Gå til innhold

Noen med barn her som har klart å slanke/ trene bort magen ?


Mette L

Anbefalte innlegg

Ja overskriften sier vel sitt!

Jeg spør fordi jeg har snakket med legen min ang det å gå ned i vekt, og han sa at årsaken til at ikke magen forsvinner kanskje er arven etter fødslene/ graviditetene....

Så derfor lurer jeg altså...og hva gjorde du for å bli kvitt magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja overskriften sier vel sitt!

Jeg spør fordi jeg har snakket med legen min ang det å gå ned i vekt, og han sa at årsaken til at ikke magen forsvinner kanskje er arven etter fødslene/ graviditetene....

Så derfor lurer jeg altså...og hva gjorde du for å bli kvitt magen?

Nå har ikke jeg barn selv, men det er veldig vanlig å sprenge magemuskler når man går gravid eller er ekstremt overvektig. Derfor kan man bli sittende med "kul" på magen. Da hjelper dessverre ingenting annet enn å sy magemusklene, og basert på hva jeg har hørt er det bedre å beholde kulen på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv to barn ei på 3,5 og ei på 5 år.

Jeg har ikke gjort noe spesielt for å få flat mage. Mageøvelser tar jeg så å si aldri, men jeg er nok en av de heldige som har fått tilbake magen min etter fødslene. Eneste jeg fikk ekstra var litt fett som jeg jobber med å få bort før sommeren.

Jeg begynte ikke å trene før i mai i fjor med styrketrening så jeg var ikke aktiv under mine svangerskap.

Spise riktig å trene er de to viktigste faktorene.

Hvordan ser magen din ut? Trener du til vanlig? Hva trener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg skryte på meg at magen min er helt flat, men jeg har født to barn, og magen min ser mye bedre ut nå enn den gjorde før første gang jeg ble gravid for å si det sånn:) Uansett om du har fått barn eller ikke gjelder det rett ogslett bare å trene og spise fornuftig. Det er ingen spesielle mageøvelser som fjerner fettet på maget. Det du må gjøre er å reduserere fettet på hele kroppen, så forsvinner også magefettet etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har ikke jeg barn selv, men det er veldig vanlig å sprenge magemuskler når man går gravid eller er ekstremt overvektig.

Jaha, hvor vanlig da ?

Dette er etter min mening i kategorien " jeg har så veldig lav forbrenning, må være en stoffskiftefeil ". Det er nok noen som opplever dette, men kvinner er da skapt for å bære fram og føde barn, så noe "veldig vanlig problem " kan det umulig være...

Jeg er VELDIG intr. å se noe dokumentasjon på at jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født to tette og magen min er flatere nå enn før de to barna for å si det sånn:PFødte siste for snart 8 mndr siden.

Det er bare bra kosthold (kcalunderskudd) og trening ,da styrketrening og intervall trening. Ingen poeng å ligge på rygg timesvis hver uke å trene magemusklene for å få flatere mage ivertfall!Men man kan gjerne gjøre mageøvelser i kombo med annen trening. Men som de sier over..man må slanke vekk /trene vekk fett fra hele kroppen for å få flat mage og da er det ofte magen som forsvinner sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første barnet var jeg nok maks uheldig, magemusklene revna og jeg ble så enorm at faktisk ingen tror meg før de får se bildene. Var normalvektig, men løp rundt med en mage det så ut som det var plass til 4 babyer i. Så derfor fikk jeg løs hud og. Men klarte og få magen flat og nesten fettfri, var bare ekstrahud der. Men nå er ekstrahuden borte og magemusklene sydd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, hvor vanlig da ?

Dette er etter min mening i kategorien " jeg har så veldig lav forbrenning, må være en stoffskiftefeil ". Det er nok noen som opplever dette, men kvinner er da skapt for å bære fram og føde barn, så noe "veldig vanlig problem " kan det umulig være...

Jeg er VELDIG intr. å se noe dokumentasjon på at jeg tar feil.

