Gå til innhold

Livsstilendring - høst 2015 :)


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå nærmer sommeren seg over og som mange andre er jeg også klar for å komme igang med sunt kosthold og trening etter sommeren (y)

Noen som også skal igang og vil slenge seg på? Er så mye mer motiverende å være flere sammen som motiverer hverandre.

Jeg tenker at vi kan ha en update hver fredag f eks med hvordan uken hår gått og med oppdatering på treingsuken og vektresultater…

Så om du som meg skal igang med en livsstilendring sleng deg på da vel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg skal fortsette min livsstilsendring denne høsten. Etter tre uker ferie nå som sklei mer og mer ut er jeg nå klar for siste etappe.

Har kun jobbet alene med dette før, så jeg håper jeg kan bli motivert av å henge meg på her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

Jeg skal også fortsette prosjekt livsstilsendring nå til høsten. Har gått ned 16 kg og forsøker nå å skifte fra å trene masse spinning til å trene styrke. I tillegg må jeg etablere nye spisevaner. Noen måneder på diett gjør at jeg er vant med å leve på underskudd av mat, og også temmelig strengt mht hvilken mat jeg spiser, og det går jo ikke i lengden :-) slenger meg veldig gjerne med på denne tråden!

Hilsen Tine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg skal også fortsette prosjekt livsstilsendring nå til høsten. Har gått ned 16 kg og forsøker nå å skifte fra å trene masse spinning til å trene styrke. I tillegg må jeg etablere nye spisevaner. Noen måneder på diett gjør at jeg er vant med å leve på underskudd av mat, og også temmelig strengt mht hvilken mat jeg spiser, og det går jo ikke i lengden :) slenger meg veldig gjerne med på denne tråden!

Hilsen Tine

Vedlig godt å se at noen tenker lengre enn vektnedgang! Strålende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy at flere slenger seg med :) Skal bli godt å komme i rutine igjen og få på pass både trening & koshold. Merker man har spist mye ekstra siste tiden når man mister en halv kilo vannvekt etter en dag, haha ;)

Har dere noen konkrete mål dere skal jobbe mot eller?

Jeg kommer hovedsaklig til å fokusere på å få i meg sunn og god mat og få til 4 økter trening pr uke, da 3 med styrle og 1 cardio ( intervaller eller løp/gåtur)

Har også vektmål jeg vil nå, men kommer ikke til å hoppe på noen sprø diett for å nå målet, derav navnet livsstilendring ;)

Noen ønsker mtp om vi skal poste vektnedgang OG trening hver uke eller hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sinns

Hei :)

Jeg skal også fortsette prosjekt livsstilsendring nå til høsten. Har gått ned 16 kg og forsøker nå å skifte fra å trene masse spinning til å trene styrke. I tillegg må jeg etablere nye spisevaner. Noen måneder på diett gjør at jeg er vant med å leve på underskudd av mat, og også temmelig strengt mht hvilken mat jeg spiser, og det går jo ikke i lengden :) slenger meg veldig gjerne med på denne tråden!

Hilsen Tine

Så innmari flink du har vært (y) Gratulerer…! Skal du ned mer eller har du nådd målet ditt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at flere slenger seg med :) Skal bli godt å komme i rutine igjen og få på pass både trening & koshold. Merker man har spist mye ekstra siste tiden når man mister en halv kilo vannvekt etter en dag, haha ;)

Har dere noen konkrete mål dere skal jobbe mot eller?

Jeg kommer hovedsaklig til å fokusere på å få i meg sunn og god mat og få til 4 økter trening pr uke, da 3 med styrle og 1 cardio ( intervaller eller løp/gåtur)

Har også vektmål jeg vil nå, men kommer ikke til å hoppe på noen sprø diett for å nå målet, derav navnet livsstilendring ;)

Noen ønsker mtp om vi skal poste vektnedgang OG trening hver uke eller hva tenker dere?

Jeg poster trening i loggboka, går mye i cardio + styrke her :)

Kan godt poste vektendring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sinns

Så innmari flink du har vært (y) Gratulerer…! Skal du ned mer eller har du nådd målet ditt? :)

Tusen takk er fornøyd med vekttapet, og tenker å stoppe nå. Har begynt å øke kcal-inntaket og har veiedag i dag så er litt spent. Målet for høsten er å normalisere kostholdet, uten å kompromisse med matkvaliteten. Spiser veldig god mat nå, mtp næringsverdi, og dette må jeg holde fast i på veien videre. Jeg logger treningen i loggboken, men bruker gjerne denne tråden til mat, vekt, treningsprogresjon eller kanskje stagnasjon (huff), og generell motivasjon, altså alt disse faktorene som gjør seg gjeldende i en sånn prosess.

