Gå til innhold

pirken

Medlemmer
  • Innholdsteller

    108
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om pirken

  • Rang
    Medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Er dette ALT du spiser? Ingen småspising eller drikking mellom måltidene? Hva med helgene? Hvor mye spiser du da? Hvis dette er alt du spiser så bør du nok ta en tur til legen. Men jeg har en mistanke om at du nok spiser mer enn det der, totalt sett. Støtter forslag om å logge ALT du putter i munnen, hver dag, i noen uker. Husk å veie det! Så vil du se hvor problemet kanskje ligger...
  2. Det var ikke meningen å stille sspørsmålene slik at du skulle føle at du skylder meg et svar. Men enn oppfordring til at du selv spør deg dette og reflekterer over det. Du har vært kjempeflink, men fortjener å greie å gå ned i vekt uten å ha det forferdelig! Viktig å passe på seg selv. Håper du finner ut av det!
  3. Men hvorfor følte du deg alene? FFøler du deg mindre alene når du ikke slanker deg? Hvorfor det? Det er jo ikke noe som skal gå utover noe annet i livet enn hva du putter i munnen. Høres ut som du rett og slett har tenkt for mye slanking, og for lite livsstil?
  4. Hvis det var jævlig å gå ned i vekt, så har du gjort noe feil, eller levd på en måte som du ikke kan satse på å gjøre igjen. Det kan ikke være jævlig å gå i vekt hvis man har mye å gå ned. Selvfølgelig, det vil være vanskelig innimellom, spesielt til å begynne med, men det handler jo om å finne en livsstil man kan leve med. Hvorfor var det jævlig? Spiste du for lite? Var du sulten? Spiste du ingenting du likte? Tok det for mye tid? Ble du "besatt" av vektnedgang? Du må finne ut hva som var galt sist, for å vite hva du skal forbedre nå.
  5. Jeg kjenner flere som har gått der, og alle sier IKKE gjør det! Det har vært mye rot med studiet til Atlantis, og mange skuffede studenter som har opplevd at nei, de kan ikke bli kliniske ernæringsfysiologer, for de kommer ikke inn på master, selv om skolen påstår det motsatte (det hjelper jo ikke at AMH sier ja, når UIB og UIO sier nei...). Det har vært mye krangling med skolen, og mye feilinfo fra skolens side. Dette kan jo ha ordnet seg mirakuløst siden i fjor, men jeg ville hvertfall ikke begynt der uten å ta en grundig prat med studenter som skal avslutte sin bachelor nå til våren, for å
  6. Nå tror jeg ikke jeg har tilpasset meg lavt kaloriinntak, med mindre 2-3 mnd på ca 1500 kcal har "ødelagt" noe? Er bare ett år siden jeg gikk opp i vekt, og jeg har alltid ligget på ca 2000 kcal/dagen + mer i helgene før det. Men "plutselig" la jeg på meg en del kilo i løpet av kort tid etter jeg sluttet på hormonprevensjon. Har aldri vært småspist, akkurat. Men ok, da har jeg en plan. Prøver meg på forslaget ditt om 1500/2000, og øke gradvis. Skal også stille på vekkerklokka 0530 så jeg fra nå av kan gå til trening i stedetfor å kjøre, og jeg skal prøve å bli flinkere til å gå til butikke
  7. Men bør jeg øke kalorimengden nå (med 50-100 dagen/uka), eller vente til jeg har oppnådd mer vektreduksjon (om det noensinne skjer )? Ble litt usikker i går kveld, da jeg endte opp på 1400 kalorier, og lurte på om jeg burde spise 100 kcal ekstra (uten å være sulten) bare for å nå 1500 kcal. Jeg må innrømme at jeg syns vektnedgang er vanskelig, ikke fordi jeg må holde meg til mye mindre mat enn før (det går overraskende bra), men fordi resultatene uteblir og det er så mye prøv-og-feil og motstridende informasjon og hvis-om-atte-men. På mange andre forum er rådet stadig "du spiser for mye,
