Gå til innhold

TineR

Medlemmer
  • Innholdsteller

    294
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av TineR

  1. Har hatt 6 mnd planlagt fri fra styrketreningen og kondisjonstrening pga jobb. Vil nå starte opp igjen men må få re-etablert treningsrutinene ved å begynne med jogging -som jeg elsker! Det koster meg mer mentalt med styrketreningen så denne må komme etterhvert. Har løpt et par ganger, siste runde på 8,6 km (fortrinnsvis grus) ble ikke andpusten, og kunne dra på litt ekstra i motbakkene for å få til et slags intervall. Kjenner at formen utrolig nok fortsatt er rimelig god og jeg fant kjapt igjen løpetakten. MEN: dagen etterpå verket jeg intenst i begge knærne, vanskelig og lokalisere direkte hv
  2. Hvis det er måltidstips du er ute etter, så spiser jeg havregryn med proteinpulver umiddelbart etter trening (trener på morgenen). Deretter, 1,5-2 timer senere, så spiser jeg omelett på to egg med et LASS med grønnsaker. Minst 1 hel brokkoli pluss det jeg ellers måtte ha for hånden. Da er jeg mett ganske lenge. Jeg blir sulten som en ulv etter trening, men må passe kaloriene, og jeg er vant med å spise STOR prosjoner. Ingen spurvemåltid her i gården.
  3. Tusen takk for innspill! Helt enig i at flyes ikke er optimalt. Trente brystpress med hantler tidligere, men når jeg kom opp i en viss belastning så røyk albuen. Og den har jeg slitt med siden, til tross for gjentatt teknikksjekk, vektdrop og legebesøk. Så derfor valget av flyes. Sikkert en aldersgreie, dessverre Kjempebra om pullups! Det har jeg alltid hatt lyst til å lære så det legges inn i programmet Fordelen med å kjøre relativt få øvelser er jo at jeg har tidsmessig rom for å utvide litt og leke meg litt mer. Herlig i grunnen. Og jeg må telle over settene. Har ikke tenkt p
  4. Dame, 40 år, 59 kg, 160 cm. Mål: Opp i styrke, stramme opp kroppen, og ned i vekt. As usual… Har trent styrke i vel ett år, før det trente jeg mye spinning. Har holdt meg til FB sitt fullkropps-program, tre- fire dager i uken frem til juni, hadde gode resultater. Da falt jeg av lasset, det ble rett og slett for travelt å kombinere programmet med kondisjonstime, 120% stilling, tre mindreårige barn osv. Har trent litt sporadisk i sommer, slitt med motivasjonen. Men er nå tilbake. Og det kjennes himla bra ut, selv om jeg har tapt en del i belastning. Ser jeg trives best når jeg kan ta korte, inte
  5. TineR

    RYP app

    Ja absolutt. Men appen er kjent for å ikke fungere mht pålogging på IPhone 6. Dvs at en må lage kto via nettsidene deres, som har lagt nede pga konkursen. Kanskje noen visste om en måte å omgås dette på. Men i dag er technut sine sider i drift og jeg har fått opprettet konto. Så nå håper jeg det ordner seg 😃👍🏻
  6. Hei! Så flink du har vært! Det er virkelig krevende å ta fatt på ned-i-vekt-prosjekter, sånt står det respekt av! Jeg har forsøkt PSMF et par ganger men er neppe den med mest erfaring her inne. Jeg kan allikevel si noe om hva jeg plukket opp underveis. Jeg spiste masse grønnsaker jeg er ikke glad i å være sulten, og det hjalp på motivasjonen min. Gjennomfør innenfor et avgrenset tidsrom, slik du har satt 4 uker. Det er lettere å stå i det når en har en målstrek å forholde seg til. Ha en god plan for hva du gjør etterpå. Hvis ikke så er kiloene du har tapt på disse ukene kjapt tilbake igjen. Og
  7. TineR

