Gå til innhold

Sommerkroppen 2016


frkangel

Anbefalte innlegg

Men 100 g ned er jo fortsatt ned :) Synes du er kjempeflink jeg! Jeg kjenner jeg jobber litt for å ta de rette valgene. Slipper litt kontrollen nå når jeg øker i kcal, og det er vanskelig. I dag legger jeg meg på 1600 og tenker at dette nok er riktig vedlikeholdsnivå for meg. Så planen er å trene og ha gode vaner fremover så får jeg vurdere etterhvert om jeg går opp igjen i vekt, for det vil jeg virkelig ikke. Tenker forresten å finne frem målebåndet i helgen.... Litt skummelt.... Ha en kjempefin fredagskveld (y)

Det er jo sant, takk for det:)

 

Ja alltid litt utfordringer det der med å øke kalorier, men jeg tror kanskje man ikke må overtenke alt så mye, men heller holde det sunt og variert og la helg være helg. Blir vane etterhvert det å… Kjenner det funker for meg pr d.d iallefall. Ser jo at du er flink å holder track på kalorier osv, men der er jeg selv veldig dårlig - teller ikke, men føler jeg allikvel har en ca følelse på hva jeg ligger på..

Å finne frem målebåndet er nok lurt, man skal ikke alltid se seg blind på den vekta altså:)

Sikker på at du når målene dine jeg, Tine.

 

God fredag til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Står noen av dere opp veldig tidlig kun for å trene? Blir dere trøtte ettrpå? jeg har både stått opp 05:30 og 06:00 og vært veldig trøtt etterpå når jeg er hjemme igjen :-/ 

Hvordan spiser dere? Er dere på dietter, eller kaloriunderskudd? Maten har jo utrolig mye å si for å få resultater, så føler jeg trenger litt motivasjon her også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tirsdag og hei godtesmell :whistle: 

Idag er en dag hvor jeg rett & slett ga etter for søtsuget selv om det er en vanlig ukedag, både blitt litt smågodt & chips idag -eller rettelse: blir litt chips ikveld... jaja - fortsetter med gode vaner imorgen … ;)

Ha en god dag folkens...

 

Endret av Keek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står noen av dere opp veldig tidlig kun for å trene? Blir dere trøtte ettrpå? jeg har både stått opp 05:30 og 06:00 og vært veldig trøtt etterpå når jeg er hjemme igjen :-/ 

Hvordan spiser dere? Er dere på dietter, eller kaloriunderskudd? Maten har jo utrolig mye å si for å få resultater, så føler jeg trenger litt motivasjon her også!

Velkommen :)

 

Selv følger jeg ingen spesiell diett, men spiser når jeg er sulten og tenker etter at jeg skal spise mat som er bra for kroppen min, gir meg energi og næring :)

Følger med på vekten 1 gang pr uke for å se at ting går rett vei… Jeg har også en eller to dager i uken hvor jeg unner meg litt snop, men igjen ikke samme mengder som tidligere - prøver å begrense det. Og jeg MÅ ikke ha godis selvom det er lørdag lksom, som idag ble det godteri på en helt vanlig tirsdag fordi jeg hadde veeeeeldig veldgig lyst på ;)

Eller trener jeg 3 -4 økter pr uke, men fokus på styrketrening. Trener ikke lenger på morgenen da jeg ikke fikser det på denne tiden av året, mørkt og kaldt så tidlig og synes det er enkelre å heller få til en god økt etter jobb..

 

Lykke til på veien mot målet ditt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg slenge meg på her? Har litt lyst å bli "kjent" med ny folk på forum her, er ganske nybeginner :p her allerede gjort om kosthold og trening for 2 uker siden, og har fått 4cm mindre på midje, at det er mulig XD men når jeg starta så var jeg veldig opplåst da, bodde på hotell i en uke og det var buffet på hver måltid + dessertbord :p etter den uke så bestemte jeg for å gjøre noe med kroppen mot SK16, og nå kommer jula snart så man må tenke på det og :p har trent styrke 4 ganger per uke (kjører overkropp/underkropp splitt x2) og litt cardio når jeg føler for det. Loggfører maten jeg spiser på Lifesum og sikter på en moderat underskudd av kalorier. Noe må jeg ha gjort riktig fordi jeg føler meg veldig bra nå :D må bare holde det sånn fram til sommer 2016 :p det er det som er vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er midt i eksamensperiode så jeg har falt litt ut her, med å være aktiv på nettet, men jeg er ikke ute av å passe på vektnedgangen :)

