Jump to content

Gjeest_97

Members
  • Content Count

    34
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Gjeest_97

  1. Gjeest_97

    Bulk

    Jente på 57kg her, 161cm. Etter å ha trent styrke en stund nå, skal jeg prøve å bulke denne vinteren for å se om jeg kan bygge mer muskler. Har lagt meg på 2200, og ligger på ca 120g protein. Hvordan bør jeg dele inn fetter og carbsa? Har ligget noen dager på 60g fett, og resten carbs. Er dette er grei måte å dele det inn? For mye eller for lite fett?
  2. Hvor mange kcal spiser egt bikinifitness jentene under diett?
  3. Åhh, men dette kan jeg altså gjøre noe med? Hvor lang tid vil det ta? Hvilke evt øvelser er det du mener jeg bør gjøre for å bli kvitt dette? Leste på nettsiden, men veldig mye info, kunne du skrevet ned i korte trett? Så om jeg blir "kvitt" problemet vil ikke rumpa se så "lang" ut på en måte? Hadde jo vært supert om det var noe jeg kunne gjøre!
  4. @Kjetil Larsen Bra dette ikke er uvanlig da isåfall, haha. Har lest inne på nettsiden, men ble litt komplisert lesing for min del, derfor har jeg et paar spørsmål.. -Du ser at jeg har det fra siden? Liksom at ryggraden er for rett? Eller er det noe du kan se bakenifra? -Påvirker dette bare hvordan jeg ser ut og går, eller også hvordan jeg trener? Merker lett at lår og har lett for å ta over for rumpa ut øvelser som hip thrust og knebøy, spesielt bakside lår og rygg tar over for rumpa i hip thrust. Har dette noe med saken å gjøre? -Det stod noe om at gluteus maximus blir nedprioritert, mener du da når jeg trener, sånn at jeg har vanskleigere for å trene denne musklene enn andre? -Sliter ikke med smerter i korsryggen, men er ofte stiv i nakkes osv, pluss jeg får ofte vondt på baksiden av låret ved knebøy (vanskelig å forklare), har dette noe med saken å gjøre? Haha ble mange spørsmål her, men ble nysgjerrig
  5. Tusentakk for bra svar @PlastBox, skal ta med dette videre! (får ikke til å svare på innlegg av en eller annen grunn)
  6. Hmm, kan dette fikses? Men hvordan ser du at jeg har det? Har det noe med formen på rumpa å gjøre, eller hvordan jeg står? Er er på en måte motsatt av "svai" i ryggen? Åhh dette høres skummelt ut, er dette vanlig?
  7. Oj, aldri hørt om dette før.. Kan du utdype litt hva posterior bekkenlift innebærer, og hvorfor jeg har det? Hva mener du med at setet peker nedover?
  8. Tusentakk for svar, et halvt år høres rimerligere ut Men vil du anbefale å ligge i underskudd for å oppnå en strammere stjert?
  9. uff, ser i ettertid at det jeg skrev kan høres litt dumt ut, og at det er lett å mistolke det.. Har ikke noe imot å bygge muskler over hele kroppen, poenget var vel heller at jeg ville fokuset skulle være på rumpa, da det er den jeg helst vil bygge. Men når du sier 3 år med dedikasjon på kjøkkenet, mener du da i form av diett/kostholdsplan? Eller bare det å spise sunt. Diett funker jo over en kortere periode, men ikke noe jeg kunne klart å følge i flere år. Men vil det virkelig ta så lang tid? Altså type 2-3 år? Vil jo egt bare få litt strørre og strammere rumpe
  10. Tuusentakk! Endelig det svaret jeg var ute etter. Dette høres veldig bra ut, så da "deffer" jeg framover, og begynner å "bulke" når jeg er fornøyd. Synes 1,95kg høres bra ut, jeg. Så får jeg trene hele kroppen også
  11. Åhh tusentakk for svar! Dette oppklarte litt Så det beste vil egt være å ligge i underskudd og trene hele kroppen samtidig, helt til jeg er fornøgt med fettprosenten min? Og når jeg er fornøgd så kan jeg begynne å "bulke"? Høres nok mye smartere ut å trene hele kroppen ja, vet jeg ikke akk blir en muskelbunt uansett, haha. Men om jeg trener hele kroppen, samtidig som jeg legger masse fokus på rumpe med både baseløft og isolasjonsøvelser, vil dette gi like bra effekt for rumpa som om jeg bare hadde trent den? Hvor lang tid tror du det tar før rumpa mi begynner å se litt strammere og mer OK ut? Forventer ikke å få som på bildene på null komme niks, men på ca 5 måneder må jeg vel se en forbedring?