    RYP app

    Vurderer å gå i gang med RYP men får ikke appen til å fungere. Iphone IOS 9. Får ikke registrert meg som bruker. Ja, jeg ser at TN er konkurs, men det har vel strengt tatt ingen betydning for appen? Eller? Andre med samme problem?
  8. Ah leser og leser, glimrende! Tusen takk for tips!
  9. Insulinsensitivitet? Hmmm forsto ikke helt koblingen...? Takk for raskt svar forresten 😃👍🏻
  10. Interessant! Sorry, virkelig ikke meningen å kuppe tråden, men finnes der tilsvarende magisk grense for damer? Tine
  11. Refeed, dag 5, først og fremst pga motivasjon, neppe nødvendig av fysiologiske grunner. Starter dagen med havregrøt og en baguett. Tre timer senere er jeg så skjelven at jeg har problemer med å finne meg mat. Helt utrolig hvilken effekt karbohydrater har. Ny runde havregrøt og baguett til lunsj. Kommer til å kjøre ett måltid til og så tilbake til PSMF. Fortsatt shaky i kroppen, urolig, sug etter mat. Gleder meg til å komme tilbake til PSMF, og finne roen igjen.
  12. Dag 3 PSMF, og det går i grunnen helt greit. Har funnet en rytme på måltidene, må bare passe på at jeg ikke glefser i meg lunsjen for tidlig men heller fordeler inntaket litt, slik at jeg ikke tar et jafs av salongmøblene på kveldstid. Har mistet masse vannvekt de siste to dagene og det kjennes utrolig bra ut og gir litt motivasjon til fortsettelsen. Forrige gang kjørte jeg for lenge uten refeed, så det ble et slit på slutten, denne gang skal jeg ha minst 1 refeed i uken. Har nedtelling til havregrøt på fredag Slik jeg har forstått det så skal refeed-dagene ligge innenfor det ordinære kcal-be
  13. TineR

    Dagens negative

    Tror eg bara må innse at i denna jobben så følge det me ein del uro. Å så må eg læra meg å håndtera det ute å ta så himligt på vei for alt (har hørrt at vin kan ha ein bedøvande effekt?) kvær einaste gang ting ikkje passe inn i boksen. Har minst 10 studiepoeng i emosjonell erfaringskompetanse (Det burde i grunnen feiras me litt vin), ska be om å få det dokumentert tror eg. Tar bilde av neglemerkene i betongen på kontoret, det sko vell vær dokumentasjon godt nokk. Ellår haugen med vinkorkar… Uansett, du har heilt rett, friday it is!
  14. TineR

