Gå til innhold

Rate my workout!


Robert André

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forskjellen er vel at texas method ikke går over 5 reps, mens dette er opp mot 8 reps på fredagen. Kan også legge til at det kan kjøres omvendt, at du tar høye reps på mandag og økta med lave reps på fredag :) Noen som har noe respons å komme med til dette programmet? Vurderer å starte med det til neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er vel at texas method ikke går over 5 reps, mens dette er opp mot 8 reps på fredagen. Kan også legge til at det kan kjøres omvendt, at du tar høye reps på mandag og økta med lave reps på fredag :) Noen som har noe respons å komme med til dette programmet? Vurderer å starte med det til neste uke.

For at det programmet skal fungere, så må du være en nybegynner. Hvis du er det, så bør du helle kjøre Starting Strength.

Programmet du har skrevet opp har sannsynligvis altfor høyt volum for en nybegynner og for lite restitusjon for en viderekommen.

Programmet kan kjøres som det er skrevet, men da kan du ikke kjøre med veldig tunge vekter alle dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener for styrke og muskler. Endel peiling sjøl men trenger alltid mere. Kjører 2 på 1 av for øyeblikket. Kardio iblant på av dagene. Hadde fullkropp i sommer og har holdt på med dette snart en måned. Har jeg mye energi en dag slenger jeg ofte på et par øvelser til. 2x8 eller 10. Det jeg lurer på er om dette er for mye for en som har trena i 5 år? Noe dere føler mangler eller er helt på bærtur ? Og trur dere dette funker for styrke og muskelvekst ?

Økt 1

Benk M/stopp 5x5

Skulderpress manualer 5x5

Litt skråbenk og bakside skuldre

Økt 2

Sumomark 5x5

Bøy boks 5x5

Litt chins bulgarsk utfall

Hvile

Økt 3

Millitærpress 5x5

Smallbenk 5x5

Litt franspress og div skuldre

Økt 4

Frontbøy 5x5

Rumeske markløft 5x5

Stangroing 5x5

Litt chins og legger og biceps

Hvile så pån igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trener for styrke og muskler. Endel peiling sjøl men trenger alltid mere. Kjører 2 på 1 av for øyeblikket. Kardio iblant på av dagene. Hadde fullkropp i sommer og har holdt på med dette snart en måned. Har jeg mye energi en dag slenger jeg ofte på et par øvelser til. 2x8 eller 10. Det jeg lurer på er om dette er for mye for en som har trena i 5 år? Noe dere føler mangler eller er helt på bærtur ? Og trur dere dette funker for styrke og muskelvekst ?

Økt 1

Benk M/stopp 5x5

Skulderpress manualer 5x5

Litt skråbenk og bakside skuldre

Økt 2

Sumomark 5x5

Bøy boks 5x5

Litt chins bulgarsk utfall

Hvile

Økt 3

Millitærpress 5x5

Smallbenk 5x5

Litt franspress og div skuldre

Økt 4

Frontbøy 5x5

Rumeske markløft 5x5

Stangroing 5x5

Litt chins og legger og biceps

Hvile så pån igjen

Hva løfter og veier du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

118 nå ca :) Big boy hehe. Benk 125 Bøy 160 Mark 180

Det er enormt mye volum i det programmet. Klarer du normalt å restituere deg etter det?

Du ser ut som en sterk ny begynner/svak viderekommen, så du kan sikkert benytte programmer med ukentlig progresjon. F.eks Texas Method, Madcow, 5/3/1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører fra 1-5 kg progresjon i uka, varierer fra øvelse til øvelse. Starta lett og har etter en måned nå kommet på litt tyngre vekter. Du kjører texas method så jeg. Må lese litt om det trur jeg. Starta på benk 25 benpress 50 så hadde enormt dårlig grunnlag. Måtte forklare de svake løfta litt hehe. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører fra 1-5 kg progresjon i uka, varierer fra øvelse til øvelse. Starta lett og har etter en måned nå kommet på litt tyngre vekter. Du kjører texas method så jeg. Må lese litt om det trur jeg. Starta på benk 25 benpress 50 så hadde enormt dårlig grunnlag. Måtte forklare de svake løfta litt hehe. Takk for svar :)

Jeg mente ikke at du var svak, men at du sannsynligvis kan bruke et avansert nybegynner eller tidlig viderekommen program;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann 30 år, 168 cm. Usikker på vekt, men rundt 65 kg tenker jeg.

