Gå til innhold

Mellomskivene i ryggraden?


May-Linn Vorland

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har ikke jeg noe utdanning i å tolke røntgenbilder, men har ihvertfall nok kunnskap om anatomi og har sett nok røntgenbilder til å si at mellomvirvelskivene dine definitivt ikke er borte. Ut fra det jeg kan se har du fint bevart skivehøyde i korsryggen og de nederste virvlene i brystryggen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingenting bli som før etter pupper-teten.

Garantert.

:) :) :)

Jo! når man er en liten barn er ryggraden mer bløtere kan du si, derfor sitter babyen med magen ut og rampen ut og sitter sånn at beina går ut fra siden. mens en voksen som er ferdig utviklet sitter beina strak ut og ryggen mer fast og tynn opp uten bule mage vis du skjønner.... prøver og forklare så godt jeg kan :)

images?q=tbn:ANd9GcRlXlwTeR4uWWbiC-LrVRhBL_pnpLg3mmEGGk4J7jPaM_HYWCdj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg noe utdanning i å tolke røntgenbilder, men har ihvertfall nok kunnskap om anatomi og har sett nok røntgenbilder til å si at mellomvirvelskivene dine definitivt ikke er borte. Ut fra det jeg kan se har du fint bevart skivehøyde i korsryggen og de nederste virvlene i brystryggen din.

Ja takk! :) Men skivehøyde hva mener du med det? korsryggen er veldig beinkjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk! :) Men skivehøyde hva mener du med det? korsryggen er veldig beinkjør.

På røntgenbilder ser vi ikke mellomvirvelskiver, kun beinvev. Mellomrommet vi ser mellom ryggvirvlene dine er der hvor mellomvirvelskivene er. Hvis skivene er veldig slitt kan de synke sammen og dette mellomrommet blir mindre, men hos deg ser det (for meg) veldig fint ut, noe som tyder på at skivene dine ikke er verken borte eller slitt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Bare satt og skummet litt i loggen din, og apropos beinlengdeforskjell, så er det fryktelig ofte en skjeivhet eller dreining i hoften som gjør at det ser slik ut. I 9 av 10 tilfeller er bena dine like lange. (Jeg trodde også jeg hadde beinlengdeforskjell selv)

En enkel test: Når du står rett opp og ned, pleier du ofte å lene deg på den ene foten/siden av hoften? Kjennes den ene siden mer behagelig å lene deg mot enn den andre? Kjennes det mer behagelig å lene seg på den ene foten enn å ha vekten likt fordelt over begge bena? Om dette er tilfellet OG du opplever den ene foten som lenger enn den andre, er jeg helt sikker på dette skyldes en skjeivhet i hoften din. Og finner du kyndige folk kan det fikses på én behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På røntgenbilder ser vi ikke mellomvirvelskiver, kun beinvev. Mellomrommet vi ser mellom ryggvirvlene dine er der hvor mellomvirvelskivene er. Hvis skivene er veldig slitt kan de synke sammen og dette mellomrommet blir mindre, men hos deg ser det (for meg) veldig fint ut, noe som tyder på at skivene dine ikke er verken borte eller slitt ned.

Ok, takk for godt forklart =) Ja kan se om jeg kan sende et bilde til der du kan se det enda mer tydeligere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bare satt og skummet litt i loggen din, og apropos beinlengdeforskjell, så er det fryktelig ofte en skjeivhet eller dreining i hoften som gjør at det ser slik ut. I 9 av 10 tilfeller er bena dine like lange. (Jeg trodde også jeg hadde beinlengdeforskjell selv)

En enkel test: Når du står rett opp og ned, pleier du ofte å lene deg på den ene foten/siden av hoften? Kjennes den ene siden mer behagelig å lene deg mot enn den andre? Kjennes det mer behagelig å lene seg på den ene foten enn å ha vekten likt fordelt over begge bena? Om dette er tilfellet OG du opplever den ene foten som lenger enn den andre, er jeg helt sikker på dette skyldes en skjeivhet i hoften din. Og finner du kyndige folk kan det fikses på én behandling.

Ja! Helt koret! :) Jeg lener med eller står på den ene siden, og når jeg tar bak på hoften er det en diger kul som stikker ut, men den har minsket etter at ryggraden / hoften har rettet seg mer opp den siste tiden (y)

Jeg tror at både hoften og ryggraden var skjev og dermed en beinlengeforskjell på godt over 2 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Helt koret! :) Jeg lener med eller står på den ene siden, og når jeg tar bak på hoften er det en diger kul som stikker ut, men den har minsket etter at ryggraden / hoften har rettet seg mer opp den siste tiden (y)

Jeg tror at både hoften og ryggraden var skjev og dermed en beinlengeforskjell på godt over 2 cm.

I see. får håpe du får orden på det :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det være at han sa inflammasjon og ikke infeksjon? Det er mer vanlig med inflammasjon enn infeksjon i ryggraden, for eksempel ved revmatiske lidelser.

Revmatiske lidelser er enkelt å påvise, og er IKKE noe en kiropraktor skal blande seg borti. Det er nok ikke tilfellet her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjorde han da? :)

han fant kilden til hvorfor jeg var skjeiv i hoften. Det kom ifølge han av stram øyemuskulatur på venstre øyet. Så fikk noen nåler i øret,som løste opp i det, og så "dro" han foten på plass, og der ble den værende. gikk fra å ha 7-8cm benlengdeforskjell når jeg målte avstand mellom bena sittende med bena rett frem til 0. Om det stemte eller ikke, er jeg for uproff til å vite, men det funket som fy hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...