Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg heter Christoffer, å jeg har prøvd å gå ned nå i 3 år. Jeg hadde en forferdelig situasjon i 2008 som gjorde at jeg satt hjemme hele tiden, bare så på tv å ikke var i aktivitet i det hele tatt. Nå veier jeg rundt 140kg som ødelegger hele hverdagen min. Har prøvd alt mulig av slanke produkter, var tilogmed så langt nede at jeg levde bare på proteinpulver i 2 mnd så desperat var jeg. men gikk likefort opp igjen i vekt etterpå.

Jeg prøver å gå minst en time hverdag. Har ikke begynt på et treningssenter enda pga lite penger.

Spiser egentlig bare mesteparten av kylling hverdag. prøver å kombinere det med litt nudler innimellom. Kuttet ut alt som heter brus etc, blir bare vann. veldig kaldt vann så kroppen bruker en del energi på å gjøre vannet varmt i kroppen.

Hvis det er noen som kan hjelper meg med et mat program og et treningsprogram som jeg kan gjøre selvstendig ute i villmarken så hadde dette vært helt supert. jeg har en stor vilje styrke så hvis jeg hadde fått noe konkret å gå etter så hadde jeg fulgt det.

Tusen takk.

Christoffer

Fortsetter under...

Heisann, Christoffer!

En god start er å kartlegge kostholdet ditt ved at du noterer ALT du spiser, og så nøyaktig som mulig hvor mye. Da er det greit å ta frem kjøkkenvekta i en ukes tid for å finne ut porsjonsstørrelser osv. Lettest er det så klart om du lager måltidene dine selv, da har du god kontroll på hva som havner i gryta.

Fint sted å logge måltidene dine er diett.no. Lag deg en bruker der, og sett gjerne opp hva du spiser. Fortell oss gjerne hva en typisk dag for deg er, i mengde og slikt.

Er et tynt svar det her, men det vil hjelpe oss å kunne kommentere kostholdet ditt.

Du er kommet rette plassen hvertfall! :) Garantert mange som kommer til å gi deg gode råd både når det kommer til kosthold og trening. Først og fremst ville jeg (som du allerede har skrevet at du gjør:)) kuttet ut ferdigmat, halvfabrikat og heller laget mest mulig fra bunn. Jeg ville også holdt meg mest mulig til rene produkter (kyllingfilet, svinefilet, fiskefilet and so on), masse grønnsaker og så ville jeg valgt fullkornsris eller poteter fremfor nudler! :) Masse lykke til! :thumbsup:

Annonse

Frokost : 0800

Havregryn, lettkokte/store 100g

2dl Lett melk

Lunsj: 1200

Coop kyllingfilet: ca 130g

Blomkål og Brokkoliblanding

: 225g

Middag : 1500

Coop kyllingfilet: ca 130g

Blomkål og Brokkoliblanding

: 225

Kvelds: 1900

100% Whey Protein 3scoops

coop extra røkt laksefile 100g

Fredrik:

Jeg har holdt på med dette nå i 2 uker. ikke skeiet ut i det heletatt frem til nå. å er veldig viljesterk så trur nok jeg klarer å holde meg på dette kostholdet.

Fredrik:

Jeg har holdt på med dette nå i 2 uker. ikke skeiet ut i det heletatt frem til nå. å er veldig viljesterk så trur nok jeg klarer å holde meg på dette kostholdet.

Har du sett noe resultater på disse to ukene? Foreslår at du veier deg på morgenen to ganger i uken, f.eks tirsdag og fredag og ser det an derfra. Poengløst å veie seg noe mer, da vekta er avhengig av ting som vanninnhold i kroppen osv, som påvirkes veldig fort.

Gåturene dine er et fint tiltak, da løping på hardt underlag når man er overvektig kan føre med seg mer vondt enn godt. I tillegg får du opp pulsen og stimulerer til litt økt fettforbrenning, så dette er noe du absolutt bør fortsette med. Etterhvert kan du øke til rask gange.

