Gå til innhold

"La barn være barn" - TV-reklame fra McDonalds


Anbefalte innlegg

Jeg er en gang i blant moralsk støtte for de som går på McDonalds, men penger legger jeg aldri igjen der ;)

Når jeg var liten laget foreldrene mine hamburger with the works og pakket dem inn i brune papirposer :D Så fikk vi en pose hver og brus. Syns det var en smart løsning når vi maste om McDonalds/Burger King!

Mine foreldre tok meg med til McDonalds når jeg var liten... Men jeg spiste opp aldri burgern min, jeg ville bare ha lekene.. "Maten" dem serverte likte jeg ikke, rett og slett :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

<object style="height: 390px; width: 640px"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=UjeXpQ-fFs0"><param name="allowFullScreen" value="true"><param name="allowScriptAccess" value="always"><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=UjeXpQ-fFs0" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="360"></object>

Tja det ble litt feil på denne posten, er ikke så flink på å være teknisk. Se fra 1:20.. Han har et godt poeng der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jeg elsket Mcdonalds når jeg var liten, eeeeeeeeeeeeeeeeeelsket Macccaaaadonals!

Det var det kjekkeste i verden å få kjøpe happy meal når en var bitteliten knert og knaske i seg og løpe rundt og stupe i de ballene med masse farger.

Ah Mcdonalds <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jeg elsket Mcdonalds når jeg var liten, eeeeeeeeeeeeeeeeeelsket Macccaaaadonals!

Det var det kjekkeste i verden å få kjøpe happy meal når en var bitteliten knert og knaske i seg og løpe rundt og stupe i de ballene med masse farger.

Ah Mcdonalds <3

Var det fordi maten smakte godt at du likte McDonalds, eller var det fordi det var så stas med en overraskelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener slagordet er helt tullete..

Ja barn skal få lov å være barn.. Mange som presser ungene veldig med stramme timeplaner, ting som skal rekkes, perfeksjon i alle ledd osv.. :) så der synes jeg barn skal få være barn, og ha mulighet til ett rolig og avslappa liv.

Men når det McD, vel jeg er vel ganske klar i tidligere tråder og om mine meninger i forhold til kost og barn..

Barn skal spise sunt og variert.. Alle barn burde vokse opp med sunn hjemmelaga mat, med mye grønt.. Uansett tidsklemme eller ikke, alle har mulighet med riktig fokus og planlegging til å lage god mat hver dag. Ikke ting som kommer ut av pappesker og poser..

Nå skal de sies at jeg og tar de med på McDs når de spør en gang i blant.. Men de spiser ekstremt sjeldent den maten og er mer der fordi det er gøy å gå på McD med andre unger og for å få leke..

Ellers så spør de heller om å gå på kafè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsket McD i mine yngre år selv! Lekerom , masse farger og klovn! Ikke maten i fokus her, var liksom gøy å spise. Ingen andre restauranter kan matche det ;) Skjønner godt mamma og de tok med oss, sine fire barn der, selv om de ikke likte maten så godt, fikk de hvertfall fred med bordet mens barna var inne å boltret seg ;);)

Men når det er sagt så var jeg og min sønn på fire år, på mcen for tre uker siden. Det er første gang jeg har tatt han med det. Det var utelukkende fordi alle andre steder i byen var stappfulle når vi hadde vært på kino...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, barn liker å bestemme selv. "Vil du ha eplebiter eller gulerøtter?" Sånn. Da fikk han bestemme selv :D Jeg ville ikke vært komfortabel med at sønnen min spiser mat jeg selv velger å ikke spise, som McDonalds mat. Jeg kan forstå at en gang i året er ikke noen krise, men det får bestefar ta seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste barn som får lov til å spise fritt går som oftest ikke bra meg inkludert når jeg var liten.

Flaks at jeg begynte å trene, og ikke spiste på dritt mat hver dag.

Heller foreldrer som passer på at du får i deg sunn mat enn "snille foreldre" som lar deg spise fast food og alt annet dritt mat ofte.

Vil du ha en sønn/datte å leve et sunt liv når han/hun vokser så må du oppdra han/hun på den riktig måten? greit å spise det engang iblant, men poenget er at de fleste som spiser "grandiosa" ofte er jo fordi de spiser sånn til vanlig?

Fra en tidligere overvektig gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to gangene min datter å jeg har vært på burger king å spist (ikke samme som mcdonalds, men alikevel det samme :p ) så har jeg fått beskjed av henne at hun vil ha happy meal med pannekaker og vann:p vet de færreste barn er slik at de somregel velger det sunneste alternativet, men slik her heldigvis min treåring:) men er enig i at det er ett håpløst opplegg å la barn velge frukt eller hamburgenr. Spesiellt om middag på mcdonalds er en gjenganger, noe det desverre blir hos fler og fler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis McDonald's flere ganger hver dag i noen uker, så skal du se hvor fantastisk du føler deg. Kan ikke tenke meg unger føler seg noe bedre heller. Meg + spring break i sørstatene + McDonald's hver dag? Ble jo såpass slapp og sliten at jeg orket fint lite. Kjenner en dame som kun gir ungene sine naturlig og helt hjemmelaget mat. Snillere og roligere unger har jeg aldri sett før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De slutter nok snart med salg av gulrot eller eple til happaymeal skal du se...bare vent;) Ingen unger velger det!

De kommer neppe til å slutte med det. Fastfoodsteder taper i mange tilfeller penger på å tilby salatbar (mye som blir kastet), men det er god PR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...