Des 2014: 102 kg

12 okt: 84.3 kg

19 okt: 81.6 kg

26 okt: 80.3 kg

2 nov: 79.5 kg

9 nov: 79.7 kg

16 nov: 78.7 kg

Så totalt fra des 2014, til denen uken har jeg gått ned 23, 5 kg, og gått fra fedme til overvektig på BMI kalkultaoren :D DET er jeg storfornøyd med :D

Jeg snikveide meg idag å er nå bare 0.8 kg ifra å komme til 25 kg, en milepæl :D

Jeg meldte meg inn i et treningssenter for en mnd siden men har ikke tid til å trene nå dessverre, jeg er i eksamensperiode, da jeg er fulltidsstudent, er 4 barns mor, og må gjøre mine studier, samt lekser med barna, og fritidsaktiviteter for de, så akuratt nå strekker ikek tiden til, men jeg passer da på å være så aktiv som jeg kan i hverdagen, samt tenker gjennom hva jeg putter inn, og noterer alt i vektklubben til VG :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg slenge meg på her? Har litt lyst å bli "kjent" med ny folk på forum her, er ganske nybeginner :p her allerede gjort om kosthold og trening for 2 uker siden, og har fått 4cm mindre på midje, at det er mulig XD men når jeg starta så var jeg veldig opplåst da, bodde på hotell i en uke og det var buffet på hver måltid + dessertbord :p etter den uke så bestemte jeg for å gjøre noe med kroppen mot SK16, og nå kommer jula snart så man må tenke på det og :p har trent styrke 4 ganger per uke (kjører overkropp/underkropp splitt x2) og litt cardio når jeg føler for det. Loggfører maten jeg spiser på Lifesum og sikter på en moderat underskudd av kalorier. Noe må jeg ha gjort riktig fordi jeg føler meg veldig bra nå :D må bare holde det sånn fram til sommer 2016 :p det er det som er vanskelig. 

Selfølgelig kan du det :D Kjempegøy å se at så mange jobber med SK16 B) 
Veldig bra at du har begynt, jeg synes det er det vanskligste! Sliter litt selv med å komme igang igjen etter 13kg ned, må finne motivasjonen igjen, derfor jeg startet denne tråden :) håper den snart dukker opp igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er midt i eksamensperiode så jeg har falt litt ut her, med å være aktiv på nettet, men jeg er ikke ute av å passe på vektnedgangen :)

Des 2014: 102 kg

12 okt: 84.3 kg

19 okt: 81.6 kg

26 okt: 80.3 kg

2 nov: 79.5 kg

9 nov: 79.7 kg

16 nov: 78.7 kg

Så totalt fra des 2014, til denen uken har jeg gått ned 23, 5 kg, og gått fra fedme til overvektig på BMI kalkultaoren :D DET er jeg storfornøyd med :D

Jeg snikveide meg idag å er nå bare 0.8 kg ifra å komme til 25 kg, en milepæl :D

Jeg meldte meg inn i et treningssenter for en mnd siden men har ikke tid til å trene nå dessverre, jeg er i eksamensperiode, da jeg er fulltidsstudent, er 4 barns mor, og må gjøre mine studier, samt lekser med barna, og fritidsaktiviteter for de, så akuratt nå strekker ikek tiden til, men jeg passer da på å være så aktiv som jeg kan i hverdagen, samt tenker gjennom hva jeg putter inn, og noterer alt i vektklubben til VG :)

 

 

wow, gratulerer! :D for en jobb! (y)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden flyr! Enda ikke funnet motivasjonen, håper den dukker opp snart.. Jeg tror jeg sliter litt med å gå tilbake til den livsstilen fordi jeg ikke trivdes.. De 3-4 mnd jeg gikk ned 13 kg var jævlige! Hva gjør dere når dere treffer veggen ? 

Vurderer sterkt nett PT, erfaringer .. ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at hver gang jeg har stoppa, så har det blitt mye enklere å komme tilbake til livstilen enn hvis man sammenligner med gangen før. Har du gjort noe en gang så har veggen automatisk blitt mye mindre, enklere å hoppe over den når man skal starte igjen :)

Når jeg vil holde meg motivert, så hjelper det å følge mange fitness folk på instagram :p så får jeg tips og blir motivert kontinuerlig.

