Gå til innhold

Min tur på PSMF


19-91

Anbefalte innlegg

Heisann, skal gjøre det kort. 23 år, ca 100 kg, 1.87 høy

Pga litt skader her og der som jeg har klagd på tidligere på forumet er det vanskelig for meg å bygge mye muskler for øyeblikket. Tenker jeg da skal utnytte det så godt som mulig ved å få av meg så mye fett som mulig. Da falt det på PSMF, også fordi jeg skal i konfirmasjon neste lørdag, og det er greit at ræva får god plass i dressbuksa

Veier som sagt 100 kg, og som jeg forstår utifra artikkelen, skal man prøve å få i seg 2.5 g protein/kg kroppsvekt. Hadde vært gøy å etterhvert kommet ned på 90 kg, altså fjerne 10 kg med fett, men i og med at jeg ikke er tykk, så er det kanskje det litt mye, men det ser jeg jo etterhvert. 95 er jo også en fin vekt

Har lest gjennom artikkelen(e) om PSMF, men synes det er greit med litt 'starthjelp'

Dette er bare et forslag til meg selv (grønnsaker er såklart tilbehør til hvert måltid, og jeg har bestilt Vital Arctic Oil) :

FROKOST: 300 g kyllingfilet = 66g protein

MÅLTID 2: 200 g karbonadedeig/300 g torsk = 42g protein

MÅLTID 3: 1 boks mager kesam (300g) = 36g protein

ETTER TRENING: 50g Fast 1 proteinpulver= 35g protein

MÅLTID 4: 300g strimlet svinekjøtt/torsk = 66 g protein

Totalt: 245 g

Har noen noen kjappe triks og forslag å hive til meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Har sjekket den tråden, og mye bra der, selv om det er litt langt mellom hver oppskrift. Men tenkte mer på tilbakemeldinger fra folk med erfaring fra PSMF om det jeg har satt opp er et greit grunnlag/start :)

Basert på min erfaring så er proteinpulver lite hensiktsmessig, da det metter lite.

Med mindre du har erfaring med ekstreme underskuddsperioder, og har kontroll på ghrelinnivåene, så vil hungeren være en ganske betraktelig motstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på min erfaring så er proteinpulver lite hensiktsmessig, da det metter lite.

Med mindre du har erfaring med ekstreme underskuddsperioder, og har kontroll på ghrelinnivåene, så vil hungeren være en ganske betraktelig motstander.

Ja, har tenkt på det, men tror det skal holde, hvis ikke så kutter jeg ut shaken og/eller tar et mindre måltid ekstra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke skader er dette? Betyr det at du ikke kan trene?

Sliter med supraspinatus i venstre skulder, muligens i høyre også. Uansett så røyk/strakk jeg noe i høyre skulder for snart 4 uker siden. Føles ut som noe river og svir foran, inni og rundt skuldra hvis jeg løfter noe på en spesiell måte.

Har også strålesmerter noen ganger helt ned til under foten, veldig ømt rundt hoftene, og mer. Går til fysio og kiropraktor for alt dette dritet her, men er skuldrene som plager meg mest + noen sinnsyke triggerpunkter ved skulderbladene som stråler opp i nakken og til ribbeina.

Skal ta ultralyd av skuldra til tirsdag for å kartlegge skaden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn blir hvertfall mandag (dag 1 på PSMF) for meg. Endringer gjøres etter sultbehov

FROKOST:

300 g kyllingfilet i terninger

1-2 tomater, noen store sopp stekt i panne, rå brokkoli-biter

1 SS Vital Arctic Oil

1 multivitamin

66g protein

MÅLTID 2: 300 g karbonadedeig med sukkerfri ketchup/ 300 g torsk

Masse grønnsaker fra brokkoli/blomkål-blanding

63 g protein

ETTER TRENING: 50 g Fast 1 proteinpulver= 35 g protein

MÅLTID 3: 1 boks mager kesam (300 g) med Funlight og sukrin = 36g protein

MÅLTID 4: 300 g strimlet svinekjøtt med salsa og tacokrydder (jepp, stjeler en del fra artikkelen:D)

Wokblanding

1 SS Vital Arctic Oil

66 g protein

Sink og magnesium i form av ZMA Hardcore før leggetid

Totalt: 266 g proteiner

Rekkefølgen på måltidene avhenger litt av om jeg er på jobb eller ikke. Før jobb spiser jeg da helst et litt "stort" måltid (300g kjøtt), og da kan det være greit å ha med en shake som jeg kan styrte hvis sulten blir for stor mellom frokost og lunch på jobb. Kesam er jeg litt skeptisk til å maule på jobb, noen ganger kan jeg bli litt gassy av det, så får ta det hjemme :p

Btw, noen tips om et skikkelig godt krydder til torsk, for å gi det god smak til ellers rimelig smakløse grønnsaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes cayennepepper er digg til torsk! Ellers bruker jeg også sånn ferdig fiskekrydder fra Mrs.Dash eller bare den fra matbutikken. For å få litt smak er det også digg å lage en blanding m tomat, paprika og løk - kutt opp i små biter, stek og ha i chili og hvitløk. Tror det skal gå fint for dietten din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes cayennepepper er digg til torsk! Ellers bruker jeg også sånn ferdig fiskekrydder fra Mrs.Dash eller bare den fra matbutikken. For å få litt smak er det også digg å lage en blanding m tomat, paprika og løk - kutt opp i små biter, stek og ha i chili og hvitløk. Tror det skal gå fint for dietten din :)

Thank you, dette hørtes godt ut :) Mrs. Dash har jeg faktisk ikke hørt om, hvor får man tak i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper Mrs Dash på iHerb (tror ingen butikker i Norge fører de hva jeg vet) - de har mange bra krydderblandinger som er uten sukker, salt og andre "unødvendige" ingredienser. Kom på at jeg ljugde litt istad, de har ikke egen fiskekrydder, men jeg pleier å bruke den som heter "Garlic & Herb" og "Extra spicy seasoning" på fisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...