Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet
  "Lillemy94 skrev:
Hei :) Jeg skal til australia i sommer, og lurte på om noen hadde erfaring med medbrakt mat? F.Eks en six-pack bag eller noe?

Så lenge det ikke er flytende er det meste ok - matboks med kjøtt/fisk/egg + ris/potet og grønnsaker er supert

Skrevet

Da jeg dro til USA ifjor (10 timer i fly + mye venting + reise til/fra flyplasse) så hadde jeg med en god del mat, alt gikk med:

- Speltlomper m/skinke + ost

- 1 giga matboks med masse ris og kyllingkjøttdeig

- 1 matboks med ris stekt i kokosmelk og kylling

+ noen proteinbarer.

Null stress :)

Annonse

Skrevet
  "Tronaldo skrev:
Jeg regner med man ikke får med seg kjøleelement på fly. Blir ikke maten varm og etter hvert full av basselusker om man har med kjøtt/fisk uten noen form for kjøling?

Kjøleelementer blir kasta. Gikk på den smellen selv i 2012 (skylder på dietthodet...)

Ang. det andre er det jo ikke ideelt, men man har jo som regel matpakke i sekken ellers og. Jeg ble ikke dårlig ihvertfall :)

Skrevet

Bare pass på at alt kan hives før du kommer fram til Tollen. Er noen av de strengeste reglene i verden for medbrakt mat i Australia. Risikerer i verste tilfelle å bli satt på fly rett hjem igjen. ( eller havner i buret)

Skrevet

De har som regel også grove rundstykker, veldig fint å ta med kokte egg eller ost/skinke og salat å smøre selv om man ikke vil ha pålegget der :D Nå vet jeg ikke om du spiser brød da, men om ikke det er et alternativ kan du steke opp kylling og ris i en liten boks for seg og ha med friske grønnsaker til siden feks :D

• 4 uker senere...
Skrevet
  "Tina Angelica skrev:
Noen som vet hvordan det er å ta med mat i koffert (f.eks. bokser med mager keisam, fullkornspasta/ris osv) til land som Spania?

Både Norge og Spania har EU sine FDA-krav til mat og alt sånt, så det går helt fint. Bare ta det i kofferten, sikkerhetskontrollen påstod hardknakket at skyren i håndbagasjen min var flytende og måtte kastes sist jeg fløy innenlands :(

Annonse

Gjest QueenWinther
Skrevet
  "Aurelius skrev:
Jeg ville attpåtil vært forsiktig med å tatt med ting andre reisende kunne reagert på hvis de var hyperallergiske, i første runde nøtter.

Anfall på 30.000fot skal vistnok ikke være så sjukt gøy.

<3333 ja

Skrevet
  "Indiska skrev:
Både Norge og Spania har EU sine FDA-krav til mat og alt sånt, så det går helt fint. Bare ta det i kofferten, sikkerhetskontrollen min påstod hardknakket at skyren i håndbagasjen min var flytende og måtte kastes sist jeg fløy innenlands :(

Skyr har en tendens til å bli litt flytende etter noen timer i romtemperatur da :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...