Tiden flyr! Enda ikke funnet motivasjonen, håper den dukker opp snart.. Jeg tror jeg sliter litt med å gå tilbake til den livsstilen fordi jeg ikke trivdes.. De 3-4 mnd jeg gikk ned 13 kg var jævlige! Hva gjør dere når dere treffer veggen ? 

Vurderer sterkt nett PT, erfaringer .. ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg er i ferd med å gå på en stjernesmell når det gjelder å spise vedlikeholdskost. Denne uken har det blitt et vanvittig kalorioverskudd, av ulike grunner. Tenkte jeg skulle forsøke et par dagers faste (torsdag og søndag, inntak ca 500 kcal) for å justere litt på regnskapet, og så må jeg jobbe litt for å finne et kosthold som kan fungere i hverdagen, uten at det blir ensformig eller at jeg overspiser. Jeg blir vanvittig sugen på mat når jeg inntar mye karbohydrater f eks. Samtidig er ikke lavkarbo noe for meg så jeg må finne "de rette karbene" og havregryn er dessverre ikke en av dem... Hvis ikke  dette funker så får jeg be om kostveiledning på treningssenteret. Synes det er utrolig vanskelig å spise vedlikehold, jeg må rett og slett lage helt nye vaner og rutiner. Og på 1600 kcal som er mitt antatte kcal-nivå så er det ikke rom for de helt store utskeielsene i hverdagen. Hvordan gjør dere det, for å justere kostinntaket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiden flyr! Enda ikke funnet motivasjonen, håper den dukker opp snart.. Jeg tror jeg sliter litt med å gå tilbake til den livsstilen fordi jeg ikke trivdes.. De 3-4 mnd jeg gikk ned 13 kg var jævlige! Hva gjør dere når dere treffer veggen ? 

Vurderer sterkt nett PT, erfaringer .. ? :)

Hvis det var jævlig å gå ned i vekt, så har du gjort noe feil, eller levd på en måte som du ikke kan satse på å gjøre igjen. Det kan ikke være jævlig å gå i vekt hvis man har mye å gå ned. Selvfølgelig, det vil være vanskelig innimellom, spesielt til å begynne med, men det handler jo om å finne en livsstil man kan leve med.

Hvorfor var det jævlig? Spiste du for lite? Var du sulten? Spiste du ingenting du likte? Tok det for mye tid? Ble du "besatt" av vektnedgang? 

Du må finne ut hva som var galt sist, for å vite hva du skal forbedre nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med ^_^

Jeg begynte den 4. nov så har holdt på litt over 2 uker nå og jeg har veiedager på fredager. 

Jente, 21 år, høyde 172 cm.
Startvekt: 97 kg
20. Nov: 95,2 kg.

Tidligere har jeg ved to forskjellige tilfeller klart og gått ned 11 kg men gått opp igjen begge gangene med renter.. Så jeg vet jeg klarer meg ned til - 11 iallefall, haha.. Å har egentlig prøvd å slanke meg av og på så lenge jeg kan huske. For 1-2 år siden sluttet jeg å snuse å gikk opp 15 kg på en mnd men jeg begynte selfølgelig igjen.. Nå har jeg vært 22 dager snusfri og helt i begynnelsen gikk jeg opp 1 kg - fikk panikk - begynte å slanke meg og nå veier jeg mindre enn før jeg sluttet å snuse. Så får vi se hvor lenge det varer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var jævlig å gå ned i vekt, så har du gjort noe feil, eller levd på en måte som du ikke kan satse på å gjøre igjen. Det kan ikke være jævlig å gå i vekt hvis man har mye å gå ned. Selvfølgelig, det vil være vanskelig innimellom, spesielt til å begynne med, men det handler jo om å finne en livsstil man kan leve med.

Hvorfor var det jævlig? Spiste du for lite? Var du sulten? Spiste du ingenting du likte? Tok det for mye tid? Ble du "besatt" av vektnedgang? 

Du må finne ut hva som var galt sist, for å vite hva du skal forbedre nå. 

