Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg trener 2 timer. Egentlig litt lenge, men jeg syns det er så gøy! Pleier ta en shake og/eller en banan rett etter styrken da.

20 min oppvarming på ellipse.

1 time styrketrening (litt mer de dagene med fullkropps).

40 min på sykkel/ellipse, moderat tempo (litt mindre de dagene med fullkropps).

Når jeg kun trener kondis holder jeg på en drøy time kanskje.

Har ikke som mål å holde på lengst mulig (tvert imot), men tiden flyr når man har det gøy;)

Fortsetter under...

Dette er kanskje et dumt spørsmål, og det er kanskje blitt spurt før.

Men ca hvor lenge trener dere når dere trener?

Jeg har trent for det meste med en kompis, da trener vi rundt 1,5-2 timer. Det sier seg selv at pausene blir litt lengre da, siden vi noen ganger må vente på hverandre, da det kun f.eks. er et apparat vi kan bruke.

Men når jeg trener alene er de samme øvelsene gjennomført, pluss kanskje mer, på rundt 45 minutter. Det skal sies da at jeg kjører settene så og si uten pauser. Men jeg får nesten vondt inni meg hvis jeg skal gå fra treningssenteret etter bare 45 minutter. Er dette greit når jeg får kjørt igjennom alle øvelsene, og blir utmattet i muskelgruppene jeg har trent? Eller burde jeg kjøre enda en muskelgruppe?

Okei, kanskje verdens dårligste formuleringer, men dere skjønner hva jeg mener :)

Dette er kanskje et dumt spørsmål, og det er kanskje blitt spurt før.

Men ca hvor lenge trener dere når dere trener?

Jeg har trent for det meste med en kompis, da trener vi rundt 1,5-2 timer. Det sier seg selv at pausene blir litt lengre da, siden vi noen ganger må vente på hverandre, da det kun f.eks. er et apparat vi kan bruke.

Men når jeg trener alene er de samme øvelsene gjennomført, pluss kanskje mer, på rundt 45 minutter. Det skal sies da at jeg kjører settene så og si uten pauser. Men jeg får nesten vondt inni meg hvis jeg skal gå fra treningssenteret etter bare 45 minutter. Er dette greit når jeg får kjørt igjennom alle øvelsene, og blir utmattet i muskelgruppene jeg har trent? Eller burde jeg kjøre enda en muskelgruppe?

Okei, kanskje verdens dårligste formuleringer, men dere skjønner hva jeg mener :)

Om du trener styrke, og har kjørt musklene til fatigue/utmattelse, er det unødvendig å trene lenger enn ca.45 min. inkl. pauser ( maks en time), da kroppen allerede etter ca. 40 min. begynner å komme i en katabolsk tilstand. Korte, effektive økter er helt supert :)

Annonse

Gjennomsnittlig varer øktene mine 45 minutter pluss minus. Er alltid relativt varm når jeg kommer til treningsstudio (10 min rask gange hjemmefra), så bruker sjeldent tid på å varme opp når jeg er der. De 45 minuttene bruker jeg kun til å trene styrke. Trener stort sett ganske intensivt med pauser mellom 60 sek (isolasjonsøvelser) til 2 minutter (baseøvelser).

Kjører CrossFit, så øktene er alt fra 5 til 35 minutter med effektiv trening. Oppvarming ca 10 minutter. For meg fungerer det 10 ganger bedre enn økter med isolerte øvelser på 45-60 minutter pluss at jeg slipper å glane så mye på meg selv i speilet :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...