Ca 3 år med "seriøs" trening bak meg. Kjørt diverse program og er i utgangspunktet ute etter en firesplitt.

A: Rygg/biceps(mage og legger kjøres som supersett mot slutten)

Markløft fra kloss(her kjører jeg ikke veldig tungt da jeg tidligere har skadet meg og er litt redd for ryggen) 4x6-8 reps.

Chins: 4x4-6.

nedtrekk foran med smalt grep 2-3x4-6

sittende roing 2-3x4-6

en hånd hantelroing 3x4-6

stangroing 2-3x6-8

sittende bicepscurl 2x4-6

ezstang 2x6-8

B: Bryst/tricep

Hantelbenk 4x4-6

Skråbenk 3-4x4-6

flyes(annenhver uke med flat og skrå) 3x6-8

cablecross 3x6-8

franskpress 3-6-8

JM press 2x 6-8

C: Skuldre/Bein

Skulderpress 4x4.6

Arnold 2x 6-8

Cable crossover(liggende på benk) 3x4-6

Sidehev sittende 2x6-8

stående sidehev 2x6-8

Fronthev 2x6-8

Knebøy 4x4-6

strake mark 3x4-6

Leg ext 2x6-8

bulg utfall 2x6

Lørdager trener jeg som regel med lettere vekter og flere reps på et utvalg av øvelser fra mandag og onsdag. Gjør det slik at den økten som trenes fredag blir trent mandag osv(denne lørdagen blir det f.eks økt A og B).

(Grunnen til at jeg trener mye med hantler istedet for stang når det gjelder benk og militærpress er pga litt murring i skulderen de siste ukene.)

Målet med treningen er å få større muskler og øke i styrke(som de fleste her inne på forumet:)). Hver økt varer som regel i overkant av en times tid.

Dersom noen har tips til hvordan dette kan gjøres på en bedre måte er jeg veldig åpen for forslag og tilbakemeldinger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hei

Gutt på 23, 83kg ønsker mer muskler og generelt se bedre ut.

Har prøvd å ta nybegynner programmet her på siden i grunn for treningsprogrammet:
http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Har byttet ut en del øvelser.. Har brukt dette programmet i 4x2 uker, og det er en favoritt så langt!

Dag A

Knebøy 8X3

Benkpress 8X3

Skulderpress 8x2

Pull-ups 7x2 (klarer ikke mer..)

Sittender roing 8x2

Dips 8x2

Dag B

Markløft 8x3

Benkpres 8x3

Beinpress 8x2

Skulderpress 8x2

Pull ups 7x2

Dips 8x2

Trener 3 ganger i uka, så blir ABA den ene uka og BAB den andre. To forskjellige dager pga jeg synes knebøy og markløft var slitsomt den samme dagen.

Kjører denne stilen i 4 uker for så å gå ned på reps. Da går jeg til 6 reps (bytt ut alle 8-tallene med 6).

Spørsmål:

1. Jeg byttet mange øvelsene med "større" øvelser(i forhold til nybegynner-programmet), kan dette bli litt for mye?

2. Jeg lurer litt på hvorfor en bare tar 2 set i flere av øvelsene, kan jeg heller ta 3 på alle?

3. Når jeg tar 6 reps så tar jeg like mange set som når jeg tar 8 reps, burde jeg ikke kanskje legge til et set på øvelsene når jeg går ned på reps?

Takk for svar på forhånd!
:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Gutt på 23, 83kg ønsker mer muskler og generelt se bedre ut.

Har prøvd å ta nybegynner programmet her på siden i grunn for treningsprogrammet:
http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Har byttet ut en del øvelser.. Har brukt dette programmet i 4x2 uker, og det er en favoritt så langt!

