Gå til innhold

Beste øvelse for innside lår?


Sola73

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ok, takk for svar. Jeg tar pr i dag høystangs knebøy, og vanlige markløft. Går det greit å variere f.eks vanlig markløft med Sumo annenhver trening eller gir det liten effekt totalt sett? Jeg trener styrke 3 ganger i uka

Er sumo tyngre enn vanlig markløft eller bruker man ca samme vekter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å bytte mellom vanlig markløft og sumomark, men du bør sette deg litt inn i teknikken, da den er litt annerledes enn vanlig markløft.

Har du trent vanlig markløft lenge vil du nok være litt sterkere der enn i sumo, men i utgangspunktet kan man trene begge øvelsene med samme vekter :) lytt til hva kroppen synes, så blir det bra (:

Hva slags fremgang har du hatt i markløft hittils?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun trent systematisk styrketrening de siste 4-5 ukene. Startet på skarve 35 kg i markløft (var litt forsiktig, ville ha inn teknikk). Nå løfter jeg 60 kg, klarer 8 rep før klipa svikter:huh: Vet ikke hva som er realistisk for meg som mål her?

Bruker nybegynner-programmet, og har tenkt å fullføre det før jeg evt. gjør endringer i øvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kun trent systematisk styrketrening de siste 4-5 ukene. Startet på skarve 35 kg i markløft (var litt forsiktig, ville ha inn teknikk). Nå løfter jeg 60 kg, klarer 8 rep før klipa svikter:huh: Vet ikke hva som er realistisk for meg som mål her?

Bruker nybegynner-programmet, og har tenkt å fullføre det før jeg evt. gjør endringer i øvelsene.

Hva som er realistisk? Det er helt og holdent opp til deg:)

Mange sterke småpiker i alle aldre her inne på forumet som startet samme sted som deg, som nå drar 120kg+

Så spørsmålet er heller; Hvor sterk vil du bli?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for at du ikke skal bli så innmari skuffa...å bytte fra høystang til lavstang, vanlig mark til sumo...det vil ikke gjøre all verden på innsida av låra dine. Det er som alt annet, individuelt. Vi har blant annet 2 unge styrkeløftere på vårt senter, begge kjører selvsagt mye lowbar. Gutten har bra utviklet på forsida...det er alt. Jenta har fått det overall, foran, bak, på siden og innsiden. Men hun er lillesøster til en verdensmester i styrkeløft, så genene er i orden (dro 110 kg i mark uten å trene, som 15 åring). Men NOE vil det nok bidra med, å bytte øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...