  8. Ja, jeg har også inntrykk av at jeg har havnet på vedlikehold. Men da er jo løsningen å spise færre kalorier, så jeg tenker at jeg egentlig burde legge meg under 1500 kcal? Men jeg har jo ikke lyst til å ende opp med lav-FLUX, om jeg forstod linken rett. Hva tror du, vil det være uheldig om jeg legger meg på 1300 kalorier? Det beste hadde nok vært å øke aktivitetsnivået, men det har jeg vært obs på den siste måneden og syns ikke jeg har så mye mer å hente. Jeg kan ikke korte ned arbeidsdagen bare for å gå ned i vekt. Men mulig jeg kan få inn enda mer bevegelse i helgene.
  9. Takk for tips. Det gjennomsnittlige inntaket mitt er nok helt klart over 1500, ja, men det er jo ikke nødvendigvis et mål i seg selv å ha et snittinntak på 1500. Det høres jo fornuftig ut det du foreslår, men jeg syns det er veldig vanskelig å gjennomføre kaloritelling på lørdager, det blir jo ekstreme estimater. Det er alltid en middag vi inviteres på, en bursdag som skal feires, og selv om jeg begrenser meg er det veldig vanskelig å vite om soppsuppa til forrett bestod av 300 kalorier eller 900. Men jeg kan helt klart forsøke det de ukene jeg faktisk spiser hjemme. Men da foreslår du at
  10. Jeg har i flere måneder nå forsøkt å gå ned i vekt. Veier nå 73 kg og er 167 cm høy. Første mål er 70 kg, og på sikt vil jeg ligge mellom 63 og 67 kg. Har bare veid over 70 i ett års tid. Jeg greide å gå ned fra 75 til 73 første måneden (var nok mye vann fra sommerferien), men etter det skjer det overhodet ingenting! Vekta har ikke rørt seg på minst en måned (enkelte uker er den tilbake på 74 kg). Nå er jeg veldig usikker på hva jeg skal justere på. Har ligget på ca max 1500 kcal til dagen + 100/200 kcal dagene jeg trener styrke. Trener stronglifts 5x5 3 dager i uka, + annen trening 2-
  11. Jeg har opplevd noe av det motsatte som deg - jeg gikk opp 10 kg på 4-5 måneder da jeg sluttet på p-ring. Veldig fortvilende, og det tok litt tid før jeg mistenkte at det var ringen som hadde skylda, men noe googling viser meg at mange har opplevd det samme. Jeg har klart å kvitte meg med 4 av kiloene, men er redd at resten er ganske godt "stuck". Vanskelig å si hvor lang tid det vil ta for deg, men jeg har lest at for noen kan det ta opp til ett år før virkningen av sprøyta gir seg helt. Det er ulempen med sprøyte, det er en hormonbombe som ikke forsvinner fra kroppen automatisk etter 3 m
  12. Tusen, tusen takk! Ser frem til å komme i gang nå!
  13. Oppsettet du foreslår ser veldig greit ut, så jeg går gjerne for det en stund! Det er helt klart det å "sette ny rekord" som motiverer meg (og å samtidig føle at teknikken sitter, ikke minst), og det å kjenne det i kroppen når jeg er ferdig. Jeg begynte vel med styrketrening for å få en "finere kropp" som mange andre jenter, men har etterhvert fått litt nok av overfladiske mål, og vil bare gjøre dette fordi det er godt for kroppen, og det er gøy å kjenne at man blir sterkere, og selvtilliten fyker i taket.
  14. Med stagnering mener jeg at jeg greide 5x5 på 50kg uten nevneverdige problemer, men hadde ikke sjans i havet til å greie 52.5 uten at teknikken gikk til helvete (greide det vel en gang eller to...). Så en periode gikk jeg ned på vektene igjen, men igjen stagnerte det når jeg kom tilbake til 50. Jeg mener ikke at jeg ønsker å kjøre 8-10 reps for alltid, men å kjøre et litt mer "tradisjonelt" program der man til å begynne med har mange reps, og etter noen uker har færre reps, og evnt flere sett. Samme greia som jeg gjorde på RYP, bare litt mindre strengt? 5 sett, uke etter uke etter uke, er
×
×
  • Opprett ny...