Gå til innhold

Stramme opp rumpe og lår *bilde*


Tussi95

Anbefalte innlegg

(Jeg mener virkelig ikke å lage et «klageinnlegg», men nå har jeg fått nok – nå vil jeg bedre kroppens utseende og få bedre selvbilde).

Hei, jeg er ny på forumet og håper dere kan hjelpe meg med noe jeg lurer på :)

Jeg har trent styrke i noen måneder og den siste tiden har jeg hatt mer fokus på bein og rumpe da dette er noe jeg har komplekser for. Da har jeg trent hip thrust, knebøy og markløft. Utenom dette har jeg trent et fullkropps nybegynnerprogram jeg fikk da jeg startet på treningsstudioet.

Jeg legger ikke skjul på at rumpa mi er alt for slapp i forhold til min unge alder, men dette er noe jeg er villig til å jobbe med å endre. Som bildet viser har jeg brede hofter og jeg synes egentlig kroppen er ganske firkantet fra toppen av hoftene og til rumpeballene, noe som gjør at rumpa ser enda slappere ut. Jeg blir rett og slett flau av å vise meg i bikini eller undertøy, så dette har blitt et ganske stort problem for meg og selvbildet mitt.

Bildet til høyre er min motivasjon, slik jeg gjerne skulle sett ut. Selv om det garantert er urealistisk for meg å få en slik rumpe, er det vel mulig å bedre min «et par» hakk mot motivasjonbildet?

Eller er jeg født med en genetikk som gjør at jeg må leve med den rumpa jeg har nå?

Jeg har lest at fettprosenten må ned for å bygge en rundt og stram rumpe, bør jeg begynne med kardio i denne prosessen?

Edit: Hvor stor endring kan jeg egentlig klare å få med min kroppsbygning? Det er dumt om jeg setter meg for store mål hvis de aldri kan nåes.:)

Jeg skulle så gjerne trent meg til å få en strammere, rundere og større rumpe, i stedet for å ha en såkalt "sakkosekk" rumpe!

Dette sliter som sagt mye på selvbildet mitt og jeg er villig til å gjøre mye for å endre både rumpa og lårene sin fasong, men jeg trenger hjelp til å vite hvordan og hvor ofte. Jeg har tilgang til et treningssenter med de fleste apparater, så jeg tar imot forslag på øvelser osv med stoor glede :)

Hilsen ei uviten, frustrert og litt klein jente, som gjerne vil føle seg tilfreds med sin egen kropp..:oops:

Kladd_zps666d7c34.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

For det første så står ikke ting så ille til som du selv føler, men det er greit nok, lett å se feil på seg selv i speilet.

Du burde ikke ned i fett for å bygge rumpe, hvor har du hørt dette?

Hvordan ser kostholdsprogrammet ditt ut?

Hvordan ser dette nybegynnerprogrammet ditt ut?

Hvor ofte trener du og hvordan er progresjonen din?

Hvor lenge har du holdt på?

Hvis du svarer på disse 4 spm kan du nok få mye hjelp på forumet av folk som kan mye, til å oppnå dine mål. Men du kan ikke forvente å se ut som hun til høyre på 3 uker. Det tar tid å forme kroppen, så det er viktig at du trives med det du driver med, så blir det til en hobby, og de kroppslige forandringene blir bare en ren bonus! Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumpe er en grei muskel å trene, når du får den igang kan den trenes ofte. Jeg synes å se at den responderer bra på å trene ofte, men med et lavt volum pr gang. Det betyr i praksis at du kan trene den 5 dager i uka, og at du kjører for eksempel 3 sett a 10 -12 reps pr dag. På fem dager vil du da ha et volum på 15 sett og over 150 reps. Om du kjører 3-5 forskjellige øvelser gjør dette at du treffer den på forskjellige måter hver gang, noe som gjør at faren for skader minimeres og at den anabole effekten opprettholdes. Jeg kjører et sånt opplegg på samboeren min nå, og folk lurer på hva som "har skjedd siden August?". Rumpa hennes "hang " litt, nå strutter den. Men du kan garantert få en sånn rumpe som på bildet, bare du er villig til å jobbe hardt i 1-2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ganske likt ditt utgangspunkt da jeg bestemte meg for å bygge rumpe. Jeg trente fitnessbloggens rumpeprogram i 4 mnd - ca 3 dager i uka, og fikk svært gode resultater med dette. Samtidig spiste jeg i overskudd, rundt 500kcal over vedlikehold.

Ta en titt på dette: http://fitnessbloggen.no/den-ultimate-guiden-til-rumpetrening/

I tillegg anbefaler jeg denne for tips om kosthold og styrketrening generelt http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Den 10. november 2014 at 18.00, Rodolfo skrev:

Rumpe er en grei muskel å trene, når du får den igang kan den trenes ofte. Jeg synes å se at den responderer bra på å trene ofte, men med et lavt volum pr gang. Det betyr i praksis at du kan trene den 5 dager i uka, og at du kjører for eksempel 3 sett a 10 -12 reps pr dag. På fem dager vil du da ha et volum på 15 sett og over 150 reps. Om du kjører 3-5 forskjellige øvelser gjør dette at du treffer den på forskjellige måter hver gang, noe som gjør at faren for skader minimeres og at den anabole effekten opprettholdes. Jeg kjører et sånt opplegg på samboeren min nå, og folk lurer på hva som "har skjedd siden August?". Rumpa hennes "hang " litt, nå strutter den. Men du kan garantert få en sånn rumpe som på bildet, bare du er villig til å jobbe hardt i 1-2 år.

Vet ikke om du fortsatt er aktiv, men lå samboeren din i overskudd eller underskudd da hun gjorde dette? Haha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...