Det er nok ikke vanlig at dette skjer asså...jeg har aldri møtt noen som dette har skjedd med og jeg kjenner mange mødre:) Det som er vanlig derimot er a kroppen kan se upåvirket ut etter et svangerskap for mange..jeg synes det er mer vanlig...husker at moren kin pleide å si til meg da jeg var liten da jeg sa at jeg syntes hun var tjukk:P : "Jeg har da født to barn,hva forventer du!?"...men saken er at den har jeg hørt mange ganger nå å d er ikke derfor man er overvektige...tvertimot så er det anligere å se bedre ut etter å ha født barn fordi kroppen blir som de sier"slik den skal være når den har modnet";)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv to barn ei på 3,5 og ei på 5 år.

Jeg har ikke gjort noe spesielt for å få flat mage. Mageøvelser tar jeg så å si aldri, men jeg er nok en av de heldige som har fått tilbake magen min etter fødslene. Eneste jeg fikk ekstra var litt fett som jeg jobber med å få bort før sommeren.

Jeg begynte ikke å trene før i mai i fjor med styrketrening så jeg var ikke aktiv under mine svangerskap.

Spise riktig å trene er de to viktigste faktorene.

Hvordan ser magen din ut? Trener du til vanlig? Hva trener du?

Jeg er da en av dem uheldige tror jeg hehe...magen min er er som en bolledeig, mye fett...skal legge ut bilder på loggen min i kveld trur jeg,,.hvist jeg tør!

Jeg trener kun hjemme, men jeg trener styrke 2 - 3 dager i uka og kondisjon og mage 2 dager i uka. Det meste står skrevet i loggen min her inne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født to tette og magen min er flatere nå enn før de to barna for å si det sånn:PFødte siste for snart 8 mndr siden.

Det er bare bra kosthold (kcalunderskudd) og trening ,da styrketrening og intervall trening. Ingen poeng å ligge på rygg timesvis hver uke å trene magemusklene for å få flatere mage ivertfall!Men man kan gjerne gjøre mageøvelser i kombo med annen trening. Men som de sier over..man må slanke vekk /trene vekk fett fra hele kroppen for å få flat mage og da er det ofte magen som forsvinner sist.

Jeg fødte for 9 måneder siden og magen min er ikke flat :-p .

Jeg ligger på underskudd med ca 1000 kalorier...eller jeg gjorde det men gikk ikke ned da heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte for 9 måneder siden og magen min er ikke flat :-p .

Jeg ligger på underskudd med ca 1000 kalorier...eller jeg gjorde det men gikk ikke ned da heller.

Du er normal vektig hvis du er 165 høy og 61 kg så at du ikke går ned er kanskje bare fordi det ikke er meningen. Ellers må jeg bare si at jeg er levende bevis på at nok mat og mye trening også fjerne cm uten å gå ned i vekt:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med første barnet var jeg nok maks uheldig, magemusklene revna og jeg ble så enorm at faktisk ingen tror meg før de får se bildene. Var normalvektig, men løp rundt med en mage det så ut som det var plass til 4 babyer i. Så derfor fikk jeg løs hud og. Men klarte og få magen flat og nesten fettfri, var bare ekstrahud der. Men nå er ekstrahuden borte og magemusklene sydd.

Tok du vekk ekstrahuden, eller klarte du trene/spise rett for å få det vekk?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er normal vektig hvis du er 165 høy og 61 kg så at du ikke går ned er kanskje bare fordi det ikke er meningen. Ellers må jeg bare si at jeg er levende bevis på at nok mat og mye trening også fjerne cm uten å gå ned i vekt:)))

Jeg veide 53 da jeg ble gravid og vil gjerne tilbake dit, men jeg prøver å ikke henge meg så mye opp i vekten nå men måler også med målebånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide 53 da jeg ble gravid og vil gjerne tilbake dit, men jeg prøver å ikke henge meg så mye opp i vekten nå men måler også med målebånd.

Det er bra! Man ser så mye bedre ut med mer muskler og det får man ikke hvis man går i for stort underskudd av kcal og trener sporadisk! Jeg synes ivertfall at en godt trent kropp som har bblit trent slank og stram er finere enn en kropp som bare er blitt slanket kjempetynn og dermed mistet muskler. Jeg var nemmelig slik en gang selv og jeg må si,selv om jeg veier en god del mer nå og vil mer ned i vekt føler jeg meg bedre n¨å med mye muskelmasse og strammere kropp som er kommet av trening og mye sunn mat enn da da spiste nesten ingenting og trente som en gal:O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok du vekk ekstrahuden, eller klarte du trene/spise rett for å få det vekk?

