Gå til innhold

Krigen om lavkarbo


Vegard L

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kirill W., jeg skjønner ikke helt hvorfor du har problemer med Michael Eades - kan du utdype?

Sånn bortsett fra at han er en helt episk cherry picker? Fyren ignorerer ALT som ikke støtter hans syn.

Exibit A:

The Blog of Michael R. Eades, M.D. » Is a calorie always a calorie?

Les den der og fortell meg om du ser noen problemer med tankegangen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det å være cherry picker kan vel de aller fleste av oss beskyldes for? Noe du eksemplifiserer veldig godt nå med å trekke frem en artikkel du mener støtter ditt syn.

Jeg mener artiklene hans er godt formulert og dokumentert.

Les artikkelen jeg linket til.

Og les litt om hva cherry picking faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger i menneskets natur å være cherrypickere. Den artikkelen fra Eades var ekstremt dårlig, men jeg har også lest bra ting fra han.

Militante råveganere er ikke cherrypickere, de støtter seg ikke til studier i det hele tatt :D

Nja, men det er forskjeller på cherry picking og CHERRY PICKING. Eades tar det til et helt nytt nivå.

For å sitere min homie Lyle:

Yeah, a broken clock is right twice a day too. Because someone makes one good point doesn’t change the fact that EVERYTHING ELSE THEY ARE SAYING IS COMPLETELY FUCKING RETARDEDLY WRONG.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les artikkelen jeg linket til.

Jeg har lest den, og ser at den er farget av hans syn på karbohydrater og kalorirestriksjoner.

Og les litt om hva cherry picking faktisk er.

Jeg vet hva favoriserende bias er, og hvordan det virker. Jeg skjønner også at vi alle på hvert vårt vis er flinke - bevisste eller ubevisste - til å trekke frem påstander, anekdoter og bevis for å støtte våre synspunkter.

Det som er tingen er at det etter hvert kommer mer og mer forskning som støtter lavkarbohypotesen. Micahel Eades er ikke den eneste kilden til min forståelse av hvordan et lavkarbo kosthold påvirker den menneskelige metabolisen og organismen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest den, og ser at den er farget av hans syn på karbohydrater og kalorirestriksjoner.

"Farget"? Den artikkelen er ikke "farget", den er tilbakestående og feil. La oss ikke gå rundt grøten her og faktisk kalle en spade for en spade. Artikkelen er et bevis på ett av to ting:

1. Eades lyger til sine lesere med vilje.

2. Eades lyger ikke, og faktisk tror på sitt eget pissprat. Dette ville vært et langt mer skremmende scenario siden en person som setter "Dr" forran etternavnet sitt faktisk burde vite bedre enn å sammenligne to HELT forskjellige studier for også å konkludere noe som helst.

Jeg vet hva favoriserende bias er, og hvordan det virker. Jeg skjønner også at vi alle på hvert vårt vis er flinke - bevisste eller ubevisste - til å trekke frem påstander, anekdoter og bevis for å støtte våre synspunkter.

Det som er tingen er at det etter hvert kommer mer og mer forskning som støtter lavkarbohypotesen. Micahel Eades er ikke den eneste kilden til min forståelse av hvordan et lavkarbo kosthold påvirker den menneskelige metabolisen og organismen.

Studier, PLEASE.

PS: Det er i det hele tatt skremmende at du refererer til Eades som en "kilde".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forøvrig, kan du utdype litt mer mtp hva du mente med "lavkarbohypotesen", så det ikke oppstår noen misforståelser her.

Hypotesen om at karbohydratrestriksjon har hjulpet mange mennesker til å miste kroppsfett og forbedre den metabolske helsen deres. Selv om det ikke fungerer for alle, er det ingen tvil om at karbohydratrestriksjon fører til tapt fettmasse hos mange, og kanskje tilogmed de aller fleste overvektige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...