Gå til innhold

13 dagers stoffskiftedietten !


Atesto

Anbefalte innlegg

Om dette er en diett som er laget av Mayo, så er den laget for "morbidly obese", altså sykelig overvektige. De har helt andre krav til næringsstoffer inn enn "vi andre". Men den er sikkert glimrende til å fjerne uønskede muskler ;)

Hvorfor har de det? De trenger vel like mye næring de også - i hvert fall mikronæringsstoffer? Jeg spør fordi jeg ikke vet og fordi jeg syntes det er interessant. Jeg har nemlig hørt at mange overvektige faktisk er så underernærte på næringsstoffer at det bygger opp under deres overvekt. Dvs at kroppen ikke får den næringen den trenger fra maten (f.eks mye junk food) og kroppen responderer derfor med en økt sultfølelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor har de det? De trenger vel like mye næring de også - i hvert fall mikronæringsstoffer? Jeg spør fordi jeg ikke vet og fordi jeg syntes det er interessant. Jeg har nemlig hørt at mange overvektige faktisk er så underernærte på næringsstoffer at det bygger opp under deres overvekt. Dvs at kroppen ikke får den næringen den trenger fra maten (f.eks mye junk food) og kroppen responderer derfor med en økt sultfølelse...

Vitainer og mineraler, ja. Men uten konkrete referanser har jeg lest mye om overvekt og fordelaktig partisjonering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitainer og mineraler, ja. Men uten konkrete referanser har jeg lest mye om overvekt og fordelaktig partisjonering...

Ja det var det jeg mente. Denne dietten har ikke veldig mye av det heller, stort sett bare salat. Men igjen, den er vel bare for 13 dager, så da er det vel ikke SÅ ille. Men den sukkerbiten til kaffen, den forstår jeg meg virkelig ikke på. Ei heller på den rista brødskiva :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som med suppekuren som ekstremt overvektige går ned mye av. Har noen kollegaer som går en uke på, og en uke av hvor de legger alt på seg igjen. :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...