Gå til innhold

13 dagers stoffskiftedietten !


Atesto

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen her inne som har prøvde denne dietten ? har lest mye godt om den og en del som ikke er så positivt! dietten varer i 13 dager så tenkte jeg skulle hive meg på den nå i februar ! som dere ser er det ikke så veldig mye mat og spise når du følger denne kuren.. gi meg noen tips eller to om dere gidder =)

Dag 1 og 8:

Frokost: 1 kopp sort kaffe+ 1 sukkerbit

Lunsj: 2 hardkokte egg+ spinat eller brokkoli kokt i vann+ 1 frukt

Middag: 1 biff på 200g + grønn salat med dressing

Dag 2 og 9:

Frokost: 1 kopp sort kaffe+ 1 sukkerbit

lunsj: 1/2 boks med skinke + 1 beger med yoghurt naturell

middag: 1 biff på 200g+ grønn salat med dressing

dag 3 og 10:

frokost: 1 kopp sort kaffe+ 1 sukkerbit + en stk. ristet brød uten pålegg

lunsj: 2 hardkokte egg+ 1/2 boks med skinke+ salat med dressing

middag: kokt stangselleri+ 1 tomat+ 1 frukt

dag 4 og 11:

frokost: 1 kopp sort kaffe+ 1 sukkerbit+ en stk ristet brød uten pålegg.

lunsj: 2 dl appelsin- eller eplejuice+ 1 beger naturell yoghurt

middag: 1 hardkokt egg+ 1 reven gulrot+ 1 beger cottagecheese

dag 5 og 12:

frokost: 1 stor reven gulrot med sitron

lunsj: 1 stort stk. kokt torsk (eller ørret, laks) m. /siron og en klatt smør

middag: 1 biff på 200g+ salat m/dressing+ stangselleri

dag 6 og 13:

frokost: 1 kopp sort kaffe+ 1 sukkerbit+ en stk. ristet brød uten pålegg

lunsj: 2 hardkokte egg + 1 stor reven gulrot

middag: 250g kylling (rent kjøtt uten skinn)+ salat m/dressing

dag 7:

frokost: 1 kopp te uten verken sukker eller annen søtningsmiddel

lunsj: Ingenting. Det hjelper å drikke vann!

middag: Grillet lammekotelett 200g+ 1 eple.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den dietten der tror jeg at jeg ville prøvd å glemme raskest mulig. Opprett heller en loggbok her på forum, fortell oss om dine mål (regner med at det er en grunn til at du skal på diett) og skriv opp hva du vanligvis spiser, drikker og trener i løpet av en "vanlig" dag. Dermed kan flere ta en titt og komme med tips til hvordan du best oppnår dine mål.

TTT, ting tar tid, og det finnes desverre ingen mirakelkur, selv om mange tror det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne dietten skal faktisk være laget av Mayo Clinic i USA, som er en velkjent klinikk! Men at de kan finne opp sånn tull, det skjønner jeg virkelig ikke...En sukkerbit og kaffe til frokost - hva i huleste skal det være godt for. Vekke blodsukkeret? Skulle jeg vært noe ekstrem på noe vis sånn sett, så ville jeg i det minste valgt en kapsel med omega-3...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et kjapt søk fant jeg ut at dietten stammer fra Rikshospitalet i Danmark og kjapt oppsummert består den av 41%fett, 31% protein og 29% karbo. Hensikten er at man skal gå ned 6-10 kg på 13 dager med denne sammensetningen. Sorry uttrykket og faren for å kaste stein i glasshus, men fy f... for en idiotisk filosofi og latterlig forslag til diett. Håper det går bedre med den vanlige danske borger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et kjapt søk fant jeg ut at dietten stammer fra Rikshospitalet i Danmark og kjapt oppsummert består den av 41%fett, 31% protein og 29% karbo. Hensikten er at man skal gå ned 6-10 kg på 13 dager med denne sammensetningen. Sorry uttrykket og faren for å kaste stein i glasshus, men fy f... for en idiotisk filosofi og latterlig forslag til diett. Håper det går bedre med den vanlige danske borger.

Danskene er flinke til å designe barnevennlige fornøyelsesparker - ikke dietter tydeligvis :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at denne dietten er beregnet for sykelige overvektige som kanskje trenger gå ned i vekt før en operasjon eller noe slikt. Selvsagt mye rart her og de sukkerbitene og toasten lar seg vanskelig argumetere for :confused:. Men at dietten faktisk ville fungert for målgruppen tror jeg nok og muskelsvinn er uansett ikke noe stort problem når kroppen har veldig mye fett og tære på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet oppstår når noen tar denne dietten ut av sin sammenheng og publiserer den på ulike treningsforum, slankeforum, blogger, osv, i den hensikt at det er en kjapp måte å gå ned i vekt på. Hensikten her er vel å fraråde trådstarter dietten.

Den er ikkje meir logisk fordi den blir satt i sammenheng med overvektige. Kaffi og sukkerbit til frokost og ristet brød uten pålegg henger ikkje på greip uansett kordan man vrir og vender på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikkje meir logisk fordi den blir satt i sammenheng med overvektige. Kaffi og sukkerbit til frokost og ristet brød uten pålegg henger ikkje på greip uansett kordan man vrir og vender på det.

Aldri vært meningen å få det til å henge på greip heller, men den er nå en gang laget av Rikshospitalet i Danmark for et spesifikt formål, logisk eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært meningen å få det til å henge på greip heller, men den er nå en gang laget av Rikshospitalet i Danmark for et spesifikt formål, logisk eller ei.

Formålet var sikkert å få en sta fyr til å gå ned i vekt som truet med å banke opp personalet om han ikke fikk sin sukkerbite i kaffen og en toastskive i ny og ne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formålet var sikkert å få en sta fyr til å gå ned i vekt som truet med å banke opp personalet om han ikke fikk sin sukkerbite i kaffen og en toastskive i ny og ne :D

Haha, det tenkte jeg også! Pappa er overvektig og han MÅ ha noe søtt til kaffen. Men hadde han bare spist det som står på den menyen ved siden av...Da hadde vel kanskje ikke overvekten vært noe problem :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette er en diett som er laget av Mayo, så er den laget for "morbidly obese", altså sykelig overvektige. De har helt andre krav til næringsstoffer inn enn "vi andre". Men den er sikkert glimrende til å fjerne uønskede muskler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...