  12. Haha ja, det er jo sant. Men om man som du sier ligger i overskudd, og trener bare rumpe, vil du da bare få muskler her? Du ser jo f.eks mange gutter med store bryst og armer, men supertynne bein. Ikke at dette er optimalt, men det er jo mulig?
  13. Vet ikke om du fortsatt er aktiv, men lå samboeren din i overskudd eller underskudd da hun gjorde dette? Haha.
  14. Ja det høres jo logisk ut.. Men kan jeg bygge muskler på rumpa selv om jeg har en del fett over? Er så mange meninger om dette at jeg blir helt forvirret, haha. Dersom jeg ønsker å forbedre kroppen min til la oss si Juli, noe som gir meg ca 5 måneder. Kunne jeg lagt meg litt i overskudd og trent masse rumpe i ca. 3 måneder, for deretter å "deffe" i 2 måneder? Vil dette gi meg resultater?
  15. Det viktigste er ikke foreløpig å få mye større rumpe, men heller at den skal bli rundere og få mer "sprett". Det jeg tenker er at dette er vanskligere å oppnå om du har litt fett på rumpe å lår fra før? Sånn som det er nå, har jeg litt overflødig fett på rumpe og lår, og til tross for at jeg har trent rumpe en stund en den fortsatt ganske slapp. Er forøvrig stort sett fornøyd med fettprosenten på resten av kroppen (kunne vært lavere), men er redd fettet på rumpe og lår vil hindre meg i å få den formen på rumpa jeg ønsker. Har nemlig hørt så mye om at man må ha ganske lav fettprosent skal man få en rund og fin form på rumpa? "Det hjelper ikke med store rumpemuskler hvis fettprosenten er så høy at rumpeflesket tyter ut på steder den ikke skal."
  16. Høres ikke dumt ut Du sier bulking og daffing gir best resultater, men dette funker vel ikke for meg siden jeg hovudsakelig vil ha store muskler på rumpa? Dersom det ikke går, vil det være smart å holde meg i underskudd helt til jeg når den fettprosenten jeg ønsker, for så å bygge muskler på overskudd etter det? Har ikke veldig mye fett jeg vil bli kvitt, sliten ikke med mye fett på magen f.eks, men problemet er heller det at fettet ligger mest på rumpe og lår, som jo er der jeg ønsker å bygge muskler. Kommer ikke dette fettet til å dekke over de eventuelle musklene jeg skulle klare å bygge, og det vil være best å fjerne det først? Og nei, tror ikke noe magisk kommer til å skje med kroppen over natten, men om jeg jobber målrettet de neste 4 månedene må jeg da kunne forbedre rumpa mi en del til sommeren?
  17. Du har nok rett. Men vil ikke musklene vokse fortere om jeg ligger i ett lite overskudd? Vedlikehold gjør vel heller at jeg holder formen jeg har nå?
  18. Nei, nei her tror jeg du har missforstått. Mener ikke at jeg skal bruke 4 uker på å oppnå "drømmekroppen". Mente at jeg i utangspunktet hadde tenkt å bruke omtrent 4 uker +/- på å fjerne litt fett, for deretter å begynne å bygge muskler, slik jeg kanskje får bra resultater til rundt juni. Tror ikke jeg kommer til å komme helt i mål til sommeren heller, men håper at ca. 4 måneder er nok til å få litt resultater, og komme litt på vei.
  19. Hei! Har spurt om hjelp før, og føler jeg maser forferdelig nå, er bare så veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Valgte å lage en ny tråd, da den andre tråden ble litt rotete, og føler ikke jeg klarte få fram det jeg lurte på bra nok. Håper noen kan hjelpe Jeg har veldig lyst på større og mer spretten rumpe, men vil først få vekk litt fett på hoftene, magen osv. Tenker derfor å ligge på underskudd samtidig som jeg trener styrke i ca 4 uker, for deretter å øke i kcal inntak og tyngre vekter. Vil først få vekk litt fett som jeg er veldig ufornøyd med, men deretter ønsker jeg å bygge