Skal du mye ned i vekt og har du trent lenge, Keek?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig har jeg gått sakte ned fra 86 kg til 74.5 som jeg lå på for fire uker siden. (172 cm høy) Etter ferien var vekta på 77.7, så de første kiloene håper jeg går fort. Målet er å fortsette å spise sunt og i underskudd på et vanlig kosthold. Og fortsette å holde meg i aktivitet. Jeg har ikke mulighet til å dra på treningsenter, så treningen blir gåturer og fjellturer samt noe styrketrening hjemme. Også har jeg lyst til å lære meg å løpe, men tar det veldig forsiktig pga en prolapsoperasjon jeg hadde i korsryggen i mars.

Jeg har hatt veiedag på fredager og kommer til å fortsette med det. Poster nedgang vekt og cm her.

Allerede merker jeg at det er godt å få orden på maten igjen, den daglige hodepinen som kommer så fort jeg spiser sukker/fett-bombene vær dag begynner å avta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. I dag er fredag og min måledag! Jeg har tydeligvis mistet mye vannvekt denne uka, det er alltid stas å se så store endringer på vekta selv om jeg vet det bare er vann. ;)

01.08.15 07.08.15

77.7kg 75.6kg -2.1kg

I tillegg har jeg krympet 10cm på 4 målesteder. Måler bryst, midje, under navlen og hofter.

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen. I dag er fredag og min måledag! Jeg har tydeligvis mistet mye vannvekt denne uka, det er alltid stas å se så store endringer på vekta selv om jeg vet det bare er vann. ;)

01.08.15 07.08.15

77.7kg 75.6kg -2.1kg

I tillegg har jeg krympet 10cm på 4 målesteder. Måler bryst, midje, under navlen og hofter.

Hvordan går det med dere?

Så flink du har vært :-) det er en utrolig deilig følelse når kiloene slipper taket. Jeg hadde veiedag onsdag, holder vekten selv om jeg øker kcal. Men gikk selvfølgelig på en smell samme kveld med både vin, sjokolade ig saltstenger, huff. Så i går og i dag har det blitt lite mat, forsøker å ta inn overskuddskloriene :-) he he. I morgen reiser jeg to uker til syden, krysser fingrene for at utvalget i buffeten er av den sunne sorten og har pakket kofferten full av treningstøy, så ambisjonene er ihvertfall på plass. Jeg har frem til nå kun brukt vektmåling, kanskje jeg burde bruke målebåndet også, 10 cm er jo helt utrolig bra Ejliss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målebånd er en fordel bruke syns jeg. Når vekten stå stille, kan det jo hende at målene går ned for det :)

Smeller opplever vi hele tiden. Jeg har jobbet lenge med disse selv. Jeg er ikke såpass hard at jeg nekter meg de, da gir jeg bare opp, jeg skal jo leve også! Og for meg er et helt strikt kosthold helt utelukket. Tidligere kunne smellene mine vare lenge. Hjernen min tenkte slik at jeg hadde jo allerede spist opp en hel sjokolade, da har jeg jo feilet og kan like gjerne spise smågodt også. Dagen etter var jeg da så misfornøyd med meg selv at jeg spise resten av smågodtposen. Og slik kunne det fortsette. Jeg hadde en "smell" selv i går. Vi var på harrytur og mann og barn måtte jo selvfølgelig få litt smågodt. Jeg plukket med meg litt jeg også og spiste det i bilen på vei tilbake. Forskjellen nå og da er at jeg spiste opp de 150g med smågodt uten dårlig samvittighet. Før hadde jeg sikkert lett spist en halv kilo og fortsatt helt til det var tomt i alle skap. JA til kontrollerte smeller! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk er fornøyd med vekttapet, og tenker å stoppe nå. Har begynt å øke kcal-inntaket og har veiedag i dag så er litt spent. Målet for høsten er å normalisere kostholdet, uten å kompromisse med matkvaliteten. Spiser veldig god mat nå, mtp næringsverdi, og dette må jeg holde fast i på veien videre. Jeg logger treningen i loggboken, men bruker gjerne denne tråden til mat, vekt, treningsprogresjon eller kanskje stagnasjon (huff), og generell motivasjon, altså alt disse faktorene som gjør seg gjeldende i en sånn prosess.

Skal du mye ned i vekt og har du trent lenge, Keek?

Trent av og på i mange år - hovedsaklig styrke og spinning. De to siste årene har sklidd ut mtp kosthold & trening og har blitt tyngre nå enn jeg noensinne har vært. Så nå er det på tide å ta grep - skal ned 15 kg så er en jobb å gjøre. Har et mål om å komme meg ned 10 frem til jul, vi får se om det går (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...