    Dagens negative

    Då smalt de te på jobb igjen! Einaste eg vil akkurat nå e å trena masse å drikka vin. Vin på trening ville vært perfekt egentlig.
  15. Imponerende! Så flott at du holder ut og resultatet taler jo for seg selv! Jeg måtte kaste inn håndkle, ligger på en litt mer moderat variant nå, men har PSMF som back-up plan hvis jeg ikke når målet innen midten av mai Stå på og supert hvis du holder oss oppdatert! Kjekt å følge med
  16. Hei! Jeg følger programmet her. Er fortsatt novise, har kun trent siden i fjor sommer, så kan ikke gi deg noen råd utover å fortelle om mine erfaringer. Har modifisert litt, lagt til rumensk markløft, hipthrust og biceps curl med manual i stedet for ez bar. Planken er skiftet ut med div leg raise og andre sit-ups varianter. Mest for å få litt variasjon i øvelsene egentlig. Grunnprogrammet holder jeg på, trener styrke ca 3 ggr per uke og da er det -for meg ihvertfall- ikke poeng å kjøre split. Har hatt god fremgang, så kommer til å holde på programmet en stund til, trenger ikke endre det s
  17. Jeg surrer et lass med grønnsaker på stekepannen og slår over tre egg. Deilig omelett til lunsj, billig, full av næring og lett å frakte med seg evt lage dagen før.
  18. Tusen takk for svar! Elsker mat så jeg skal med letthet spise det inn igjen! Har absolutt ingen intensjon om å ligge for lavt, tvert i mot. 1650 er det kostholdsrådgiver på treningen har opplyst som mitt vedlikeholdsnivå, har derfor lagt meg på 250 kcal i underskudd for jeg tenkte det kunne være en sunn tilnærming. Oppdaget i en tilfeldig diskusjon i går at treningsbuddyen spiser inn igjen kcal-ene men det gjør ikke jeg, derfor spørsmålet. Målet er å være sunn og frisk og gjerne litt lettere (3-4kg) inn mot sommeren men jeg har ingen hast
  19. Jeg ligger nå i underskudd, ca 1400 kcal per dag (vedlikehold er ca 1650). Når jeg nå har trent cardio og forbrent omlag 300 kcal, skal jeg da spise disse inn igjen? Slik at balansen blir 1400? Jeg har alltid tenkt dette som bonustap, slik at underskuddet i dag da blir 250 (på redusert mat) og 300 på trening... Hvis ikke tar det ko en evighet å gå ned i vekt. Tenker jeg helt feil her?
  20. Ja du har nok rett i det. Jeg får smøre meg med tålmodighet rett og slett. Takk for svar 😃
  21. Neida, jeg er nok ikke tjukk, men allikevel over det jeg trives med. Ingen bikinikropp for å si det sånn Ja, muligens er det treningen jeg bør fokusere på. Jeg overkompliserer sikkert dette med mat. Vi jenter lærer at vi skal trene kardio og spise praktisk talt ingenting, så kjenner jeg tankemessig henger godt igjen i den gjørma der.
  22. Jeg har tidligere vært overvektig. Så slanket jeg meg i ett år, gikk ned til 52-53 kg som var rimelig perfekt for meg. Deretter har vekten sakte tuslet oppover igjen, og jeg føler meg ikke vel lengre. Har i tillegg utviklet et spisemønster med lite mat i ukedagene og overspising i helgene. Jupp! Trakker med begge beina godt i den berømte salaten! Så nå må jeg forsøke å stanse den periodiske overspisingen slik at jeg ikke ender tilbake til der jeg var. Og jeg bør kanskje legge meg litt under kcal-behovet for å rusle ned igjen de kiloene som har kommet på etter at jeg avsluttet slankeprosjektet?
  23. Etter 1,5 år med jojo-slanking så er jeg i ferd med å gi opp. Samtidig hater jeg virkelig vekten min nå. Er bare 160 høy, veier 57-58-ish, trivselsvekt 52-53 kg. Har lagt lenge lenge på 1300 kcal (totalbehov ca 1600 per døgn), og gikk opp i vekt når jeg skulle avslutte slankingen. Stresser nå vanvittig med å komme ned igjen. Frykter jeg er i ferd med å lage meg et problem, massivt kcalunderskudd i ukedagene og overspising i helgene. Jeg har påvist en hormonforstyrrelse som er forbundet med sykelig overvekt, risiko for diabetes og sensitivitet for karbohydrater, medisinsk anbefaling er derfor å
  24. Det lover bra Vekta viste noen kilo mer enn ønsket i dag så mulig jeg må holde på lengre en planlagt. Men vi får se, blir en vurdering opp mot treningskapasiteten underveis. Lykke til på din vei
  25. Det er jo kjempebra 👍🏻😃 Jeg håper å gå ned 2 kg på 2 uker, samt få matinntaket på et litt mer korrekt spor etterpå. I overkant mye digg og Baileys som sklir ned for tiden 😜 og det fungerer dårlig i det lange løp. Har det vært tungt å trene i psmf-perioden? Jeg er så fersk i gamet at jeg er redd for å miste det lille jeg løfter per i dag. Men trives ikke med vekten nå heller så da blir det å velge mellom to onder egentlig.
×
×
  • Opprett ny...