Har du sett noe resultater på disse to ukene? Foreslår at du veier deg på morgenen to ganger i uken, f.eks tirsdag og fredag og ser det an derfra. Poengløst å veie seg noe mer, da vekta er avhengig av ting som vanninnhold i kroppen osv, som påvirkes veldig fort.

Gåturene dine er et fint tiltak, da løping på hardt underlag når man er overvektig kan føre med seg mer vondt enn godt. I tillegg får du opp pulsen og stimulerer til litt økt fettforbrenning, så dette er noe du absolutt bør fortsette med. Etterhvert kan du øke til rask gange.

Prøver så godt jeg kan å gå litt over en time hver dag. Jeg må kjøpe meg ny vekt for den jeg har viser ikke mer en 120kg å stopper der. så jeg vet ikke om jeg har gått ned noe spesielt på disse 2 ukene. men ser ikke noe forrandringer på kroppen sålangt.

Annonse

Kostholdet ditt ser bra ut så holder du dette så er jeg rimelig sikker på at du vil oppleve framgang.

Dersom du raskt føler deg sulten igjen etter frokosten så bør du vurdere å heller ha en mindre karbohydratrik frokost og heller ta karbohydratene til kvelds (http://fitnessbloggen.no/bli-en-fettforbrenner-med-biorytmedietten/). Men fungerer det for deg å gjøre det slik du gjør nå så bare fortsett med det.

Kan være greit det, for motivasjonen sin del. Vanskelig å se forskjell så fort. Forøvrig kan målebånd være en fin måte å måle forskjeller på, men ville ikke vært for opptatt av det i starten. Det er uansett ikke gjort på en dag, men jeg tror du er inne på noe her. Gi ting litt tid, sjekk fremgangen innimellom også må du justere kostholdet deretter. Health & Fitness-concept som det ble linket til over her kan være en idè, eventuelt PSMF for å gi deg en kickstart.

http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Ler mer om den her.

Hei,

Og velkommen! Her får du mine 2 cents..

1. Skaff deg flere referansepunkter når du gjør målinger for fremgang. Styrke, midjemål, mål rundt andre deler av kroppen, bilder, baderomsvekt etc. er en god start. Ha som mål om å sette ny rekord for minimum 2 av disse hver eneste uke. Om baderomsvekten står stille i 9 dager, har det null å si om du har fremgang på andre områder. Her må man tenke helhet - og ikke på hva som befinner seg i tarmen.

2. Har man vært overvektig hele livet, så blir man ikke tynn på 4 uker. Tenk langsiktig og ha som mål om at hvert kilo du går ned skal bestå av mest mulig fett. Dette vil styrke motivasjonen og gjøre at kroppsfasongen forandrer seg på en tilfedsstillende måte.

3. Det som skiller vinnere fra de som mislykkes er en vesentlig ting. Kontinuiteten. De som jobber 100 % også i motbakker kommer først frem til mål. Her er det viktig å finne en balanse. Å overdrive er heller ikke noe poeng - da vil du stagnere og måtte jobbe enda litt hardere :-)

KEEP IT SIMPLE

Hold deg til et enkelt, proteinrikt kosthold med essensielle fettsyrer (sel, fiske, lakseolje), MYE grønnsaker og litt frukt.

Jeg skummet gjennom en del av artiklene til Martin Berkan (Leangains.com) Og han nevner flere steder at whey (Proteinpulver) gjør noe med insulinet ditt (Som noen her inne sikkert kan forklare bedre enn meg) så du blir mer sulten over tid. Så kort sagt; Whey protein pulver er ikke særlig effektivt å livnære seg på i det lange løp.

Jeg har ikke hvert overvektig hele livet mitt. sette er 2 bilder av meg 10 klasse og første vidregående. post-3366-14440827870848_thumb.jpg

Jeg begynte å legge på meg etter en hard tid i 2008. Gikk opp 30kg på veldig kort stund.

post-3366-14440827868775_thumb.jpg

Siden du ikke har vært overvektig hele livet ville jeg faktisk anbefalt å se på PSMF. Ofte er det fort gjort å komme seg ned igjen da. Ta hensyn til eventuelle helseproblemer hvis du velger en såpass hard tilnærming. Må si jeg er vanvittig spent her på hvordan dette går :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...