Gå til innhold

Livsstilendring - høst 2015 :)


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, dagens vekt 78,5 på morran. 175 cm lang.

Trener landeveissykling, offroadsykling, styrketrening, fjellturer sånn hovedsaklig.. Men sier aldri nei til annet gøy og fysisk utfordrende :)

Mål? Kroppslig sett lavere fettprosent, idrettslig skal jeg lære meg å LIKE styrketrening, begynner mandag 24.08 med Kettlebells- kurs med en PT, for å komme igang skikkelig med vekter. Er blitt ganske god på slynge og har fått en coremuskulatur jeg ikke hadde fra før, nå gjenstår resten :)

Hadde mål om birkebeinerrittet i år, men det utgår pga lang avstand til rittet, kaputt transportmiddel og teamkompiser som har trukket seg, samt litt dårlig økonomi til å gjøre stunt som å kjøre 80 mil (en vei) i personbilen og bo på hotell for å få deltatt.

Nye konkurransemål for 2016 er ikke satt enda, men har noen topptur- mål som sannsynligvis blir flyttet over ettersom at vi i nord har opplevd kald sommer og lite snøsmelting, så toppturer har vært vanskelig uten å måtte ta skia fatt.

Frem til da har jeg mål om trening med landeveissykkelen på Mallorca påsken 2016.

Treningen min er lagt opp til to intervalløkter i uka, tre styrketreninger og to sone1 treninger. I tillegg sykler jeg på jobb så ofte vær og føre tillater, og bytter ut en fast trening med en fjelltur eller annet dersom noe dukker opp :)

Min største utfordring er kosten, så den har fått full fokus fremover. Lørdag skal heretter være lørdag og ikke mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag, søndag.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det fredag igjen. Denne uka har jeg gått ned 0.3kg, ligger nå på 75.3. Det er jeg veldig fornøyd med imed jeg ikke har vært alt for flink med kostholdet, så ble jeg egentlig overraska. Merker kiloene sitter godt nå som jeg nærmer meg normalvektig, BMI på 25.5 nå, kun en halv poeng unna å ikke være overvektig :D

Trening denne uka ble intervaller i motbakke, 15km fjelltur, en økt styrketrening hjemme og en 30min wannabe løping. ;) 4 økter er 2 mer enn jeg har satt meg mål som at jeg må gjøre!

Vet ikke om jeg kan kalle det løping da jeg ikke løper sammenhengende enda. Ryggen trenger å vennes til belastningen pga en prolapsoperasjon tidligere i år, så jeg tørr ikke gi alt helt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klesskapshopping er GØY når store størrelser går ut og mindre kommer inn! Er bare ned 7kg siden start og har 8kg (eller mer.. ) igjen, men har tydligvis stramma opp kroppen med mye coretrening for jeg passer klær fra jeg var flere kg lettere :D

I gpr logga jeg kosthold i myfitnesspal, logga og veide ALT og kom ut på rett over 1600kcal, selv estimerte jeg det på øyemål til i underkant av 2000kcal! Håper jeg klarer holde kosten der, og treninga opprettholdes nå som det blir fullt kjør på jobb.

Ellers er jeg ikke så glad i å måle i vekt, så jeg måler med målebånd (evt klær) med ujevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar :-)

Gikk ned en del før jul, men dessverre snek det seg noen kilo på igjen i løpet av ferien...

Kommet i gang igjen med styrketrening og har planer om å svømme litt fremover - men største jobben for meg blir med kostholdet. Har ett mål om 10 kilo ned før jul. Mulig det er litt ambisiøst, men vi får se :-)

Har veiedag hver fredag, (måler også med målebånd).

Startvekt på 74,4 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har sklidd ut her det siste halve året, men nå er jeg game igjen. Satser på annenhver dag med styrke og en eller annen form for kondisjon. Blir å veksle mellom jogging og sykling på ergometersykkel som kondisjonsdel. Veiedag på mandager, ønsker meg 8-10 kilo ned og øke styrken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei!

Da er gjerne høsten i gang for alle? Gleder meg til å følge dere nå når nye hverdagsrutiner skal på plass. Er dere i gang med treningen? Og hvordan er kostholdet? Jeg har gått opp 2-3 kg i ferien og disse må av igjen så nå strammer jeg inn igjen på kcal, 1300 per dag, de neste to-tre ukene og så får jeg spise meg opp igjen etterpå. Dropper karbohydrater også, begrenser meg kraftig ihvertfall. Og i dag var jeg på spinning, 60 min. Må trene kardio fremover i tillegg til styrke for å forbrenne mest mulig. Ikke lett å gå ned i vekt, men det er en herlig følelse å kunne gå i de klærne en ønsker. Er det noen som har middagstips? Begynner å bli litt lei av wow med grønnsaker, kylling og soyasaus... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg synes vektnedgangen går aaaalt for tregt. Lever på 1300 kcal, null slingringsmonn, og de siste kiloene sitter som spikra. Funderte på om jeg skal ta 1-2 uker psmf for å komme i mål litt kjappere slik at jeg etterhver kan normalisere livet igjen, rimelig lei av å være på slank! Har lyst til å trene uten å være trøtt og kunne spise mat med resten av familien uten å veie i smug og telle pinlig nøyaktig på kcal. Leser det jeg kommer over av informasjon om dette og det er faktisk ikke så mange grep som må gjøres for å endre mitt nåværende kosthold til psmf. Eneste som er noe uklart er hvordan holde vekten etter dietten. Får lese litt mer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei godtfolk!

 

Sorry at det har vært meget dårlig med updates fra meg.

Fallt av lasset en stund og slet med motivasjonen.. Nå er jeg inni tredje uken med gode rutiner og ting ser litt bedre ut.

Ser det har blitt opprettet en lignende trår he rpå forumet, sommerkeopp 2016, jeg oppdaterer litt der nå og følg gjerne over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...