Gå til innhold

Dersom dere måtte velge én mageøvelse...


mumlegaasegg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 5 måneder senere...
Den der er vanskelig! Jeg vet ikke om jeg klarer å velge en mageøevlse.. Jeg har hatt veldig gode resultater med planken når det kommer til kjernemuskulatur - noe jeg merker veldig når jeg gjør yoga, ved at jeg klarer å gjøre noen øvelser som andre ikke klarer som har svakere kjernemuskulatur. Jeg har også et supersett som jeg bruker som har gitt meg veldig bra resultater, både når det kommer til økt muskelmasse og kjernemuskulatur:

bicycle crunches (25 per side - 50 tilsammen) + russian twist (5-10 kg vekter, 30 rep) + scissor crunches med situps (30) + windshield wipers (30). Denne kjører jeg 3 ganger,

Windshield wipers kan også gjøres hengende (jeg gjør det liggende) for en mer advanced øvelse som er kjempebra for kjernemuskulatur og obliques. Men det krever at man har trent mage før :)

Jeg har ikek hatt noe skader med disse settene :)

når du skreiv " denne kjører jeg 3 ganger" meinte du windshield wipers eller alt sammen tre ganga?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor bare ha en øvelse? Jeg liker å variere litt fra uke til uke. På en god dag tar jeg kanskje 3 forskjellige øvelser, kommer litt ann på hvor sliten jeg er fra resten av opplegget mitt. Men har man tilgang på slynge er det jo massevis av muligheter der. Jeg har utrolig dårlig balanse, derfor er jeg ingen fan av mageøvelser med ball... kremt. jeg kjører: Planke, dynamisk sideplanke, reverse crunches, bent leg raise med strake armer. Ellers er det jo masse øvelser som må ha hjelp av kjernemuskulaturen for å stabilisere kroppen, som i push ups, knebøy, mark osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...