men det du sier deg enig i ellers er en beskrivelse av stimulanter. Du får i deg kreatin hver gang du spiser en form for kjøtt eller fisk. Regner ikke med at du får tallerkenpupiller av mørbrad?

Løs mage er vel den vanligste bivirkningen sammen med noe vektoppgang fordi muskulaturen holder mer væske. Det skal sies at veldig mange av bivirkningene unngås ved å ikke bruke drittkreatin fra Kina. Gått på den smellen der før. Creapure koster bittelitt mer enn den billigste driten, men det er ren vare. Merker ingen bivirkninger bortsett fra økt swolehet.

Sjekk dopinglisten selv:

http://www.wada-ama.org/Documents/World_Anti-Doping_Program/WADP-Prohibited-list/2012/WADA_Prohibited_List_2012_EN.pdf[/quote

Ja men jeg får ikke i meg så store mengder kreatin hver gang jeg spiser kjøtt og fisk..

Wada sin doping liste gjelder for alle idretter,men hvert enkelt forbund kan også ha andre stoffer på doping lista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt kreatin siden i sommer, og det er første gang jeg bruker dette. Effekten har ikke latt vente på seg, og jeg har økt ganske markant i nær sagt alle baseøvelser. Har lest meg opp og ned på dette, og de fleste her på forumet avfeier denne syklusgreia som bullshit og unødvendig. Det har jeg tatt for god fisk. Men nå så jeg en video av våre kullørte muskeltvillinger på internetten, og de anbefaler på heder og ære nettopp å kjøre på med sykluser (tre måneder på, to måneder av). En kan bli forvirret av mindre. Hva sier klientellet egentlig? Øs ut av deres o' store visdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt kreatin siden i sommer, og det er første gang jeg bruker dette. Effekten har ikke latt vente på seg, og jeg har økt ganske markant i nær sagt alle baseøvelser. Har lest meg opp og ned på dette, og de fleste her på forumet avfeier denne syklusgreia som bullshit og unødvendig. Det har jeg tatt for god fisk. Men nå så jeg en video av våre kullørte muskeltvillinger på internetten, og de anbefaler på heder og ære nettopp å kjøre på med sykluser (tre måneder på, to måneder av). En kan bli forvirret av mindre. Hva sier klientellet egentlig? Øs ut av deres o' store visdom.

De kulørte muskeltvillingene er vel først og fremst kjent for å basere absolutt alt de sier på egenerfaringer, og ikke nødvendigvis er helt i tråd med vitenskapen (selv om det absolutt fungerer slik som de gjør det også).

Den klassiske forklaringen på dette med å sykle kreatinbruken handler om at kreatinet "mister sin effekt" etter en stund, og ved å ta en pause så vil man igjen få effekt når man begynner å bruke kreatin igjen. Dette kan forklares på en enkel måte ved at etter en stund så fylles kreatinlagrene opp, og ved å fortsette å ta kreatin så vedlikeholder du nivåene. Effekten du merket da du begynte å bruke kreatin vil derfor avta etterhvert. Ved å ta en pause, så vil kreatinnivåene i musklene synke, og når du så begynner å bruke kreatin igjen så vil du merke en ny boost.

Det er ikke dermed sagt at du får en bedre effekt av å sykle inntaket. Sannsynligvis har du ingenting å hente på dette totalt sett, da du bare kommer opp igjen på de nivåene du hadde før du tok pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...