Dag A

Knebøy 8X3

Benkpress 8X3

Skulderpress 8x2

Pull-ups 7x2 (klarer ikke mer..)

Sittender roing 8x2

Dips 8x2

Dag B

Markløft 8x3

Benkpres 8x3

Beinpress 8x2

Skulderpress 8x2

Pull ups 7x2

Dips 8x2

Trener 3 ganger i uka, så blir ABA den ene uka og BAB den andre. To forskjellige dager pga jeg synes knebøy og markløft var slitsomt den samme dagen.

Kjører denne stilen i 4 uker for så å gå ned på reps. Da går jeg til 6 reps (bytt ut alle 8-tallene med 6).

Spørsmål:

1. Jeg byttet mange øvelsene med "større" øvelser(i forhold til nybegynner-programmet), kan dette bli litt for mye?

2. Jeg lurer litt på hvorfor en bare tar 2 set i flere av øvelsene, kan jeg heller ta 3 på alle?

3. Når jeg tar 6 reps så tar jeg like mange set som når jeg tar 8 reps, burde jeg ikke kanskje legge til et set på øvelsene når jeg går ned på reps?

Takk for svar på forhånd!
:)

3x8 i markløft kan bli ganske tungt etterhvert, med så mange reps går fort teknikken nedover, vil heller anbefale fler serier med færre reps

(6x4 /5x5/7x3)

Det er mye skulderjobbing på A, og.mye triceps generellt med både press, benk og dips.

Bytte ut beinpress med knebøy på B?

Og stående roing med Pendlay-roing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! (y)

Jente, 20 år, 169 cm, 66 kilo.

Alltid trent, men ''alvor'' siden Juli til nå.

Trener 4-6 ganger i uken.

Deler styrken inn i to og trener utholdenhet hver økt fra 20 min til 1,30 t.

Pleier å ha èn dag med bare utholdenhet. (Da det er kan vær opp til 1,30 t. Ikke ellers.)

A-Styrke: rep * kilo

Knebøy: 3-6 * 40-60

Frontbøy: 3-5 * 20-40

Leg crul: 3-5 * 30-50

Hip Thrust: 4-5 * 30-45

Gående utfall eller belgisk utfall: 4 * 20

Benpress: 3-5 * 40-110

De dagene jeg føler for mere styrke kjører jeg på med litt magetrening som planken, strikktrening og side situps med vekte. (1-2 ganger i uken.)

B-Styrke: rep * kilo

Militærpress: 3-4* 15

Markløft: 3-4 * 30-50

Chins: 3 *

Dips: 3 *

Benkpress: 3 * 20

Sidehev 4 * 20

Bicepscrul 3 * 20

Fransk press: 3 * 15

Ønsker å senke fettprosenten betrakelig og stramme kroppen opp med slanke muskler.

(Gått ned 8 kilo siden April.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3x8 i markløft kan bli ganske tungt etterhvert, med så mange reps går fort teknikken nedover, vil heller anbefale fler serier med færre reps

(6x4 /5x5/7x3)

Det er mye skulderjobbing på A, og.mye triceps generellt med både press, benk og dips.

Bytte ut beinpress med knebøy på B?

Og stående roing med Pendlay-roing?

Pull ups er før skulderpress nå, synes det var bedre. Føler jeg henger litt etter i skulderene, så kanskje det er en god ting? Du tenker vel kanskje mer på overbelastning av skulderene.. Jeg får rett og slett kjenne etter. Jeg skal være obs på det! Skal eksperimentere med om jeg trenger dips etter hvert, bare en øvelse jeg liker så godt ^^

Har byttet ut beinpress med knebøy på B fordi jeg synes markløft og knebøy er så slitsomt samme dagen.. spesielt med 8x3 reps hver som du sier... Grunnen til at jeg har valgt aktuelle reps og set er bare tatt rett ut fra nybegynner programmet, men kan jo også kjenne etter der! Går greit så langt i allefall! :)

Tusen takk for input nok en gang Aurelius! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...