Ja det har jeg forstått, noe må ha gått galt siden jeg ikke vil tilbake.. Problemet er vel at jeg ikke aner hvorfor.. Jeg er en kresen sjel, men maten var helt ok, gikk i kylling for det meste.. Var ikke mye sulten, spiste ganske bra med sunn mat. Tiden er iallefall ingenting å klage på, jeg har god tid å er stolt over 13kg på 3 mnd ish.. 

kanskje det er fordi jeg følte meg litt alene på en måte.. jeg vet faktisk ikke! :( får gå i tenkeboksen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har jeg forstått, noe må ha gått galt siden jeg ikke vil tilbake.. Problemet er vel at jeg ikke aner hvorfor.. Jeg er en kresen sjel, men maten var helt ok, gikk i kylling for det meste.. Var ikke mye sulten, spiste ganske bra med sunn mat. Tiden er iallefall ingenting å klage på, jeg har god tid å er stolt over 13kg på 3 mnd ish.. 
kanskje det er fordi jeg følte meg litt alene på en måte.. jeg vet faktisk ikke! :( får gå i tenkeboksen..

Men hvorfor følte du deg alene? FFøler du deg mindre alene når du ikke slanker deg? Hvorfor det? Det er jo ikke noe som skal gå utover noe annet i livet enn hva du putter i munnen. Høres ut som du rett og slett har tenkt for mye slanking, og for lite livsstil? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er midt i eksamensperiode så jeg har falt litt ut her, med å være aktiv på nettet, men jeg er ikke ute av å passe på vektnedgangen :)

Des 2014: 102 kg

12 okt: 84.3 kg

19 okt: 81.6 kg

26 okt: 80.3 kg

2 nov: 79.5 kg

9 nov: 79.7 kg

16 nov: 78.7 kg

Så totalt fra des 2014, til denen uken har jeg gått ned 23, 5 kg, og gått fra fedme til overvektig på BMI kalkultaoren :D DET er jeg storfornøyd med :D

Jeg snikveide meg idag å er nå bare 0.8 kg ifra å komme til 25 kg, en milepæl :D

Jeg meldte meg inn i et treningssenter for en mnd siden men har ikke tid til å trene nå dessverre, jeg er i eksamensperiode, da jeg er fulltidsstudent, er 4 barns mor, og må gjøre mine studier, samt lekser med barna, og fritidsaktiviteter for de, så akuratt nå strekker ikek tiden til, men jeg passer da på å være så aktiv som jeg kan i hverdagen, samt tenker gjennom hva jeg putter inn, og noterer alt i vektklubben til VG :)

 

 

Så sinnsykt bra jobba :) Flink du er - imponerende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag <3

 

Startvekt var 86,2

23.10 85

30.10 83,7

06.11 82,5

13.11: 82,4
 
20.11: 81,8 - Jippi :) 
 
Skal nok holde hardt å komme meg ned på 79 som er målet til 4 desmber, men vi får se. Uansett godt fornøyd med at det går ritkig vei. I tilleg veldig gøy å få på seg bukser som lenge har vært veldig trange på og se at de nå sitter ganske så behagelig på(y)
 
 
 
 
Endret av Keek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med ^_^

Jeg begynte den 4. nov så har holdt på litt over 2 uker nå og jeg har veiedager på fredager. 

Jente, 21 år, høyde 172 cm.
Startvekt: 97 kg
20. Nov: 95,2 kg.

Tidligere har jeg ved to forskjellige tilfeller klart og gått ned 11 kg men gått opp igjen begge gangene med renter.. Så jeg vet jeg klarer meg ned til - 11 iallefall, haha.. Å har egentlig prøvd å slanke meg av og på så lenge jeg kan huske. For 1-2 år siden sluttet jeg å snuse å gikk opp 15 kg på en mnd men jeg begynte selfølgelig igjen.. Nå har jeg vært 22 dager snusfri og helt i begynnelsen gikk jeg opp 1 kg - fikk panikk - begynte å slanke meg og nå veier jeg mindre enn før jeg sluttet å snuse. Så får vi se hvor lenge det varer :) 

Så flink du har vært hitttill! (y) Får prøve å holde fokus på en livsstilendirng du kan leve med enn å se det som bare slanking- kanskje da lettere å unngå den smellen du kommer tl etter å ha kommet deg ned et viss antall kilo :) Sikke rpå at du klarer dette - Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...