Gå til innhold

"La barn være barn" - TV-reklame fra McDonalds


Anbefalte innlegg

10150665520431718



Reklamen handler altså om at barn skal få lov til å søle, og selv velge om de vil ha eplebiter i happymealen. Men har egentlig slagordet "La barn være barn" noe som helst å gjøre med det reklamen viser, eller prøver de å få oss til å oppfatte noe annet?

Jeg holder en finger på at de vil at foreldre ikke skal tenke så alt for mye på om det barna spiser og blir vant til er er sunt eller ikke. Dette kan de selvfølgelig ikke lage en egen reklame ut av siden det blir drama, og de har altså valgt en litt "lurere" løsning for å få ut slagordet sitt til massene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå ser jeg ikke på TV så jeg slipper å bli utsatt for hjernedøde reklamefilmer, men jeg ser uansett ikke årsaken til å la seg opprøre.

Hvem sitt ansvar er det å ernære barna? Er det foreldre eller McDonalds??? Jeg tror de fleste foreldre som er noenlunde oppegående vet at uansett hva reklamen til McD sier så er fastfood et dårlig alternativ til hjemmelagd mat med gode råvarer og fritt for frityrløsninger et langt bedre alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det verste jeg ser er barn i treningstøy (som tydelig har vært på trening/spilt kamp o.l) drar på McDonalds eller Dolly for å spise middag. Grøss! Ja, en gang i blant, ok, men jeg mener fortsatt at maten man lager hjemme smaker bedre enn både McDonalds og Dolly.. At jeg en gang i blant kanskje drar dit er noe annet, for jeg tar et bevisst valg og vet hvor crappy food det faktisk er der(dermed er det veldig sjeldent jeg drar dit..), men barn? De trenger ikke å lære seg at man spiser middag på slike steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"La barn være barn", altså unge mennesker som skal tas vare på av foreldrene fordi de ikke er helt i stand til å ta 100% vare på seg selv. En av grunnene til det er at den "fornuftige" delen av hjernen ikke er helt utviklet før i begynnelsen av 20-årene. Deres evne til å forutsi konsekvenser av handlinger er ikke helt på plass, og det er derfor de voksnes jobb å gjøre det for dem - så langt det er mulig. Noen ganger lurer jeg på om noen voksne faktisk har en helt fungerende hjerne selv. Kanskje et resultat av at de også har hatt et dårlig kosthold? Er barnet overvektig, er som regel foreldrene det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på maccern to ganger på tre år og da valgte jeg kyllingfiletburgern og gulrøtter,hehe...men unger...nei,aldri:p

Hvis jeg først drar på maccern, burger king o.l kommer aldri til å kjøpe frukt eller grønnsaker! Da skal jeg ha burger og cola! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minner meg om ViMenn sitt slagord; "La menn være menn", haha :D Disse liker også å "grise rundt" :p

Det er nok et salgstriks fra McDonalds som skal gi foreldre bedre samvittighet av å kjøpe junkfood til ungene.. De får jo tross alt gulrot eller eple ved siden av.. Men som nevnt over, det er ikke Mc'ern sitt ansvar å fore ungene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg først drar på maccern, burger king o.l kommer aldri til å kjøpe frukt eller grønnsaker! Da skal jeg ha burger og cola! :p

Der er jeg sånn som de prestene som torturerer seg selv hver kveld ,pisker seg osv for å føle det slik jesus gjorde.:p Jeg får for mye skam og anger etterpå at det er helt jævlig,PLUSS jeg får innbildt halsbrann ...bare veeet jeg får halsbrann av dritt mat..og da får jeg det jo selvfølgelig!:meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om ViMenn sitt slagord; "La menn være menn", haha :D Disse liker også å "grise rundt" :p

Det er nok et salgstriks fra McDonalds som skal gi foreldre bedre samvittighet av å kjøpe junkfood til ungene.. De får jo tross alt gulrot eller eple ved siden av.. Men som nevnt over, det er ikke Mc'ern sitt ansvar å fore ungene...

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De slutter nok snart med salg av gulrot eller eple til happaymeal skal du se...bare vent;) Ingen unger velger det!

Mine unger velger eple eller gulrot - de liker ikke pommes frites... Nå er vi kanskje der bare en gang eller to i året, så de kunne gjerne valgt pommes frites for min del, men de liker det altså ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine unger velger eple eller gulrot - de liker ikke pommes frites... Nå er vi kanskje der bare en gang eller to i året, så de kunne gjerne valgt pommes frites for min del, men de liker det altså ikke.

Jøss!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en gang i blant moralsk støtte for de som går på McDonalds, men penger legger jeg aldri igjen der ;)

Når jeg var liten laget foreldrene mine hamburger with the works og pakket dem inn i brune papirposer :D Så fikk vi en pose hver og brus. Syns det var en smart løsning når vi maste om McDonalds/Burger King!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...