:)

Løshuden ble fjernet da musklene ble sydd. Og jeg både spiste sunnt og trente 1 år før opperasjonen, og magen ble jo helt flat, bare med ekstra hud. Og da jeg fjernet det så hadde jeg hatt det i 8 år. Så tror nok ikke det henget mitt ville la seg fjerne med trening, henget var og stort nok til å få opperasjon dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løshuden ble fjernet da musklene ble sydd. Og jeg både spiste sunnt og trente 1 år før opperasjonen, og magen ble jo helt flat, bare med ekstra hud. Og da jeg fjernet det så hadde jeg hatt det i 8 år. Så tror nok ikke det henget mitt ville la seg fjerne med trening, henget var og stort nok til å få opperasjon dekket.

Takk for svar :)

Er veldig spent på om jeg "får til" min egen mage, uten kirurgisk ingrep, så derfor var det interessant å vite:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal heller ikke skryte på meg flat mage, men det som er igjen er litt hud (har noen få, nesten usynlige strekkmerker som har skyld i det) til overs, og joda,- litt fett:) Jeg har ALDRI hatt flat mage, selv om jeg har trent så og si hele livet. I årene før jeg fikk første trente jeg ikke,- og jeg røyka, holdt meg ok slank. SLuttet og røyke før jeg ble gravid og opplevde en liten vektoppgang, og gikk rett inn i et svangerskap hvor jeg PRØVDE og leve som før. LITT flere gåturer,- og LITT mer godt (må lytte til kroppen) og LITT mer hviling..Da jenta kom ut veide jeg 110 kilo, mot mellom 70 og 75 til vanlig (er 180høy). Og noe måtte gjøres... Og selv om man før greide kjapt og gå ned 5-10 kilo med skikkelig skippertak, så var det IKKE likedann nå. Jeg måtte trene meg opp, og prøve og få inn et sunnere kosthold, på samme tid som hverdagen var snudd helt på hodet pga et nytt familiemedlem. 6mndr etter fødsel var jeg oppe i 4 treninger i uka, men måtte bruke mammabukser fortsatt!! et år etter hadde jeg fortsatt 15 kilo igjen. Men som mannen sa da jeg holdt på og gi opp. Du er jo sunn og frisk og holder deg i god form, så om vekta ikke er som du ønsker så "tjener " du jo på det alikevel..Så man måtte legge om tankegangen og tenke helse og helsegevisnt og ikke måle framgang i vekt og cm....3 år etter hadde jeg fortsatt 5-7 kilo igjen, og jeg ble gravid med nummer to. Og DA fortsatte jeg og leve som min nye livsstil tilsa. Og la på meg 10kilo som alle var av,- PLUSS de siste 5 fra forrige svangerskap etter 3 mndr.....

Men for meg så krevde det rett og slett innsats og trening. Hvor mange gidder og holde på i 3, nesten 4 år for og ta av 17 kil! Men jeg har holdt de vekk da, og egentlig ikke slanket meg,- bare gradvis fått en sunnere livsstil. Og som sagt, magen var ikke ødelagt,- selv om jeg trodde det etter første svangerskap. "Alle" sa jo at noen "ble ødelagt" etter graviditet.....Og mammabukser etter 6 mndr, hvorav 5 av de med en god del trening, skulle vel tilsi at magen hadde "delt seg", og dermed ble stor for evig og alltid..Men det er ikke sant..Og ser man på bilder av Gwn Stefani, så har man et godt eksempel på ei med delte magemuskler OG six-pack, og flat mage..Skal prøve og finne det bildet,-. og sende link...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen linker av bilder med flat mage og delte magemuskler:

http://www.seher.no/864728/gwen-stefani-maa-trene-fem-ganger-i-uken

-og beklager at jeg linker til en blogg. Men jeg kjenner henne ikke så er ikke noe reklame,- og håper det ikke er ulovil. Den kom opp da jeg søkte på Gwn Stefani og "delte magemuskler"

http://cathrineslilleboble.blogg.no/1303715343_delte_magemuskler.html

Her ser du tydelig at magen ikke er "sammen";- men man kan ikke si at den IKKE er flat? :) Så det skal gå an, men selvsagt det krever MYE. Og hos noen mer enn andre,- ikke minst av TÅLMOD :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...