muskler hovedsakelig i rumpa Har ikke veldig mye ekstra fett, da. Er relativt slank, men har litt ekstra på lår, rumpe og hofter som jeg gjerne skulle hatt vekk. Det jeg tenker er jo at dersom jeg går ned i fettprosent nå, men senere ligger i overskudd for å bygge muskler, så går jeg jo opp i fettprosent igjen uansett, eller? Vil det da ha vært bortkastet å miste fett nå, eller vil det gjøre det lettere å bygge muskler senere? Og om jeg ligger i overskudd en stund for å bygge muskler hovedsakelig på rumpa, vil jeg vell legge på meg litt fett også? bør jeg regne med at jeg uansett må ta av litt fett senere? Følger forresten mat- og treningsplan fra Strongbody. Matplanen har tidligere hjulpet meg å gå gå ned i fettprosent, og jeg følger for tiden treningsopplegget deres, som fokuserer mye på baseløft. Har i tillegg lagt på litt ekstra isolasjonsøvelser for rumpe. Litt rotete spm, men håper dere skjønner.. Ønsker å være i form til sommeren, og ønsker å bruke tiden min mest mulig effektivt for å få litt resultater før sommeren Ser for tiden ut som bilde nr 1 og 2 under. Målet er en rumpe som på bilde nr 4 og 5. Resten av kroppen trenger ikke få store muskler, men vil bli mer "toned"
  20. Takk for svar! Har ikke veldig mye ekstra fett, nei. Er relativt slank, men har litt ekstra på lår, rumpe og hofter som jeg gjerne skulle hatt vekk. Det jeg tenker er jo at dersom jeg går ned i fettprosent nå, men senere ligger i overskudd for å bygge muskler, så går jeg jo opp i fettprosent igjen uansett, eller? Vil det da ha vært bortkastet å miste fett nå, eller vil det gjøre det lettere å bygge muskler senere? Og om jeg ligger i overskudd en stund for å bygge muskler hovedsakelig på rumpa, vil jeg vell legge på meg litt fett også? bør jeg regne med at jeg uansett må ta av litt fett senere? Følger forresten mat- og treningsplan fra Strongbody. Matplanen har tidligere hjulpet meg å gå gå ned i fettprosent, og jeg følger for tiden treningsopplegget deres, som fokuserer mye på baseløft. Har i tillegg lagt på litt ekstra isolasjonsøvelser for rumpe. Litt rotete spm, men håper dere skjønner.. Ønsker å være i form til sommeren, og ønsker å bruke tiden min mest mulig effektivt for å få litt resultater før sommeren Målet er en slik rumpe som på bildene under. Resten av kroppen trenger ikke være veldig muskuløs, men heller slank og "stram". Trenger alstå ikke noe six pack, men ønsker å holde magen flat.
  21. Lurer også på om man har større potensiale til å bygge stor rumpe, dersom man har stor rumpe naturlig? Mye rumpesnakk her nå, men lagå!
  22. Dette har jeg også tenkt på! Dersom mange gutter kan trene omtrent kun bryst/biceps, men fortsatt ha tynne bein, MÅ jeg da kunne gjøre det samme med rumpa?
  23. Synes bulking høres litt skummelt ut ja, er redd for å rett og slett bare bli tjukk, haha. Men siden der er lettere å bygge muskler dersom du ikke har så altfor høy fettprosent, mener du da det er best å gjøre som jeg først hadde tenkt, å ligge i underskudd i kanskje 4 uker, til jeg kvitter meg med litt fett, for deretter å legge meg i overskudd? Hvor lenge burde jeg da ligge i overskudd, og bør jeg etter f.eks 3 måneder med overskudd, da igjen legge meg i underskudd for å "deffe", eller går det liksom greit? Dersom jeg etter ca. 4 uker skal legge meg i overskudd, kan jeg da trene hele kroppen desse 4 ukene, for å liksom stramme den opp, også heller fokusere mest på bein og rumpe når jeg ligger i overskudd? Vil dette gjøre at jeg legger på meg mest muskler på rumpa? Og ja, jeg kommer nok til å fortsette med litt øvelser som knebøy, pull upls o.l. for å trene hele kroppen, men ønsker å legge masse vekt på rumpa, for som sagt er en stor og spretten rumpe hovudmålet mitt etter jeg har gått ned litt i fettprosent
×
×
  • Create New...