Gå til innhold

Fettprosent


Heisann__00

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men hvordan er inbody imotsetning til tanita da? Noen som vet? :)

Alt som ikke er DEXA eller disseksjon (?) er verdiløst til annet enn å se fremgang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan er inbody imotsetning til tanita da? Noen som vet? :)

Inbody gir lavere fettprosent enn Tanita, og sikker mer riktig sett i forhold til "faktisk prosent andel kroppsfett". Men de er ganske likeverdige i forhold til å registrere fremgang. Som Citius sier over, bare bruk samme maskin under like forhold!

Når det er sagt så synes jeg Tanita er ond i forhold til at man får latterlig høy fettprosent, og dette kan knuse selvtilliten til jenter :meh: Har hørt en del:

"jeg trodde jeg var slank, men så sa tanita at jeg var feit, og pt-en sier at tanita er skikkelig nøyaktig så da er jeg vel feit da :eek::("

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal jaggu prøve meg på en skikkelig måling med klypa nå i og med jeg har veid og målt meg på tanita over tid. PTen jeg bruker sier den er unøyaktig, men at den er grei til å se fremgang over tid. Men har ikke hørt et pip om at den viser for høy fettprosent. For jeg er feit i flg tanitaen (ca 32), men skjønner ikke det, for ser ganske lik ut nå som da jeg hadde 25 målt med klype...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare å komme og måle det :D

Du sier det som om du mener det *ler* Men seriøst - om du vil ha hjelp kan jeg hjelpe deg. Men er ikke sikkert *jeg* gidder å dra til *deg* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det som om du mener det *ler* Men seriøst - om du vil ha hjelp kan jeg hjelpe deg. Men er ikke sikkert *jeg* gidder å dra til *deg* ;)

Vi får se, har tenkt å kjøpe meg en selv og regner med at PTen her kan måle meg.. Han veit sikkert åssen man gjør det. "Gammel" fitnessutøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se, har tenkt å kjøpe meg en selv og regner med at PTen her kan måle meg.. Han veit sikkert åssen man gjør det. "Gammel" fitnessutøver.

Det betyr at han antakelig vis har blitt målt, men ikke nødvendig vis at han vet hvordan man skal måle "subscapular" :p

Koster bare et par hundre for en slimline, forresten - men ikke kjøp noe billigere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at han antakelig vis har blitt målt, men ikke nødvendig vis at han vet hvordan man skal måle "subscapular" :p

Koster bare et par hundre for en slimline, forresten - men ikke kjøp noe billigere

Han er over gjennomsnittet interessert i sånne ting og jeg veit han har målt mange ;)

Kjøper hos MyR eller noe sånt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å måle meg på disse tanita-vektene med noen lunde like forutsetninger hver gang, men det blir likevel feil..

Dette er altså den dyre dypen som klinikkene har. Følte det ga en god indikasjon i starten, men sist gang jeg har inne nå virka det helt merkelig. den mente jeg hadde gått ned et halvt kilo i muskelmasse og nesten et kilo opp i fett siden før jul, og det når jeg har økt betydelig i styrke og er både mer markert og tyngre enn jeg var før jul.. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gjort det rimelig enkelt:

- Sparka i stykker den første badevekta mi,

- Kjøpte ny, kasta den i søpla etter et par måneder.

Tok en sjekk på InBody i september, blir ny runde før diettstart i mai. Bruker KUN målebånd, skaper mindre stress enn å veie seg hele tia. Vet jeg har gått opp 3 kg siden da, men alle mål har uten unntak gått nedover. Kan umulig ha blitt større da vel? Er nemlig slik at sterke jenter er TUNGE jenter, kommer faktisk litt vekt av denne muskelmassen. Og det er ikke farlig i heletatt, driter i vekta faktisk. Dette fungerer veldig fint for meg, mot tidligere da jeg veia ca. en gang i timen.. Jepp, meget overfokus. Tallet på vekta definerer ingenting.

Glade mennesker med herlig utstråling derimot, DET liker vi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Tok en InBody test idag og fikk at jeg har en fettprosent på 12,7%.. Er 169cm og veier ca 53 kg. Har kun for det meste løpt og trent spinning de siste årene, men har i januar startet opp med styrketrening for fullt - og det føles fantastisk! :-D Har som mål å gå litt mer ned i fettprosent frem mot sommeren, men hva vil dere anbefale meg å ha som mål? Vil ca 8% være urealistisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en InBody test idag og fikk at jeg har en fettprosent på 12,7%.. Er 169cm og veier ca 53 kg. Har kun for det meste løpt og trent spinning de siste årene, men har i januar startet opp med styrketrening for fullt - og det føles fantastisk! :-D Har som mål å gå litt mer ned i fettprosent frem mot sommeren, men hva vil dere anbefale meg å ha som mål? Vil ca 8% være urealistisk?

Dersom du fortsetter med styrketrening vil du øke din muskelmasse og samtidig med et fornuftig kosthold der du ligger i et ørlite kcalunderskudd vil du også gå ned i fett% sakte men sikkert. På din vekt vs høyde ville jeg anbefalt deg å legge deg på vedlikehold med et lite overskudd slik at du forkuserer på å bygge muskler. Fett% vil uansett reduserer da denne sier kun om forholdet kroppsfett/fettfri masse (bla muskelmasse). Man kan altså redusere sin fett%, øke muskelmassen sin og likevel holde en konstant vekt.

Hvordan forskjellige fett% "ser ut" avhenger av muskelmassen din, 8% kan altså se ut alt fra tynn til sceneklar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til det Brukernavn skriver, så vil kroppen din være i total hormonell uballanse. Sikkert greit for konkurranse, men...er det verdt det til daglig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :) Har vel lenge hatt et nokså usunt forhold til mat, men veide 50kg rett før jul så er fornøyd med å ha kommet meg opp til 53, selvom jeg selv synes jeg har for mye fett på kroppen.. Har hatt noen timer med PT for å få inn riktig tenknikk på styrketrening og veiledning av kosthold, og etter at jeg oppdaget FB har jeg brukt uendelig med tid til å lese artikler her.. Så burde vel heller kanskje prøve å fokusere mindre på tall og heller se hvordan kroppen endrer seg med styrketreningen i første omgang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...